معرفی امن ترین و بهترین نرم افزار FTP Server

دسته بندی ها :
معرفی امن ترین و بهترین نرم افزار FTP Server

 

معرفی امن ترین و بهترین نرم افزار شرکت‌هایی که در حوزه فروش سرور فعالیت می‌کنند معمولا سایر تجهیزات فیزیکی لازم برای شبکه‌های کامپیوتری را هم ارائه می‌دهند اما استفاده از خدمات نرم افزاری مرتبط با شبکه امر متفاوتی‌ست. یکی از اینکه سوالات رایج کاربران در این حوزه این است که چطور به FTP وصل شویم؟ پاسخ این سوال استفاده از یک نرم افزار ftp است. برای اشتراک گذاری فایل‌ها با استفاده از پروتکل ftp باید ftp server داشته باشیم. کلاینت ftp به سرور ftp وصل می‌شود تا انتقال فایل انجام شود.

انواع نرم افزار ftp server داریم که در ادامه می‌خواهیم ۱۰ تا از بهترین نرم افزارهای ftp server رایگان و خریدنی و مخصوص ویندوز، macOS و لینوکس را معرفی می‌کنیم و لینک دانلود ftp را ارایه می‌دهیم.

در پیاده سازی ftp ممکن است نیاز به کمک متخصصین داشته باشید در این صورت می‌توانید برای استفاده از خدمات و تعمیر لپ تاپ و تعمیر سرور hp خود روی لینک بزنید.

۱. نرم افزار FileZilla Server

رابط کاربری نرم افزار FileZilla Server ساده و کار کردن با آن آسان است. ایجاد اکانت‌های کاربران، گروه‌ها، محدود کردن سرعت، لاگینگ، IP Filtering و دسترسی‌های خاص از مواردی است که این نرم افزار فراهم می‌کند.

نرم افزار FileZilla Server متن باز است و می‌تواند سرور لوکال را همانند ftp سرور ریموت کنترل کند می‌توانید انتخاب کنید چه پورتی باید گوش دهد، چه تعداد کاربری می‌توانند همزمان به سرور وصل شوند، چه تعداد نخ CPU در سرور استفاده شود، چه تنظیماتی برای Timeout اتصالات و انتقال و لاگین‌ها تعیین شود.

دسترسی کامل برای ایجاد کاربران و گروه‌ها در ftp سرور دارید مثلا برخی دسترسی خواندن و نوشتن دارند و برخی فقط دسترسی خواندن.

.

FileZilla تنظیمات راحتی دارد کافی است فایل نصب را اجرا کنید، پورت ادمین را انتخاب و اینترفیس سرور را لانچ کنید.

FileZilla به صورت پیش فرض از ftp استفاده می‌کند پس ناامن است و باید از FTP روی TLS برای رمزگذاری ترافیک استفاده کنید. امکان پیاده سازی FTPS و FTPS در نرم افزار FileZilla Server وجود دارد و قابلیت انتقال همزمان فایل‌ها و انتقال امن فایل‌ها را دارد.

برخی از ویژگی‌های امنیتی آن عبارتند از:

  1. محدود کردن اتوماتیک IP آدرسی که پس از چندین بار تلاش نتواند لاگین کند.
  2. امکان فعال کردن ftp روی tls با قابلیت غیرمجاز دانستن ftp غیررمزگذاری شده
  3. فیلترینگ IP تا از اتصال آدرس‌های IP یا حتی گستره‌ای از آدرس IPها جلوگیری شود.
  4. می‌توانید به راحتی ftp سرور را با یک کلیک، سریع خاموش یا قفل کنید تا مطمئن باشید که تا زمان باز شدن قفل سرور، هیچ اتصال جدیدی برقرار نمی‌شود.

نقاط ضعف نرم افزار FileZilla Server عبارتند از:

  1. Folder viewها به صورت اتوماتیک، رفرش نمی‌شوند.
  2. امکان ادیت فایل‌ها از داخل برنامه وجود ندارد.

برای انجام تسک های اصلی ftp مانند آپلود و دانلود فایل‌ها به صورت داخلی گزینه خوبی است. البته ویژگی‌های سازمانی ندارد و اجازه دسترسی به صورت اکسترنال را نمی‌دهد.

تنظیمات راحتی دارد کافی است فایل نصب را اجرا کنید، پورت ادمین را انتخاب و اینترفیس سرور را لانچ کنید. حالا دیگر home directory دارید و می‌توانید کاربران و گروه‌ها را با مجوزهای خودشان ایجاد کنید.

برای دانلود نرم افزار filezilla – فایلزیلا برای ftp server و ftp client و سیستم عامل های لینوکس و ویندوز و mac روی لینک کلیک کنید.

۲. نرم افزار SolarWinds SFTP/SCP server

این نرم افزار رایگان، برای ادمین‌های شبکه و سیستم طراحی شده و برای بکاپگیری فایل‌های پیگربندی (مثلا فایل‌های بکاپگیری سوئیچ ها و روترهای سیسکو)، دانلود تصاویر، انتقال فایل‌های بزرگ حتی تا ۴ گیگابایت و انتقال همزمان فایل‌ها، ایده‌آل است.

SolarWinds SFTP/SCP server به صورت پیش فرض، امن است و از TCP پورت ۲۲ استفاده می‌کند تا به صورتی امن به انتقال دیتا روی اتصال ناامن بپردازد.

SolarWinds SFTP/SCP server از TCP پورت ۲۲ استفاده می‌کند.

نصب آن بسیار ساده است و حداقل پیکربندی را لازم دارد (فقط یوزرنیم و پسورد) و می‌توان آن را به عنوان سرویس تنظیم کرد تا همیشه در دسترس باشد.

پیشنهاد مطالعه

۳. نرم افزار Serv-U server

تریال نرم افزار Serv U، رایگان است و برای کسب‌وکارهایی که به انتقال فایل به صورت امن و سریع و آسان نیاز دارند مناسب است. Serv U از FTP و FTPS پشتیبانی می‌کند. امکان انتقال فایل‌ها از مرورگر وب یا دستگاه موبایل وجود دارد بدین ترتیب لازم نیست کاربران برای دانلود و آپلود فایل‌ها، از FTP Client استفاده کنند.

رابط کاربری وب و موبایل آن اجازه دانلود و آپلود و Veiw را به راحتی در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین با داشتن گزینه drag and drop کاربران به راحتی و از هر جا امکان به اشتراک گذاری فایل دارند.

نرم افزار Serv U، نرم افزار سازمانی است و برای ویندوز و لینوکس با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای قابل خرید است.

انتقال فایل‌های بزرگ، تنظیم کنترل خاص روی پهنای باند و استوریج و مجوزها و دسترسی را فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید لاگ‌ها را به صورت بلادرنگ ببینید بدین ترتیب عیب‌یابی راحت‌تر انجام می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

۴. نرم افزار Cerebus FTP server

از چندین پروتکل‌های انتقال فایل پشتیبانی می‌کند: FTP و SFTP و FTPS و HTTP/S و SCP.

در ۴ نسخه مختلف وجود دارد در نتیجه برای انواع کسب‌وکارها و کاربری‌ها مناسب است:

  1. personal
  2. standard
  3. professional
  4. enterprise
نرم افزار با ۴ نسخه مختلف برای انواع کاربری‌ها مناسب است.

از جمله ویژگی‌های این نرم افزار عبارتند از:

  1. احراز هویت دو مرحله‌ای
  2. تنظیمات password policy
  3. یکپارچگی کامل با اکتیودایرکتوری
  4. پشتیبانی از API
  5. event notification
  6. web transfer client
  7. ابزار file retention

۵. نرم افزار Titan FTP

نرم افزار Titan FTP برای کسب‌وکارهای کوچک تا بزرگ مناسب است و در نسخه‌های مختلفی وجود دارد. تیتان هم همانند دیگر نرم افزارهای ftp server امکان انتقال امن فایل را فراهم می‌کند و اجازه پیکربندی سطوح کاربری، تنظیمات پرمیشن برای سرورها و گروه‌ها و کاربران را فراهم می‌کند.

titan در نسخه انترپرایز، دارای وب اینترفیس است و به کلاینت‌ها امکان دانلود و آپلود فایل‌ها را بدون نیاز به ftp client می‌دهد.

titan دارای مکانیزم جلوگیری از هک دارد و اگر تلاش‌های غیرمجاز برای حدس زدن پسورد تشخیص داده شود، سرور می‌تواند دسترسی از آن client IP را ممنوع کند.

پیشنهاد مطالعه

۶. نرم افزار Xlight

این نرم افزار رایگان، نسبت به FileZilla مدرن‌تر است یعنی تنظیماتی برایتان فراهم می‌کند. بعد از ایجاد سرور مجازی، با دابل کلیک کردن روی آن تنظیماتش باز می‌شود و می‌توانید تنظیمات زیر را مشخص کنید:

  1. آدرس IP و پورت سرور را تغییر دهید.
  2. ویژگی‌های امنیتی را فعال کنید، مصرف پهنای باند را برای کل سرور کنترل کنید.
  3. مشخص کنید چه تعداد کاربر می‌توانند روی سرور باشند.
  4. حداکثر تعداد تلاش برای لاگین شدن از یک آی پی آدرس مشخص کنید.
ویژگی جالب Xlight این است که می‌توانید حداکثر زمان idle – بیکاری را تعیین کنید و اگر با سرور کار نمی‌کنند خارج شوند.

Xlight می‌تواند از ssl استفاده کند، از احراز هویت LDAP، اکتیودایرکتوری و ODBC پشتیبانی می‌کند. برای آشنایی با پروتکل LDAP، مقاله “LDAP Server و مفاهیم آن و تفاوتش با اکتیودایرکتوری” را بخوانید.

Xlight برای استفاده شخصی رایگان است و با ویندوز ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی کار می‌کند. از ریموت ادمین و چندین اتصال به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند.

امکان دانلود این ftp سرور به صورت برنامه پورتابل وجود دارد که در اینصورت لازم نیست آن را نصب کنید. ولی می‌توانید روی کامپیوترتان مانند برنامه‌های دیگر نصب کنید.

برای دانلود نرم افزار Xlight برای سیستم عامل ویندوز روی لینک کلیک کنید.

از نقطه ضعف‌های آن عبارت است از پیچیدگی پیکربندی و سختی استفاده برای کسانی که با ftp زیاد تجربه‌ای ندارند.

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

برخی از مطالب مرتبط:

معرفی ورژن ۹.۰ نرم افزار مایکروسافت داینامیک ۳۶۵

جدیدترین لپ تاپ‌های اچ پی با پردازنده رایزن پرو معرفی شد

راهنمای خرید بهترین پرینترهای لیزری سیاه و سفید

معرفی انواع هارد سرور و بررسی بهترین هاردهای سرور hp

ویدیو/ معرفی لپ تاپ Ultrabook HP ENVY

۷. نرم افزار Complete FTP

این نرم افزار رایگان Complete FTP هم از ftp و هم ftps پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری گرافیکی کاملی دارد و استفاده از آن راحت است. این اینترفیس ظاهرا گزینه تنظیمات ندارد اما تمام گزینه‌های تنظیمات در منوی کناری است و دسترسی به آنها راحت است.

پنهان بودن کامل منوی تنظیمات به صورت پیش فرض، مشکلات کارایی موردی، ویژگی‌های محدود در نسخه رایگان از معایب Complete FTP است.

نرم افزار رایگان Complete FTP ویژگی‌های بیشتری نسبت به دیگر نرم افزارها دارد.

پشتیبانی از انتفال فایل‌های رمزگذاری شده، داشتن گزینه‌های مختلف در کاستومایز کردن، داشتن ویژگی‌های بیشتر نسبت به دیگر نرم افزارها، از نقاط قوت آن است.

برای نصب Complete FTP راهنمای قدم به قدم وجود دارد و می‌توانید از آن استفاده کنید تا با ویژگی‌ها و گزینه‌های مختلف آن آشنا شوید.

نسخه حرفه‌ای آن دارای تریال رایگان است. در صفحه دانلود آن می‌توانید چگونگی اکتیو کردن نسخه رایگان آن را ببینید.

برای دانلود نرم افزار Complete FTP برای سیستم عامل ویندوز روی لینک کلیک کنید.

۸. نرم افزار Core FTP Server

نرم افزار Core FTP Server مخصوص ویندوز (۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی) است و دو نسخه دارد:

نسخه پورتابل که برای سرور بسیار مینیمال مناسب است و تنظیمات آن حدود یک دقیقه طول می‌کشد، فقط نام کاربری و پسورد و پورت و مسیر root لازم دارد. البته اگر بخواهید می‌توانید تنظیمات دیگری هم انجام دهید.

نسخه کامل برای سرور کامل که می‌توانید نام دامنه تعریف کنید و این موارد را تامین می‌کند: auto-start as a service، افزودن چندین اکانت کاربری با جزییات محدودیت‌ها و مجوزهای دسترسی، طراحی قوانین دسترسی و …

نرم افزار Core FTP Server مخصوص ویندوز است و دو نسخه دارد.

پشتیبانی از اکتیودایرکتوری، اینترفیس ساده، تنظیمات سریع و انتقال رمزگذاری شده فایل از مزایای نرم افزار Core FTP Server است.

تنها عیب آن این است که نسخه رایگان آن فقط از سه دامنه پشتیبانی می‌کند.

برای دانلود نرم افزار Core FTP Server برای سیستم عامل ویندوز روی لینک کلیک کنید.

پیشنهاد مطالعه

۹. نرم افزار vsftpd

نرم افزار vsftpd مخصوص لینوکس است و امنیت و کارایی و پایداری را فراهم می‌کند. این برنامه برنامه پیش فرض برای ftp server در Ubuntu و Fedora و CentOS و OSهای مشابه است.

vsftpd امکان ایجاد کاربر، کنترل پهنای باند، و اتصال رمزگذاری شده روی ssl را فراهم می‌کند. همچنین از پیکربندی per-user و محدودیت‌های per-source IP و پیکربندی IP آدرس per-source و IPv6 پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار ftp سرور vsftpd مخصوص لینوکس

۱۰. نرم افزار SmartFTP

نرم افزار smartftp یکی از بهترین و قوی‌ترین نرم افزارهای ftp server است که دارای سرعت بالا و پایداری در اتصال به سرور، آپلود سریع و راحت فایل‌ها روی سرور با ویژگی Drag and Drop، و امکان تغییر نام و ویرایش فایل‌ها پس از آپلود است.

امکان آپلود همزمان چندین فایل در نرم افزار مدیریتی smartftp وجود دارد.

این نرم افزار مدیریتی ftp امکان آپلود همزمان چندین فایل، اتصال آسان به دایرکتوری و آپلود و دانلود فایل، اتصال به FTP های متفاوت به صورت همزمان، پشتیبانی از FXP و NAT، زمانبندی در ارسال و دریافت فایل، امنیت فایل را فراهم می‌کند.

برای دانلود نرم افزار Smartftp روی لینک بزنید.

معرفی نرم افزار FTP کلاینت winscp

نرم افزار رایگان و متن باز winscp مخصوص ویندوز است و ویژگی‌های ویندوزی مثل درگ اند دراپ دارد. winscp از ftp و sftp پشتیبانی می‌کند و در واقع کلاینت SFTP و SCP و FTPS و FTP برای ویندوز است. از ویژگی‌های مهم winscp عبارت است از:

  1. دارای اینترفیس گرافیکی
  2. هماهنگی با ویندوز
  3. پشتیبانی از U3
  4. هماهنگ سازی دایرکتوری
  5. ویرایشگر قوی  متن
  6. پشتیبانی از ssh

دانلود نرم افزار ftp کلاینت winscp روی لینک بزنید.

دانلود برنامه ftp برای اندروید

برخی از نرم افزارهای ftp برای اندروید عبارتند از:

  • FTP Server
  • Turbo FTP client & SFTP client Pro
  • FTP Express Pro
  • AndFTP

با دانلود و نصب این نرم افزارها می‌توانید از ftp روی گوشی اندروید خود استفاده کنید.

منبع

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

مطالب مرتبط

نظرات شما

نیاز به کمک دارید؟ با ما چت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉