دلایل آفلاین شدن پرینتر و راه حل‌های آن

دسته بندی ها :
دلایل آفلاین شدن پرینتر و راه حل‌های آن

آیا تا به حال با مشکل آفلاین شدن پرینتر مواجه شده‌اید؟ گاهی ممکن است پرینتر روشن و حتی به سیستم متصل باشد. اما با مشکل آفلاین بودن آن روبرو خواهید شد. اما راه حل آن چیست؟ در اینجا قصد داریم علت آفلاین شدن چاپگر را بررسی کنیم. اگر خودتان قادر به رفع مشکل نبودید، برای تعمیر پرینتر، باید کارشناس متخصص راهنمایی و کمک بگیرید.

قبل از هر اقدامی، ابتدا باید بررسی کنید آیا پرینتر آفلاین است و یا آنلاین. برای دانستن این موضوع، در پنجره Control Panel، گزینه Devices and Printers را باز کنید. بعد از باز کردن این گزینه، روی پرینتر موردنظر کلیک کنید و در قسمت پایین صفحه چک کنید که آیا وضعیت آن Offline است و یا Online.

برای اطلاع از آفلاین بودن پرینتر، وضعیت Status را بررسی کنید.

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

چه دلایلی موجب آفلاین شدن پرینتر می‌شود؟ علت آفلاین شدن چاپگر در ویندوز ۸

دلایل زیادی وجود دارد که علت آفلاین شدن چاپگر هستند. این دلایل عبارتند از:

  • خاموش بود پرینتر
  • متصل نبودن پرینتر به کامپیوتر
  • متصل نبودن پرینتر به شبکه
  • قدیمی شدن نسخه درایور پرینتر
  • وجود مشکل در سیستم حافظه پرینتر
  • و …

همه اینها دلایلی هستند که می‌توانند وضعیت پرینتر شما را به صورت آفلاین نشان دهند.

رفع مشکل آفلاین شدن پرینتر؛ مشکل افلاین شدن چاپگر در شبکه

  • مطمئن شوید که پرینتر شما در حالت آفلاین قرار ندارد.

برای اینکه بررسی کنید که چاپگر شما در حالت آفلاین قرار ندارد، باید از منوی Start، گزینه Setting را انتخاب کنید. سپس با انتخاب Devices، پنجره Printers & scanners برایتان باز می‌شود. در این صفحه، ابتدا پرینتر خود و سپس گزینه Open queue را انتخاب کنید. در این قسمت چک کنید که در مقابل پرینتر، گزینه Use Printer Offline انتخاب نشده باشد.

  • مطمئن شوید که پرینتر روشن و به شبکه یکسان با کامپیوتر متصل است.

اولین کار این است که بررسی کنید تا چاپگر شما روشن بوده و اگر به صورت WiFi متصل می‌شود، شبکه WiFi آن با کامپیوترتان یکی باشد. در صورت یکی نبودن شبکه، پرینتر شما در حالت Offline است.

  • پرینتر را خاموش و روشن کنید.

پرینتر را خاموش کرده و دوشاخه برق آن را از پریز جدا کنید. بعد از ۳۰ ثانیه، مجدد دوشاخه را به پریز متصل کرده و پرینتر را روشن کنید. گاهی برخی از مشکلات پرینتر با جدا کردن و اتصال مجدد دوشاخه برق، برطرف می‌شود.

پرینتر:

  • چاپگر خود را به حالت پرینتر پیش فرض درآوردید.

برای اینکه پرینتر شما به حالت پیش فرض انتخاب شود، از منوی Start، گزینه Setting را انتخاب کنید. سپس با انتخاب Devices، پنجره Printers & scanners برایتان باز می‌شود. در این صفحه، پرینتر خود را انتخاب کرده و گزینه Open queue را انتخاب کنید. در زیر Printer، گزینه Set as Default Printer را انتخاب کنید. اگر گزینه‌های Pause Printing و Use Printer Offline در حالت انتخاب قرار دارند، آنها را از حالت انتخاب خارج کنید. اگر پیغام Windows will stop managing your default printer for you را مشاهده کردید، با زدن OK، تغییرات را ذخیره کنید.

ارسال:

گاهی با ارسال‌های متوالی فرمان پرینت، صف پرینت پر شده و چاپگر آفلاین می‌شود. پس باید نسبت به خالی کردن صف پرینت اقدام کنید.

برای خالی کردن صف هم از منوی Start، گزینه Setting را انتخاب کنید. سپس با انتخاب Devices، پنجره Printers & scanners برایتان باز می‌شود. در این صفحه، پرینتر خود را انتخاب کرده و گزینه Open queue را انتخاب کنید. در قسمت زیر Document Name، تمامی اسناد را انتخاب کرده و گزینه Cancel را بزنید.

حافظه پرینتر را ریست کنید.

برای این کار، در قسمت جستجوی ویندوز، عبارت Services را وارد کرده و در لیستی که نمایش داده می‌شود، سرویس Print Spooler را یافته، روی آن کلیک راست کرده و گزینه Restart را انتخاب کنید.

شما می‌توانید Print Spooler را Stop و یا Restart کنید.

  • پرینتر را از کامپیوتر خود حذف و مجدد اضافه کنید.

برای اینکه پرینتر را از سیستمی که دارید، یکبار حذف و مجدد اضافه کنید، از منوی Start، گزینه Setting را انتخاب کنید. سپس با انتخاب Devices، پنجره Printers & scanners برایتان باز می‌شود. در این صفحه، پرینتر خود را انتخاب کرده و ابتدا گزینه Remove device و سپس Yes را بزنید. در همین پنجره، گزینه Add a printer or scanner را انتخاب کرده و مجدد پرینتر را به سیستم اضافه کنید.

ابتدا پرینتر را به کامپیوتر متصل کرده و سپس به دستگاه اضافه کنید.
  • کامپیوتر خود را ری استارت کنید.

شاید ساده‌ترین راه برای رفع مشکلات کامپیوتری، راه اندازی مجدد دستگاه است. برای رفع مشکل آفلاین بودن پرینتر هم بهتر است یکبار دستگاه خود را ری استارت کنید.

پیشنهاد مطالعه

علت نصب نشدن چاپگر در ویندوز ۷

عواملی که ممکن است مانع از نصب درست پرینتر در ویندوز ۷ شود، عبارتنداز:

  • خاموش بودن پرینتر
  • متصل نبودن پرینتر و کامپیوتر
  • به‌روز نبودن درایور پرینتر
  • نصب نبودن درایور روی کامپیوتر
  • و …

حال به شما خواهیم گفت که چگونه پرینتر خود را تحت شبکه، به ویندوز ۷ متصل کنید.

  • از مسیر Control Panel، روی Network and Sharing Center کلیک کنید و از گزینه‌های سمت چپ Change advanced sharing settings   را انتخاب کنید. مطمئن شوید که گزینه file and printer sharing انتخاب شده باشد و سپس روی گزینه Save changes کلیک کرده و پنجره را ببندید.

در اینجا مشخص می‌شود که پرینتر شما در شبکه به اشتراک گذاشته شده‌است.

    • حال از پنجره Devices and Printers، گزینه Add Printer و در پنجره بعدی،Add a network wireless or Bluetooth printer را انتخاب کنید.

از بین دو گزینه موجود، باید گزینه اضافه کردن پرینتر در شبکه را انتخاب کنید.

    • در مرحله بعدی، از لیست دستگاه‌های موجود، پرینتر موردنظر خود را یافته و با Next، به مرحله بعد بروید.
شاید نمایش دادن آیکن پرینتر کمی زمان ببرد.
    • در صورت تمایل، برای اینکه درایور پرینتر را نصب کنید، گزینه Install driver را انتخاب کنید.
    • در پایان می‌توانید برای اینکه مطمئن شوید پرینتر شما به درستی به کامپیوتر متصل شده، صفحه‌ای را به صورت تستی پرینت کنید و در پایان Finish را بزنید.
برای اینکه از اتصال کامپیوتر به پرینتر مطمئن شوید،Print a test page را انتخاب کنید.

چگونه ارور printer in an error state را برطرف کنیم؟

برای برطرف کردن خطای Error State، تنها کاری که می‌توان کرد، حذف و نصب مجدد درایورهای پرینتر است.

برای حذف کردن درایور پرینتر، ابتدا در قسمت Program and Features، درایور موردنظر خود را حذف کنید. سپس وارد پنجره Devices and Printers شده و پرینتر را نیز حذف کنید. حال در پنجره Run، عبارت printui.exe /s را وارد کرده و OK را بزنید. در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود، به تب Drivers رفته و روی نام درایور موردنظر کلیک راست کرده و با زدن گزینه Remove، آن را پاک کنید. در نهایت با زدن دکمه‌های Apply و OK، تغییراتی که ایجاد کرده‌اید را ذخیره کنید.

اگر برای رفع خطای Error State موفق نبودید، از تعمیرکار پرینتر کمک بخواهید.

در مرحله بعدی، کامپیوتر خود را ری استارت کرده و مجدد درایور را روی آن نصب کنید.

اگر مشکلاتی که با پرینتر و کامپیوتر خود دارید را نتوانستید برطرف کنید، بهتر است از خدمات تعمیر کامپیوتر و تعمیر پرینتر کمک بخواهید تا دستگاه شما در زمان کوتاهی تعمیر شود.

برخی از مطالب مرتبط:

بیگ دیتا چیست، چگونه به دست می آید و مصرف آن چیست؟

دلایل عدم شناسایی کارتریج در پرینتر چیست؟

قطع شدن سرورهای تلگرام

آموزش تصویری نصب و راه اندازی و تنظیمات پرینترهای اپسون

حل مشکل پیش فرض نشدن پرینتر در کامپیوتر

منبع

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

مطالب مرتبط

نظرات شما

نیاز به کمک دارید؟ با ما چت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉