آشنایی با لپ تاپ HP Pavilion dv6-6080

دسته بندی ها :
آشنایی با لپ تاپ HP Pavilion dv6-6080

لپ تاپ

وقتی صحبت از لپ تاپ‌ های شرکت HP به میان می آید، متمایز کردن مدل‌های مختلف آن تا حدودی دشوار به نظر می‌رسد. در واقع شما می‌توانید مجموعه گسترده‌ای از مدل‌های متنوع این شرکت را با پیکربندی‌های بسیار متفاوت پیدا کنید که همگی از نظر ظاهری کاملا به یکدیگر شباهت دارند. این شباهت در بین اعضای یک خانواده از لپ تاپ‌های HP بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند. سری جدید لپ تاپ های Pavilion DV6 نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

ما در این مقاله به بررسی مدل دیگری از این خانواده می‌پردازیم که اگر برچسب نشانگر مدل پردازنده را حذف کنید، متمایز کردن آن با مدل های دیگر این سری بسیار دشوار خواهد بود.

HP Pavilion DV6-6080

این بار به سراغ ۶۰۸۰ – Pavilion DV6 رفته‌ایم، لپ تاپی که دارای همان خصوصیات ظاهری است، اما از نظر داخلی تفاوت‌های فراوانی با DV6-6000 دارد. در واقع این لپ تاپ مثل تمام مدل‌های سری جدید DV6 از یک طراحی بسیار زیبا با خطوط منحنی استفاده می‌کند. استفاده از منحنی‌های نرم در سطوح و گوشه‌های این لپ تاپ، زیبایی خاصی به آن می‌بخشد. از سوی دیگر، اجزای مختلف لپ تاپ به خوبی در این طراحی جاسازی شده‌اند و هیچ‌گونه ناهماهنگی در ساختار کلی آن به چشم نمی‌خورد.

جلای فلزی خاص بخش فوقانی لپ تاپ با رنگ قهوه ای تیره خود، ابهت خاصی به آن می‌بخشد. در عین حال، لوگوی HP که هنگام روشن بودن لپ تاپ با نور پشتی سفید رنگی می‌درخشد نیز بر این زیبایی می‌افزاید.

به طور کلی می‌توان گفت که طراحی ظاهری این سری از لپ تاپ‌های اچ پی می‌تواند گستره وسیعی از مخاطبان را به سمت خود جلب کند. در واقع رنگ بندی این محصول کاملا برای مدیران سخت‌گیری که به ظاهر ابزارهای مورد استفاده خود اهمیت می‌دهند راضی کننده خواهد بود، در حالی که منحنی‌های نرم طراحی آن باعث می‌شوند حتی برای خانم‌ها نیز جذابیت داشته باشد. گرچه با توجه به وزنی که دارد بعید است توسط این گروه انتخاب شود.

تفاوت ها

به عنوان بارزترین تفاوت باید بگوییم که این لپ تاپ از آخرین نسل پردازنده‌های شرکت اینتل یعنی یک تراشه مبتنی بر معماری Sandy Bridge استفاده می‌کند. به طور دقیق‌تر، یک پردازنده Core i7-2630QM در قلب این لپ تاپ می‌تپد. همان طور که از حرف M انتهای نام این پردازنده مشخص است، ۲۶۳۰QM در گروه پردازنده‌های موبایل اینتل قرار می‌گیرد و در نتیجه مصرف برق پایین‌تری نسبت به همکاران دسکتاپ خود دارد. پشتیبانی از فناوری HyperThreading به این پردازنده چهار هسته‌ای امکان می‌دهد تا ۸ رشته پردازشی را به طور همزمان اداره کند. از سوی دیگر، پردازنده مذکور با فرکانس کلاک ۲ گیگا هرتز کار می کند که با استفاده از فناوری Turbo Boost تا ۹/ ۲ گیگاهرتز اوورکلاک می شود.

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

برخی مطالب مرتبط:

جدیدترین لپ تاپ‌های تجاری اچ پی معرفی شدند

مهم‌ترین خدماتی که در زمینه لپ تاپ، پرینتر و کارتریج ارائه می شود

رایانه‌های Pavilion Wave اچ پی با پشتیبانی از الکسا معرفی شد

معرفی ۷ لپ تاپ برتر گیمینگ به مناسبت روز جهانی بازی‌های کامپیوتری

آموزش رایگان cisco ccna ؛ آشنایی با مدرک سیسکو ccna

هارد دیسک از اینترفیس SATA استفاده می‌کند و داری سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور در دقیقه است. به این ترتیب، شما برای نصب برنامه‌ها یا ذخیره سازی فایل‌ها و مستندات خود با هیچ مشکلی مواجه نخواهید بود. در واقع ظرفیت قابل ملاحظه هارد دیسک‌هایی که در مدل‌های جدید لپ تاپ‌های مختلف تعبیه شده‌اند، باعث می‌شوند بسیاری از کاربران مجبور نباشند یک هارد دیسک اکسترنال موبایل را همراه خود حمل کنند. از سوی دیگر، ۶۰۸۰ – DV6 به یک درایور اپتیکال SuperMulti DVD±RRW با قابلیت پشتیبانی از دیسک های دو لایه مجهز است.

۶۰۸۰ – DV6

همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم استفاده از یک پردازنده Sandy Bridge به طور پیش فرض یک موتور گرافیکی را در اختیار این لپ تاپ قرار می دهد، اما واقعیت اینجاست که شما نمی‌توانید از این هسته گرافیکی انتظار داشته باشید که همه نیازهای شما به خصوص در رابطه با اجرای بازی های مدرن را برآورده کند.

خبر خوب این است که ۶۰۸۰ – DV6 در عین حال یک کارت گرافیکی Radeon HD 6770M را به همراه یک گیگابایت حافظه DDR5 در اختیار دارد. این موتور گرافیکی قدرتمند که از DirectX 11 پشتیبانی می‌کند، به شما اجازه می‌دهد بسیاری از بازی‌های موجود را با کیفیت بالایی اجرا کنید.

پردازنده گرافیکی

پردازنده گرافیکی این کارت که با اسم رمز Whistler-XT شناخته می‌شود دارای ۴۸۰ پردازنده جریان متحد بوده و با فرکانس ۷۲۵ مگاهرتز کار می‌کند.

باید توجه داشته باشید که این نمایشگر از نوع انعکاسی است که باعث می شود کنتراست خوبی را در هنگام اجری بازی ها یا پخش ویدیویی فراهم کند، اما انعکاس نور محیط باعث می شود که برای کاربردهای طولانی مناسب نبوده و باعث خستگی چشم شود.

سایر درگاه ها

حال که به خروجی های ویدیویی ۶۰۸۰ – DV6 اشاره کردیم، اجازه بدهید به سایر درگاه های آن نیز نگاهی بیندازیم.  با این حال، سمت چپ لپ تاپ از نظر درگاه های ارتباطی جذابیت بسیار بیشتری دارد. در واقع شما علاوه بر خروجی های ویدیویی که قبلا به آنها اشاره کردیم می توانید یک درگاه اترنت گیگابایتی، دو درگاه USB 3.0 ، دو فیش هدفون و یک فیش میکروفون را در این بخش پیدا کنید.

درگاه های USB 3.0

تعبیه درگاه های USB 3.0 روی این لپ تاپ تضمین می کند که شما در آینده برای اتصال ابزارهای جانبی سریع به آن هیچ مشکلی نخواهید داشت. از سوی دیگر، وجود دو فیش هدفون از آن دسته ویژگی هایی است که شاید در نگاه اول توجه خاصی را به خود جلب نکند، اما در شریط مختلف به شما اجازه می دهد که همراه یک نفر دیگر از محتوای چند رسانه ای روی لپ تاپ خود لذت ببرید، بدون آن که مزاحم آرامش دیگران شوید. در حوزه شبکه سازی نیز مجموعه کامل گزینه های استاندارد امروز در هر دو حوزه شبکه های کابلی و بیسیم در اختیار شما قرار دارد.

DV6-6080

DV6-6080 از یک صفحه کلید Chiclet با اندازه کامل استفاده می کند که یک صفحه کلید عددی نیز در کنار آن قرار دارد. این موضوع به خصوص در مورد کلیدهای مکان نما مشهود است. البته صفحه کلیدهای Chiclet هیچ وقت مورد توجه تایپیست ها قرار نگرفتند، اما اگر شما دایما با کارهای تایپی سر و کار نداشته باشید پس از مدتی استفاده به این چیدمان عادت خواهید کرد.

به عنوان دومین مولفه ورودی، لپ تاپ های HP غالبا به خاطر صفحات لمسی بزرگ خود شهرت دارند. در گوشه بالا و سمت چپ این صفحه لمسی یک مستطیل کوچک به چشم می خورد که با لمس آن می توانید صفحه لمسی را فعال یا غیر فعال کنید. این قابلیت به شما امکان می دهد وقتی مشغول تایپ یا اجرای بازی هستید به طور ناخواسته نشانگر ماوس خود را جا به جا نکنید.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که ۶۰۸۰ – DV6 از یک باتری ۶ سلولی Li-Ion استفاده می کند که آن را کمی بیشتر از دو ساعت فعال نگه می دارد. وزن لپ تاپ شما با این باتری به ۹/ ۲ کیلو گرم می رسد که نشان می دهد ۶۰۸۰ – DV6 به هیچ وجه ابزار سبکی نیست و در هنگام انتخاب آن باید به موضوع حمل و نقل این لپ تاپ نیز توجه داشته باشید.

وزن

در واقع این وزن بیشتر در بین مدل های ۱۷ اینچی به چشم می خورد. به هر حال در مجموع می توان گفت که ۶۰۸۰ – DV6 ترکیبی از ویژگی ها و مشخصات مختلف است که باعث می شود

گروهی مختلف کاربران جمع بندی های متفاوتی درباره آن داشته باشند. این لپ تاپ یک ابزار قدرتمند است که شما را در بسیاری از کارهایتان همراهی خواهد کرد و در عین حال بهره گیری از مولفه های مبتنی بر آخرین فناوری های روز مانند پردازنده، کارت گرافیکی و درگاه های USB 3.0 تضمین می کنند که لپ تاپ شما از نظر تکنیکی عمر طولانی خواهد داشت. از سوی دیگر، وزن بالا و عمر نسبتا پایین باتری نیز موضوعاتی هستند که از چشمان کاربران حرفه ای لپ تاپ دور نخواهند ماند.

 

منبع

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

مطالب مرتبط

نظرات شما

نیاز به کمک دارید؟ با ما چت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉