مشکلات متداول پرینترها و راه‌حل‌های آن‌ها

دسته بندی ها :
مشکلات متداول پرینترها و راه‌حل‌های آن‌ها

مشکلات متداول پرینترها : همه ما انتظار داریم پرینتری که می خریم برای مدت ها به خوبی کار کند، اما معمولاً به دلیل استفاده های نادرست و تنظیمات اشتباه دستگاه، ممکن است با مشکل مواجه شویم. در این مطلب قصد داریم تمامی مشکلاتی که ممکن است در حین استفاده از پرینتر، به آن بر بخورید را برای شما بیان کنیم:

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

مشکل عمل چاپ خیلی کند انجام می شود

با کاهش کیفیت چاپ، می توانید این مشکل را برطرف کنید. با اینکه تنظیمات پرینترها بر اساس مدلشان متفاوت است، ولی با فعال کردن حالت چاپ پیش نویس (draft) می توانید این مشکل را حل کنید.

برای انجام این کار کافیست گزینه Print and Properties را انتخاب و به دنبال گزینه کاهش کیفیت چاپ بگردید. در پرینتر HP Photosmart 8450 تغییر کیفیت چاپ از Normal به Fast Draft منجر به کاهش کیفیت چاپ و افزایش سرعت آن می شود.

دیگر مواردی که برای افزایش سرعت چاپ پیشنهاد می شود عبارتند از: چاپ کردن صفحات وب سایتها بدون گرافیک و یا افزودن حافظه جانبی (RAM) به پرینتر. (این مورد برای پرینتر های قدیمی است اگر در پرینترهای جدید بعد از ۳ یا چند برگ دیگر پرینت نگرفت باید Ram اضافه کرد)

اگر از پرینتر استفاده زیادی دارید، دستورات زیادی هم به آن ارسال می‌کنید. این دستورات در صف پرینتر قرار گرفته و علاوه بر پر کردن صف، حافظه آن را نیز پر می‌کند. پس حافظه پرینتر را خالی کنید.

مدت زمان و میزان استفاده از پرینتر را در نظر بگیرید؛ به این نکته توجه کنید که هر وسیله‌ای، بعد از مدتی استفاده مستهلک شده و دیگر قابلیت‌های گذشته را ندارد. عمر مفید دستگاه و سال‌های استفاده را باهم مقایسه کنید، این امکان وجود دارد که قطعات مستهلک شده باشند و سیستم پردازش کند شده باشد.

راهی برای جلوگیری از مستهلک شدن قطعات نیست، اما می‌توان زمان مستهلک شدن را با استفاده از سرویس دوره‌ای به عقب انداخت. برای رفع مشکل کند شدن پرینتر، باید اتصالات مربوط به دستگاه را نیز چک کنید. در صورت استفاده از کابل‌های معیوب و خراب، کابل به درستی به پرینتر متصل نشده و یا اتصالات و جریان کار به شدت کند خواهد شد.

استفاده از درایور منسوخ شده و آپدیت نشده نیز، می‌تواند سرعت پرینت دستگاه را پایین بیاورد. پس بروزرسانی و آپدیت را، فراموش نکنید

مشکل هزینه استفاده از جوهر و یا تونر خیلی بالا است

یک قانون در مورد قیمت پرینتر‌ها و کارتریج آن‌ها وجود دارد، که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. حقیقت این است که پرینتر‌های جوهرافشان، قیمت خرید بسیار پایینی دارند، به همین دلیل در نظر خریداران بسیار وسوسه کننده هستند. اما قیمت خرید پایین، شامل قیمت خرید کارتریج نمی‌شود. قیمت خرید کارتریج‌های جوهری بسیار بالا است، گاهی یک کارتریج جوهری می‌تواند قیمتی در حدود یک چهارم، قیمت خرید خود پرینتر را داشته باشد.

این را هم در نظر بگیرید که، کارتریج‌های جوهری از ظرفیت و عمر کمتری هم برخوردار هستند. اگر کاربر استفاده زیادی از پرینتر جوهری داشته باشد، ممکن است مجبور شود برای تامین هزینه‌های کارتریج مبلغی برابر با هزینه خرید پرینتر را پرداخت کند.

پرینتر‌های لیزری، قیمت خرید بالایی ندارند اما کارتریج به نسبت ارزانی دارند، که از ظرفیت خوبی هم برخوردار است و البته قابلیت شارژ کارتریج هم دارد. پس در اولین قدم نوع پرینتر خود را در نظر بگیرید.

تنها راه برای رفع این مشکل، خرید کارتریج های ظرفیت بالا است. اگر حجم چاپ شما بالاست، یک کارتریج جوهری با ظرفیت چاپ بیش از ۲۵۰ برگ و یا یک کارتریج لیزری با ظرفیت چاپ بیش از ۲۰۰۰ برگ را انتخاب کنید. با این کار بر اساس مصرفتان، هزینه استفاده از جوهر را می توانید کنترل کنید. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله تمام روش‌های صرفه جویی در مصرف جوهر پرینتر را مطالعه کنید.

قبل از خرید کارتریج، از کارشناس فروش درباره میزان ظرفیت و عمر کارتریج سوال کنید

مشکل ویندوز دستور چاپ را به پرینتر اشتباهی (پرینتر دیگر) می فرستد

راه‌حل:به دلایل نا معلومی ویندوز ممکن است یک پرینتر پیش فرض جدید را انتخاب کند و دستور چاپ به طور خودکار به این پرینتر پیش فرض ارسال شود (این مورد وقتی که ویندوز vista را به ویندوز ۷ ارتقاء دهید گاها پیش می آید.). برای برطرف نمودن این مشکل در ویندوز ۷، بر روی منوی استارت کلیک نموده و گزینه Devices and Printers را انتخاب کنید. در زیر بخش Printers and Faxes بر روی پرینتری که می خواهید پیش فرض گردد کلیک راست نموده و گزینه Set as default printer را انتخاب نمایید. (این دستورات در ویندوز های دیگر متفاوت است.)

قبل از فرستادن دستور پرینت، از پیشفرض بودن پرینتر خود اطمینان حاصل کنید

مشکل برگه ای که چاپ می شود دارای نقاط زیاد است. خطوط افقی در پرینت می‌افتد

نگران نباشید! پرینتر شما یک نرم افزار، برای دستور تمیز کردن هد دارد. این مراحل برای مدلهای مختلف پرینتر متفاوت است. از منوی استارت ویندوز ۷ بر روی Devices and Printers یا Control Panel کلیک کنید و به دنبال نرم افزار ابزار(utility app) مدل پرینتر بگردید.این مراحل برای ویندوز vista و xp متفاوت است. اما برای اطمینان یافتن از اینکه پرینتر شما، از چنین قابلیتی پشتیبانی می‌کند یا نه، بهتر است دفترچه راهنما را مطالعه کرده و یا از کارشناس فروش در این رابطه سوال کنید.

افتادن خطوط افقی در پرینت، اغلب به دلیل کثیفی هد پرینتر است

مشکل پرینتر پیغام خالی بودن کارتریج را می دهد. در صورتیکه اینگونه نیست

باید به شما بگوئیم که، در اغلب موارد ظاهر شدن پیغام خالی بودن کارتریج، قابل اعتماد نیست. شما ممکن است حتی بعد از تعویض و یا شارژ کارتریج هم، با این پیغام روبرو شوید. اگر هم فقط هنگامی که کیفیت پرینت رو به اتمام است، با این پیغام روبرو می‌شوید باید بدانید که با این حال درون کارتریج، در حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد جوهر یا تونر باقی مانده است. به شما پیشنهاد می‌کنیم که، بیشتر اوقات پیغام خالی بودن کارتریج را نادیده بگیرید. روش‌های متعددی برای گرفتن گزارش از میزان کارتریج، در پرینتر‌های مختلف وجود دارد. می‌توانید در این زمینه از دفترچه راهنمای دستگاه خود کمک بگیرید.

در اغلب موارد باید پیغام خالی بودن کارتریج را نادیده بگیرید

مشکل پرینتر بیسیم (Wireless) من خیلی کند است

راه‌حل:برای دستیابی به بالاترین کارایی شبکه پرینتر، استفاده از سیستم سیمی و یا کابل اترنت کمی سخت است. پرینت تحت شبکه بیسیم ممکن است برای استفاده خانگی یا اداری راحتتر باشد. اما محدودیت هایی را نیز به همراه دارد. سرعت Wi-Fi بر اساس فاصله کاهش می یابد، و شما باید پرینتر بیسیم خود را در نزدیکترین فاصله به روتر قرار دهید. همچنین باید مطمئن شوید که پرینتر بیسیم و یا هر سرور پرینت بیسیمی از قابلیت ۸۰۲.۱۱n پشتیبانی کند. این قابلیت معادل با سرعت ۱۰۰mbps کابلهای اترنت است.

در صورتی که برای نصب، راه اندازی، تنظیمات و کار با پرینتر، پلاتر و اسکنر خود مشکل دارید. می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید تا آنها از راه دور مشکل را برطرف کنند.
جهت مشاوره و تماس با کارشناس فنی می‌توانید از خط ثابت با شماره تلفن ۹۰۹۹۰۷۱۸۴۳ تماس بگیرید.
از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰پاسخگوی شما هستیم.

مشکل من از کارتریج طرح استفاده می کنم و کیفیت پرینتم خیلی بد است

هنگامی که کارتریج شما به اتمام می‌رسد، ۲ راه بیشتر پیش روی شما نخواهد بود. یا باید شارژ کارتریج را انجام دهید و یا خرید و تعویض کارتریج را انتخاب کنید. اگر تعویض کارتریج را انتخاب کنید، فروشنده به شما دو گزینه خواهد داد، کارتریج اصل و کارتریج طرح.
کارتریج‌های اصل، ساخته خود کمپانی سازنده پرینتر هستند، این کارتریج‌ها کیفیت و البته قیمت بالایی دارند. ای اصل می‌توانند ۱۵ الی ۳۰ بار شارژ شوند. کهای طرح نمونه‌های مشابه کارتریج‌های اصل هستند، این کارتریج‌ها از کیفیت و قیمت خوبی برخوردار بوده و می‌توانند در حدود ۱۲ بار شارژ شوند.
لازم به ذکر است که با هر بار شارژ کارتریج، از کیفیت پرینت کاسته خواهد شد. بنابراین طبیعی خواهد بود که بعد از خرید و شارژ کارتریج، متوجه افت کیفیت پرینت شوید. برای داشتن بهترین کیفیت باید، کارتریج اصل را در حدود ۸ بار و کارتریج طرح را در حدود ۳ بار شارژ کنید.

با هر بار شارژ کارتریج، مقداری از کیفیت پرینت کاسته خواهد شد

مشکل چگونه متن بیشتری را در یک صفحه قرار دهم؟

راه‌حل:جمع کردن یک متن تا ۲ صفحه که در یک صفحه قرار گیرد باعث کاهش هزینه ها (مصرف کمتر کاغذ) و افزایش سرعت چاپ (با کاهش تعداد صفحاتی که باید چاپ گردند) می شود. این روش ۲ صفحه در یکی برای صفحات گسترده، منوها و اسناد دیگر که باید جمع و جورتر چاپ شوند مناسب است.
در ویندوز، Print and Properties را انتخاب کنید و سپس به دنبال تنظیماتی بگردید که به شما اجازه می دهد تا تعداد صفحات در هر برگ را افزایش دهید.

با قرار دادن دو صفحه در یک صفحه، در بسیاری از هزینه‌های مربوط به کاغذ صرفه جویی خواهید کرد

یک راه ساده تر، برای پرینت دو صفحه در یک صفحه و یا حتی بیشتر، استفاده از نرم افزار WORD است.

  • فایل را در نرم افزار word باز کرده و سپس کلید‌های ترکیبی ctrl+p را فشرده تا مستقیم به منوی print بروید.
  • در منوی print بمانید، باید به بخش settings بروید، کمی به پایین رفته تا بتوانید گزینه ۱page per sheet را ببینید. روی آن کلیک کرده تا ببینید که چه گزینه‌های متعددی دارید. اگر ۲page per sheet را انتخاب کنید، پرینتر دو صفحه در یک صفحه را برای شما پرینت خواهد کرد. اگر page per sheet4 را بزنید، پرینتر ۴ صفحه را در یک پرینتر چاپ خواهد کرد.
با استفاده از قابلیت‌های ورد، به راحتی می‌توانید، چند صفحه را در یک صفحه پرینت بگیرید

مشکل پرینترم پرینت نمی‌گیرد!

  1. ابتدا از روشن بودن پرینتر، اطمینان حاصل کنید.
  2. سپس تمامی اتصالات و کابل‌ها را بررسی کرده و از درستی کارکرد مطمئن شوید.
  3. از وجود جریان برق، اطمینان حاصل کنید.
  4. سینی کاغذ را چک کنید، باید درون آن دسته‌های کاغذ گذاشته شده باشند.
  5. صف دستورات چاپ و حافظه پرینتر را چک کنید.
  6. از بروز بودن درایور و نرم افزار‌های مربوط به پرینتر و رایانه اطمینان حاصل کنید.
  7. از میزان کارتریج گزارش بگیرید.
  8. اگر مدت زیادی است که از پرینتر جوهری استفاده نکرده‌اید، این احتمال وجود دارد که کارتریج خشک شده باشد. پس کارتریج و هد پرینتر را بررسی کنید.

قبل از هرکاری، از وجود جریان برق، در پریز برق اطمینان حاصل کنید

پیشنهاد مطالعه

مشکل سینی کاغذ پرینترم خیلی محکم نیست

برای کاهش هزینه های مربوط به چاپ، برخی از شرکت‌های سازنده از سینی های کاغذ با ظرفیت پایین و یا شل استفاده می کنند.
این موضوع برای شما آزاردهنده است، پیش از خرید پرینتر، سینی کاغذ آنرا با دقت امتحان کنید. ا مشاهده کردید که خیلی محکم نیست، بهتر است مدل دیگری را انتخاب کنید. اگر سینی کاغذ برای نیاز چاپ شما خیلی کوچک است به دنبال پرینتری با ظرفیت بیشتر بگردید.
برای مراقبت بهتر و بیشتر از سینی کاغذ، بهتر است در مواردی که از دستگاه استفاده‌ای ندارید، آن را ببندید. شاید سینی کاغذ بیرون آورده شده، کار پرینت را آسان کند اما این احتمال را بدهید که ممکن است، افراد در حین رفت و آمد به سینی کاغذ گیر کرده و آن را بشکنند.

بهتر است برای جلوگیری از آسیب به پرینتر، سینی کاغذ آن را بعد از هر استفاده ببندید

مشکل: ارور سه چراغ روشن

راه‌حل:ممکن است در هنگام کار با پرینتر،  با ارور سه چراغ روشن مواجه شوید، که یکی از دلایل این مشکل می‌تواند عدم نگهداری صحیح از دستگاه در محیط مناسب و تخم گذاری حشرات داخل لیزر اسکنر باشد. در این صورت باید داخل دستگاه پاکسازی شود.

ارور سه چراغ روشن، در پرینتر‌هایی با برند‌های مختلف، اغلب به یک معنی است

مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر

برای پرینتر از کاغذ‌های دست دوم و ارزان قیمت استفاده نکنید.
کاغذهای قدیمی رطوبت را جذب می‌کنند و ممکن است در پرینتر گیر کنند و یا به دو یا چند برگ بچسبند و باعث بروز این مشکل شوند. بهتر است از کاغذهای مناسب برای چاپ استفاده کنید تا جلوی بروز همچنین مشکلاتی گرفته شود.

پیشنهاد مطالعه
اغلب اوقات گیر کردن کاغذ در پرینتر، مربوط به خرابی غلطک‌ها است

مشکل صفحه اینترنت به درستی چاپ نمی‌شود

راه حل: صفحات اینترنت می‌توانند در هر سایزی باشند و به هیچ عرض و ارتفاعی محدود نمی‌شوند، که این موضوع در حین چاپ آنها بر روی کاغذ می‌تواند برای کاربران دردسر ساز شود. چرا که اغلب صفحات اینترنتی برای چاپ شدن طراحی نشده‌اند. بهتر است همیشه قبل از چاپ از گزینه Print Preview استفاده کنید تا پیش‌نمایشی از صفحه‌ای که قرار است چاپ شود را ملاحظه کنید.

Internet Explorer به شما گزینه shrink-to-fit را نیز ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا زمانیکه صفحات بزرگ هستند آنها را به بزرگی تمام صفحه در بیاورد. برخی صفحات مانند صفحاتی که دارای کوپن هستند دارای دکمه چاپ نیز هستند. برای چاپ بهتر از این دکمه به جای دکمه چاپ مرورگر استفاده کنید.

قبل از اینکه دکمه print رابزنید، ابتدا آن را در حالت پیش نمایش قرار داده و ببینید که متن قبل از چاپ به چه صورتی است

مشکل هربار پس از پرینت، برگهای سفید بیرون میآید

یکی از رایج‌ترین مشکلات برای پرینتر‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند این است که، هربار پس از پرینت، برگهای سفید بیرون میآید. اگر پس از هر پرینت یک برگه سفید نیز خارج می شود، باید بدانید که درایور پرینتر مشکل پیدا کرده است.
یک درایور قدیمی و یا ناقص، می‌تواند باعث تغذیه کاغذ سفید بعد از هر بار چاپ شود. آسان‌ترین راه برای رفع این مشکل، جدا کردن کابل usb از پرینتر و راه اندازی دوباره آن است.
در اینجا گزینه Separator Pages را انتخاب کنید و تنظیمات مورد نظر خود را انجام دهید.

در صورت غیرفعال کردن آن، دیگر برگه سفید پس از هر پرینت از پرینتر خارج نمی‌شود.

پیشنهاد مطالعه
برای جلوگیری از مشکل هربار پس از پرینت برگهای سفید بیرون میآید همیشه باید، از درایور پرینتر بروز و آپدیت استفاده کنید

مشکل نصفه پرینت گرفتن پرینتر از کجاست؟

اما اغلب اوقات اصلی‌ترین دلیل برای مشکل نصفه پرینت گرفتن پرینتر، مربوط به کارتریج دستگاه می‌شود. پس بعد از چک کردن درایور، باید سطح جوهر کارتریج را چک کنید، می‌توانید از برنامه HP Printer Assistant، برای تخمین میزان کارتریج کمک بگیرید.

باید کارتریج را تعویض و سپس درایور را نیز، به طور مجدد نصب کنید.

مشکل پرینت نگرفتن عکس

بسیاری از پرینتر‌های جوهرافشان، حتی در هنگام چاپ سیاه و سفید از کارتریج رنگی استفاده می‌کنند. اگر کارتریج رنگی، خالی باشد چاپگر در ابتدا از پرینت نگرفتن عکس شروع خواهد کرد. پس اگر در کارتان نیازی به پرینت رنگی ندارید، فقط یک چاپگر تک رنگ تهیه کنید. حتی در مواردی این پرینتر شما است، که از کارتریج رنگی برای چاپ عکس استفاده نمی‌کند.

اگر مشکل از کارتریج‌ها نیست، باید ابتدا درایور پرینتر را بررسی کرده و از نصب کامل و درست آن اطمینان یابید. اتصالات و کابل‌ها را نیز، چک کنید.

اگر متوجه شده‌اید که پرینتر شما فایل‌های JPEG و یا JPG را چاپ نمی‌کند، ابتدا از Paint استفاده کنید:

  • پوشه مورد نظر را باز کرده و روی عکس راست کلیک کرده و Open With را بزنید.
  • از روی لیست باز شده گزینه MS Paint را انتخاب کنید.
  • حالا در برنامه MS Paint، روی File کلیک کرده و گزینه Print را بزنید.
  • تنظیمات چاپ را بررسی کرده و سپس روی دکمه print بزنید.

اکنون چاپگر شما می‌تواند، بدون هیچ مشکلی، فایل JPEG را چاپ کند.

مشکل پرینت دو صفحه روی هم

گاهی اوقات وقتی دستور چاپ چندین صفحه را به پرینتر می‌دهید، دستگاه به اشتباه تمامی صفحات را روی یک برگ پرینت می‌گیرد. در چنین شرایطی باید ابتدا فایل word را باز کرده و سپس کلید‌های ترکیبی ctrl+p را فشرده و وارد منوی print شوید.

به قسمت settings رفته و به پایین لیست رفته و دوباره روی گزینه ۱ page per sheet کلیک کنید. لیستی برای شما باز خواهد شد، دوباره باید روی گزینه scale to paper size کلیک کرده و آن را روی a4 تنظیم کنید. با اینکار دیگر از مشکل پرینت دو صفحه روی هم، خبری نخواهد بود.

پیشنهاد مطالعه

مشکل تکرار پرینت را چگونه برطرف کنیم؟

مشکل تکرار پرینت، می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. ابتدا تنظیمات پرینتر و سپس درایور را بررسی کنید

این احتمال وجود دارد که، تنظیمات word را دستکاری کرده و فراموش کرده باشید آن را به حالت اول برگردانید. بدر حالت عادی این عدد باید ۱ باشد.

مشکل چرا پرینترم سفید پرینت می‌گیرد؟

شاید برای شما نیز، این سوال پیش آمده باشد که، چرا پرینترم سفید پرینت می گیرد؟ در ادامه قصد داریم به این سوال جواب دهیم.

  • در ابتدا از نصب درست پرینتر، اطمینان حاصل کنید. پرینتر باید روی مکانی صاف و پایدار قرار بگیرد، در صورت قرارگیری پرینتر روی مکانی کج و زاویه دار نباید انتظار داشته باشید که دستگاه درست کار کند.
  • اگر کارتریج‌ها قدیمی و یا رو به اتمام هستند، در اولین فرصت آن‌ها را تعویض کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که، تمام برچسب‌های نارنجی کارتریج را از آن جدا کرده‌اید.
  • از کاغذی استفاده کنید که، مطمئن هستید پرینتر از آن پشتیبانی می‌کند. برای شناخت کاغذ‌های مناسب با پرینتر، باید دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید.
  • پرینتر را بررسی کنید و ببینید که آیا سر نازل‌های دستگاه، با جوهر مسدود شده‌اند یا نه. در صورت گرفتگی، باید آن‌ها را به صورت دستی و یا خودکار تمیز کنید.
  • مطمئن شوید که کاغذ، را به درستی درون پرینتر قرار داده‌اید جهت و نوع کاغذ را در نظر بگیرید.
  • چک کنید و ببینید که فایل مورد نظر شما، دارای صفحات خالی نباشد.

مشکل علت نکشیدن کاغذ توسط چاپگر

گاهی اوقات با مشکل نکشیدن کاغذ توسط چاپگر روبرو می‌شوید و می‌خواهید بدانید علت آن چیست؟

این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی، مانند غلطک‌های خراب، سینی کاغذ معیوب و یا حتی مشکلات نرم افزاری رخ دهد.

مشکل برعکس پرینت گرفتن

مشکل برعکس پرینت گرفتن، یکی از مشکلات رایجی است که کاربر در حین استفاده از پرینتر با آن مواجه خواهد شد. به عبارت دیگر کاربر متوجه خواهد شد که، پرینت صفحات به ترتیب عکس شماره‌های صفحه رخ می‌دهد.

در ادامه به شما روشی در word، برای حل مشکل برعکس پرینت گرفتن خواهیم گفت:

  • فایل را در word باز کنید، سپس گزینه file را فشار دهید.
  • بعد از فشردن این دکمه‌ها، باید از روی لیست باز شده به گزینه option بروید.
  • حالا که وارد منوی option شده‌اید، از روی نوار ابزار گزینه Advanced را انتخاب کنید.
  • سپس برای اعمال تنظیمات روی گزینه OK کلیک کنید.
راهکار مشکل برعکس پرینت گرفتن پرینتر

مشکل چشمک زدن چراغ های روی چاپگر

چراغ‌هایی که روی کنترل پنل پرینتر قرار گرفته‌اند، خبر از وضعیت و عملکرد دستگاه می‌دهند. به عبارت دیگر این چراغ‌ها، وضعیت پرینتر را با ثابت ماندن و یا حتی چشمک زدن به کاربر خبر می‌دهند. معنی و مفهوم هر یک از این چراغ‌ها، در مدل‌های مختلف پرینتر متفاوت است و الگوی یکسانی ندارد.

مشکل خط انداختن کارتریج جوهر افشان

برای آشنایی و درک بیشتر از ایرادات پرینتر‌های جوهری، می‌توانید مقاله مشکلات پرینتر‌های جوهرافشان را مطالعه کنید.

ارور printer in an error state و روش‌های رفع آن

اغلب اوقات این خطا، نشان دهنده وجود مشکلی در خود چاپگر است و به مواد مصرفی و برق ربطی ندارد. به صورت کلی ابتدا از روشن بودن چاپگر اطمینان حاصل کرده و سپس مطمئن شوید که از طریق کابل یا WIFI به رایانه شما متصل است. در قدم‌های بعدی می‌توانید، از کم یا زیاد بودن جوهر اطمینان حاصل کرده و ببینید که کاغذ درون پرینتر گیر نکرده است.

با دانستن روش رفع ارور printer in an error state، از بروز دوباره آن جلوگیری خواهید کرد

چگونه ارور printer in an error state در پرینتر اچ پی برطرف کنیم؟

مراحل رفع ارور printer in an error state

سپس چک کرده و ببینید که پرینتر شما، هنوز در حالت ارور printer in an error state قرار دارد یا نه؟

ظاهر شدن ارور printer in an error state، می‌تواند به دلیل استفاده از درایور معیوب و ناقص نیز باشد. اگر این ارور مربوط به درایور‌ها باشد، به راحتی با بروزرسانی درایور‌ها برطرف خواهد شد. ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای بروزرسانی درایور پرینتر اچ پی، مراجعه به سایت کمپانی اچ پی و بارگیری نرم افزار طبق مشخصات پرینتر از سایت است.

علت کمرنگ چاپ شدن گوشه صفحه

علت اصلی کمرنگ چاپ شدن گوشه صفحه، کثیفی هد پرینتر است. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، شما می‌توانید تمیز کردن هد پرینتر را به صورت دستی و خودکار انجام دهید. برای تمیز کردن هد پرینتر به صورت دستی، به مقداری الکل ایزوپروپیل نیاز خواهید داشت. اگر تخصص و مهارتی در این کار ندارید، بهتر است تمیز کردن هد پرینتر را به افراد وارد و با تجربه بسپارید.

برخی از مطالب مرتبط:

آشنایی با پهنای باند فرکانسی متفاوت برای استفاده بهتر از شبکه وای‌فای

پرینتر چیست؟ با اصطلاحات مهم پرینترها آشنا شوید

آموزش ریست تونر و درام پرینترهای برادر

راهنمای خرید بهترین پرینترهای لیزری سیاه و سفید

آموزش فعال کردن Telnet در لینوکس

منبع

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

مطالب مرتبط

نظرات شما

نیاز به کمک دارید؟ با ما چت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉