چرا چاپگر سفید چاپ می‌کند؟

دسته بندی ها :
چرا چاپگر سفید چاپ می‌کند؟

چرا چاپگر سفید چاپ می‌کند : پرینترها یکی از ضروری‌ترین تجهیزات اداری در دنیای مدرن هستند که در سال‌های اخیر علاوه بر دفاتر و ادارات، در منازل نیز برای چاپ انواع فایل‌های اسناد، گزارشات و حتی تصاویر به کار می‌روند. با این وجود، استفاده از چاپگرهای دستی و رومیزی دارای معایبی است که گاهی اوقات کاربران را دچار مشکل می‌کند. یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران در هنگام کار با پرینتر با آن مواجه شوند، خروج صفحات سفید (خالی) از دستگاه است.

خوشبختانه راه‌های مختلفی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد و ما نیز در ادامه این مطلب به بررسی این مشکل و روش برطرف کردن آن خواهیم پرداخت. تا با رعایت آنها بتوانید تعمیر پرینتر را خودتان انجام دهید.

دلیل سفید بودن پرینت چیست؟ حل مشکل سفید پرینت گرفتن

اگر پرینتر خود را به کامپیوتر متصل و فرمان چاپ را به آن ارسال کنید، با فاصله زمانی کوتاهی پرینتر شروع به کار کرده و فایل مورد نظر شما را چاپ می‌کند. اما اگر پس از اتمام فرآیند چاپ ببینید که هیچ خروجی روی کاغذ وجود ندارد، یعنی پرینتر شما در اصطلاح سفید پرینت گرفته و نتوانسته محتوا را به کاغذ منتقل کند. این مشکل به دلایل گوناگونی ایجاد می‌شود که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

خشک شدن و تمام شدن جوهر کارتریج

اولین دلیل برای سفید بودن صفحه چاپ شده پرینتر، خرابی یا تمام شدن جوهر کارتریج چاپگر است. در این حالت باید به فکر شارژ کارتریج یا خرید کارتریج جدید باشید.

به خاطر داشته باشید که کارتریج پرینتر را باید به طور مداوم بررسی و عملکرد آن را تست کنید. اگر پرینترهای جوهر افشان دارید، هر دو روز یکبار، یک صفحه را چاپ کنید تا کارتریج خشک نشود. همچنین اگر از پرینتر لیزری استفاده می‌کنید، دستگاه را در محیط مرطوب قرار ندهید تا پودر تونر خشک یا سفت نشود.

خرابی لیزر پرینتر لیزری

پرینترهای لیزری، همانطور که از نام آنها پیداست، از فناوری لیزر برای چاپ استفاده می‌کنند. بنابراین بروز کوچک‌ترین مشکل و خرابی در بخش لیزر آنها باعث عدم امکان چاپ دستگاه خواهد شد. پس اگر چاپگر لیزری شما سفید پرینت می‌کند، ممکن است لیزر آن دچار خرابی شده باشد. در اینصورت باید آن را نزد تعمیرکار متخصص ببرید تا قطعات بخش لیزر چاپگر را تعمیر یا در صورت لزوم تعویض کنند.

کثیف شدن و گرفتگی هد پرینتر

هد پرینتر یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است که در صورت وجود هر گونه جوهر اضافی، قادر به چاپ عکس یا متن نخواهد بود. بنابراین بهتر است به صورت دوره‌ای، هد پرینتر را بررسی و آن را تمیز کنید.

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

خرابی کارتریج و خرابی درام کارتریج

کارتریج یک پرینتر، نقش اصلی در فرآیند چاپ را بر عهده دارد. بنابراین اگر کارتریج دستگاه خراب یا جوهر آن خشک شود یا هر مشکلی برای آن به وجود آید، پرینت ناخوانا، کثیف یا حتی سفید خواهد بود.

در این میان، درام کارتریج، قطعه‌ای است که تونر یا جوهر را با کمک بارهای الکتریکی روی کاغذ قرار می‌دهد. به همین دلیل همواره توصیه می‌شود تا برای حصول اطمینان از عملکرد دستگاه، پس از هر بار شارژ کارتریج، به تعویض درام آن بپردازید.

رفع مشکل نصفه پرینت گرفتن

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در حین چاپ فایل‌های مختلف با آن مواجه شوید، پرینت شدن نصفه و نیمه صفحات است. در این حالت ممکن است برخی از بخش‌های صفحه به درستی پرینت شده و از جایی به بعد، صفحه خالی باشد.

برخی از مطالب مرتبط:

نرم افزار ادوبی کانکت چیست؟ چگونه با Adobe Connect کلاس آنلاین برگزار کنیم؟

HTML5 چیست و چرا باید در آموزش مجازی مورداستفاده قرار گیرد؟

هک چیست؟ چرا و چگونه انجام میشود؟

مک فیلترینگ چیست؟

چرا یادگیری سازمانی اهمیت دارد؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل برای نصفه پرینت شدن فایل‌ها در دستگاه‌های چاپگر بروز نبودن درایور پرینتر است.

اگر پرینترهای جوهر افشان دارید، هر دو روز یکبار، یک صفحه را چاپ کنید تا کارتریج خشک نشود.

برخی از اصلی‌ترین دلایل برای نصفه پرینت شدن فایل‌ها در دستگاه‌های چاپگر عبارتند از:

به‌روز نبودن درایور پرینتر

هر نوع چاپگری که داشته باشید، باید همواره برای پرینت درایورهای آن را روی کامپیوتر خود را بروز نگه دارید. در غیر اینصورت، ممکن است اطلاعات به درستی از سیستم به چاپگر ارسال نشده و فایل چاپی به طور کامل پرینت نشود.

تنظیم نبودن سایز برگه در پرینتر

پیش از ارسال فرمان‌های چاپ به دستگاه پرینتر، باید سایز کاغذ را از پنل چاپگر یا تنظیمات پرینت کامپیوتر بررسی کنید؛ تا در صورتی که مغایرتی در تنظیمات و کاغذ مصرفی وجود دارد، آن را تنظیم کنید.

وجود مشکل در ویندوز کامپیوتر

اگر به هر دلیلی، فرمان پرینت از سوی سیستم عامل به درستی به چاپگر نرسد، فرآیند چاپ نیز به طور کامل انجام نخواهد شد. بنابراین در صورتی که فایل پرینت شما به صورت نصفه چاپ شود، می‌توانید پرینتر را به کامپیوتر دیگری متصل کنید. سپس درایورها و نرم افزارهای لازم را نصب کنید و فرآیند چاپ را دوباره انجام دهید.

چنانچه با اقدامات گفته شده مشکل پرینت برطرف نشد باید ویندوز خود را تعویض کنید و مجدد برنامه‌های لازم را روی آن بریزید.

وجود شی خارجی داخل پرینتر

گاهی اوقات، یک شی خارجی در پرینتر گیر کرده و موجب می‌شود تا فایل‌ها به صورت نصفه چاپ شوند. این شئ خارجی می‌تواند یک تکه کاغذ (که قبلا پاره شده و در پرینتر جا مانده) یا هر شئ دیگری باشد. بنابراین بد نیست تا در صورت نصفه چاپ شدن فایل‌های پرینت، بخش‌های داخلی دستگاه را چک کنید.

قرار نگرفتن کارتریج در جای درست

اگر کارتریج پرینتر به درستی در محل خود قرار نگیرد، پرینتر قادر به چاپ کامل و دقیق محتوا نخواهد بود. به علاوه، خشک شدن، تمام شدن یا خرابی کارتریج نیز می‌توانند موجب نصفه چاپ شدن فایل‌های پرینتر شوند.

هر یک از این مشکلات با یک راه حل ساده، قابل بررسی و رفع شدن هستند. اما اگر پس از بررسی دستگاه، همچنان پرینت‌های شما سفید باشند، بهتر است پرینتر خود را نزد متخصصان تعمیر پرینتر ببرید.

مشکل سفید پرینت گرفتن canon

پرینترهای برند کانن نیز ممکن است مانند پرینترهای سایر برندها و به دلایل مشابه، قادر به چاپ نبوده و صفحه خالی پرینت کنند. بنابراین می‌توانید مشکلات رایج و عللی که پیشتر به آنها اشاره کردیم را در پرینتر کانن خود بررسی کرده و در صورت لزوم از تعمیرکاران مجرب و کارآزموده برای تعمیر پرینتر یا شارژ کارتریج آن کمک بگیرید.

چاپ یک برگ سفید در هر دستور پرینت

ممکن است گاهی در هنگام چاپ فایل‌ها، پرینتر بین هر صفحه چاپی، یک صفحه خالی یا سفید چاپ کند. این موضوع ممکن است نحوه چاپ شما را دچار اختلال کرده و ترتیب صفحات اسناد شما را برهم بزند.

ممکن است گاهی در هنگام چاپ فایل‌ها، پرینتر بین هر صفحه چاپی، یک صفحه خالی یا سفید چاپ کند.

رفع مشکل چاپ برگه سفید بین پرینت

برای رفع چاپ برگه سفید بین پرینت اقدامات زیر را انجام دهید:

  • روی لپ تاپ یا رایانه شخصی خود، وارد منوی start شوید.
  • از پنجره Control Panel، گزینه Device and Printers را انتخاب کنید.
  • روی پرینتری که عملکرد آن دچار اختلال شده، راست کلیک کنید.
  • گزینه Printer Properties را انتخاب کنید.
  • در پنجره جدیدی که باز می‌شود، از سربرگ Layout، عبارت Skip Blank pages را بیابید.
  • با کلیک روی آن، مشکل برطرف می‌شود.

رفع مشکل سفید پرینت گرفتن HP؛ مشکل پرینت گرفتن صفحه سفید بعد از چاپ هر برگه

اگر در هنگام کار با پرینترهای HP با مشکل چاپ صفحه سفید پس از هر برگه چاپ عادی مواجه شوید، می‌توانید با توجه به مدل دستگاه تنظیمات پرینتر را بررسی کرده و ببینید که آیا گزینه‌ی مرتبط فعال است یا خیر.

اغلب این حالت هنگامی روی می‌دهد که تعداد دستورات چاپ زیاد است و پرینتر برای تفکیک فایل‌ها و صفحات چاپی، یک کاغذ خالی چاپ می‌کند.

در صورتی که بدون هیچ دلیلی این مشکل برای پرینتر شما به وجود آمده است و تنظیمات آن را پیدا نمی‌کنید. می‌توانید درخواست خود را در قسمت تعمیر پرینتر ثبت کنید و از تعمیرکاران ما کمک بگیرید.

منبع

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

مطالب مرتبط

نظرات شما

نیاز به کمک دارید؟ با ما چت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉