معرفی نرم افزار مانیتورینگ شبکه OpManager؛ همه چیز را با هم ببینید

دسته بندی ها :
معرفی نرم افزار مانیتورینگ شبکه OpManager؛ همه چیز را با هم ببینید

.

معرفی نرم افزار مانیتورینگ شبکه OpManager در مقاله مانیتورینگ شبکه چیست، اطلاعات کاملی در زمینه مانیتورینگ شبکه ارائه شد. یکی از راهکارهای کنترل و نظارت بر شبکه استفاده از نرم افزارهای مانیتورینگ قوی است. OpManager یک راه‌حل جامع مدیریتی نظارت بر عملکردهای شبکه است. این نرم افزار با ارائه یک کنسول مدیریتی کامل به مدیران شبکه اجازه می‌دهد مدیریت دقیقی بر زیرساخت‌های فناوری‌اطلاعات اعمال کنند. OpManager می‌تواند فرآیند نظارت را بر شبکه‌هایی در ابعاد کوچک، متوسط ​​یا بزرگ اعمال کند. نرم‌افزار با نظارت بر عملکرد تجهیزات و فناوری‌های مختلفی شبیه به روترها، سوئیچ‌ها‌، دیوارهای آتش، لینک‌های WAN، لینک‌های VoIP، اکسس‌پوینت‌های بی‌سیم، زیرساخت‌های چند سروری شبیه به ویندوز، یونیکس، لینوکس، HP UX ، IBM AIX و Solaris و سرورهای مجازی (VMware ESX & ESXi/ MS Hyper-V)، تعادل بار، چاپگرها، حس‌گرهای محیطی و سایر مولفه‌های شبکه ضمن ارزیابی کارایی آن‌ها، هرگونه مشکل یا خطای به وجود آمده در آن‌ها را شناسایی کرده و گزارشی در اختیار سرپرست شبکه قرار می‌دهد.

همان‌گونه که اشاره شد، OpManager یک نرم‌افزار مانیتورینگ ساخت‌یافته و دقیق است که بهترین راهکار نظارت بر شبکه‌های end-to-end را ارائه می‌کند. این نرم‌افزار رابط در این حالت، به جای آن‌که مجبور شوید تک به تک برای هر دستگاه یا ایستگاه کاری، خط‌مشی‌های امنیتی را اعمال کنید، تنها با چند کلیک ساده قادر به انجام این‌کار هستید.

Opmanager برای مدیریت هر یک از اجزای سخت افزاری و یا نرم افزاری شبکه به شما پنلی بسیار ساده و  راحت می دهد.

OpManager نرم‌افزاری قابل اعتماد برای نظارت بر شبکه

مشاغل برای انجام درست فرآیندهای تجاری باید شبکه‌های قابل اعتمادی در اختیار داشته باشند. از این رو، نظارت مستمر بر عملکرد شبکه یکی از فرآیند‌های مهمی است که مشاغل باید به آن دقت کنند. امروزه، مدیریت یک چنین زیرساخت‌های بزرگ و پیچیده‌ای چالش بزرگی را پدید می‌آورد. سرپرستان شبکه برای نظارت بر عملکرد شبکه باید چالاکی زیادی داشته باشند و به هرگونه تغییر غیر متعارفی به سرعت پاسخ دهند، چالشی که صحبت در مورد آن ساده است، اما عمل به آن کار پیچیده‌ای است.

OpManager با ارائه یک راه‌کار ساده و مقرون به صرفه به سازمان‌ها اجازه می‌دهد به بهترین شکل شبکه ارتباطی خود را زیر نظر بگیرند. OpManager به‌طور مداوم شبکه را رصد کرده و دید عمیقی در اختیار سرپرستان شبکه قرار می‌دهد. یک چنین سازوکار کنترلی دقیقی به مدیران شبکه اجازه می‌دهد در صورت بروز خطا، مشکل را به سرعت شناسایی کرده و حفره‌ها یا آسیب‌پذیری‌ها را پیش از آن‌که عملیات تجاری یک سازمان را تحت تأثیر قرار دهند، ترمیم کنند.

با نرم افزار opmanager از هر گونه اختلالی که در شبکه شما رخ میدهد بلادرنگ با خبر شوید.

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

برخی از مطالب مرتبط:

با کوله پشتی جدید اچ پی؛ لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه خود را شارژ کنید

با مبلغی ناچیز خساراتی سنگین را جبران کنید!

کوله پشتی HP Omen X بازی را با شما همراه می‌کند

آموزش رایگان ccna enterprise ؛ قسمت پنجم: معرفی انواع سرویس‌های شبکه

پرینتی آسان با نرم‌ افزار HP Print

نظارت بلادرنگ بر شبکه

OpManager بیش از ۲۰۰۰ هزار سنجه عملکرد داخلی از پیش ساخته در اختیار دارد تا فرآیند نظارت بر شبکه‌ها و عملیاتی شبیه به ارزیابی عملکرد شبکه، بررسی سلامت نظارت  فیزیکی و مجازی بر سرورها

نظارت بر پردازنده‌ مرکزی، حافظه و استفاده از دیسک توسط سرورهای ویندوزی و لینوکسی به سرپرستان شبکه اجازه می‌دهد میزان مصرف منابع سیستمی را به دقت زیر نظر بگیرند. آستانه تحمل چند سطحی

نرم‌افزار برای نظارت بر عملکرد شبکه از آستانه‌های چندگانه مختلفی استفاده می‌کند.

در نرم افزار نظارت بر شبکه opmanager به محض خروج یک فاکتور از مرز آستانه تحمل به مدیر علایم هشدار دهنده ارسال می شود.

داشبورد قابل تنظیم

داشبورد پیش‌فرض یا داشبوری که توسط سرپرست شبکه ساخته می‌شود بیش از ۲۰۰ ویجت عملکردی مختلف در دسترس قرار می‌دهد. با این حال، برخی از سرپرستان شبکه تصمیم می‌گیرند داشبورد خاص خود را بر مبنای ویجت‌های موردنیاز تعریف کنند، در این حالت نیز عملکرد نرم‌افزار هوشمندانه و دقیق است.

نظارت بر WAN Link

برای از بین بردن مشکلات شبکه، معیارهای کلیدی مانند تأخیر، jitter، RTT و نرخ از دست رفتن بسته‌ها باید به دقت کنترل و اندازه‌گیری شود. OpManager  با ارزیابی این سنجه‌ها هرگونه عاملی که باعث ایجاد تأخیر می‌شود را به سرعت شناسایی کرده و سعی در رفع مشکل می‌کند.

مقرون به صرفه و نصب راحت

OpManager به گونه‌ای طراحی شده که سازمان‌ها نیازی ندارند برای نصب یا به‌کارگیری آن توسط پرسنل هزینه‌های زیادی را صرف آموزش کنند. OpManager  تنها ابزار نظارت بر شبکه است که فرآیند قیمت‌گذاری آن شفاف بوده و بر مبنای دستگاه‌ها انجام می‌شود.

فاکتورهای تاثیرگذار بر عملکرد شبکه

از جمله فاکتورهای مهم تاثیرگذار بر عملکرد شبکه‌ها می‌توان به دسترس‌پذیری، میزان مصرف پردازنده و حافظه اصلی، ترافیک، خطاها و عملکرد WAN اشاره کرد. سازمان‌ها برای حصول اطمینان از این موضوع که عملکرد شبکه در وضعیت مطلوبی قرار دارد، مجبور هستند به دقت این مولفه‌ها را زیر نظر بگیرند.

Opmanager به راحتی به شما گزارش دسترسی پذیری یا حتی دان شدن بخشی از شبکه را سریعا گزارش می کند.

دسترس‌پذیری

هر دقیقه خرابی می‌تواند دست‌کم هزاران دلار برای سازمان‌ها ضررآفرین باشد، به همین دلیل مهم است که اطمینان حاصل کنیم سرویس‌ها به مشکل مداوم در حال کار هستند و کارمندان یا مشتریان سازمان‌ها به آن‌ها دسترسی دارند. در ادامه ایمیل یا پیام متنی برای سرپرست شبکه ارسال کرده و موضوع را اطلاع دهد.

پردازنده و حافظه اصلی

مصرف بیش از اندازه پردازنده مرکزی یا حافظه اصلی در یک سرور فیزیکی، ماشین مجازی یا دستگاه تحت شبکه می‌تواند به میزان قابل توجهی بر عملکرد تجهیزات، شبکه و کاربر نهایی تأثیرگذار باشد. OpManager به شما امکان می‌دهد تجهیزات تحت شبکه را با استفاده از فناوری‌هایی شبیه به SNMP ، WMI ، Telnet ، SSH و واسط‌های برنامه‌نویسی بومی VMware رصد کنید.  نظارت بر فاکتورهایی همچون میزان استفاده، سرعت، زمان بیکاری و زمان فعالیت پردازنده در اخذ تصمیمات مهم و تعیین پارامترهای هشدار دهنده کمک فراوانی می‌کند.

ترافیک

ترافیک نه چندان پر سرعت هر سازمانی را نگران می‌کند. شبکه‌ها ممکن است به دلیل وجود یک برنامه خاص، تجهیزات پر مصرف، مشکلات WLAN با افت شدید پهنای باند روبرو شوند. ابزارهای نظارت بر عملکرد شبکه شبیه به OpManager به شما امکان می‌دهد هاگ‌های (hogs) پهنای باند را شناسایی کنید و قبل از آنکه عملکرد شبکه با افت شدید روبرو شود، ترافیک شبکه را بهینه‌سازی کنید. ماژول NetFlow OpManager با پشتیبانی از فناوری‌هایی شبیه به NetFlow ، sFlow ، jFlow ، IPFIX و نمونه‌های مشابه اجازه می‌دهد به دقیق‌ترین شکل الگوهای ترافیک شبکه و میزان مصرف پهنای باند را محاسبه کنید.

خطاها

این مشکلات در روترها و سوئیچ‌ها رایج است. از آن‌جایی که دور انداختن بسته‌ها زمان تأخیر برنامه‌ها را افزایش می‌دهد، دورانداختن بیش از حد می‌تواند نشان دهنده مشکلی در سوئیچ یا تعامل دستگاه با سوئیچ باشد. تخصیص ناکافی پهنای باند یکی دیگر از علل دورانداختن بسته‌ها است که باعث بروز خطاهای مختلفی در شبکه می‌شود. OpManager به شما در نظارت و کاهش تلفات مربوط به از دست رفتن بسته‌ها که برخی مواقع باعث بروز خطاهای جدی می‌شود کمک فراوانی می‌کند.

عملکرد WAN

نظارت بر لینک‌های WAN برای حفظ دسترس‌پذیری و قابلیت اطمینان ضروری است، زیرا سازمان‌ها به‌روزرسانی مداوم، زمان پاسخ سریع و حداقل خطای انتقال را نیاز دارند که این امر لزوم توجه به لینک‌های WAN را دوچندان می‌کند.

 

منبع

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

مطالب مرتبط

نظرات شما

نیاز به کمک دارید؟ با ما چت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉