آموزش ریست تونر و درام پرینترهای برادر

دسته بندی ها :
آموزش ریست تونر و درام پرینترهای برادر

گاهی بعد از اینکه کارتریج و درام پرینترهای برادر را تعویض می‌کنید هم با پیغام Replace Drum و یا پیغام خطای مربوط به تونر روبرو می‌شوید. در این شرایط تنها کاری که باید انجام دهید، ریست تونر و درام پرینترهای برادر است. در اینجا نحوه ریست تونر و درام در مدل‌های مختلف پرینتر را خواهیم گفت.

اغلب کسانی که با پرینتر و ماشین‌های اداری سروکار دارند، با پیغام‌های خطای این دستگاه‌ها آشنا هستند و تا حدودی از پس رفع مشکلات آنها برخواهند آمد. در صورت بروز مشکل در پرینتر، فقط کافیست در اینترنت مشکل دستگاه خود را جستجو کرده تا از مقالات و ویدئوهای متعددی که برای رفع خرابی و تعمیر پرینتر در اختیار شما قرار گرفته استفاده کنید.

اما اگر زمان کافی برای تعمیر پرینتر خود ندارید، بهتر است کار را به متخصص بسپارید. کارشناس پرینتر، با داشتن مهارت، دانش و تجربه کافی در حوزه انواع ماشین‌های اداری، قادر است دستگاه شما را مانند روز اول تعمیر کند. فقط کافیست درخواست تعمیر پرینتر خود را ثبت کنید.

ریست درام برادر ۵۳۴۰

اگر بعد از تعویض درام در پرینتر برادر مدل HL-5340، با پیغام Replace Drum روبرو شدید، باید طبق روش زیر عمل کنید.

ابتدا درپوش جلوی پرینتر برادر را باز کرده و دکمه GO را نگه دارید. دکمه GO را تا زمانی که تمامی چراغ‌های پرینتر روشن شوند، نگه دارید.

سپس دکمه GO را رها کرده و دوباره آن را بفشارید. در نهایت درپوش پنل جلوی پرینتر را ببندید.

نحوه ریست درام پرینتر مدل HL-5350 برادر هم به همین روش انجام می‌شود.

ریست درام برادر ۲۱۴۰

ریست درام در پرینترهای برادر، کار سختی نیست و به آسانی قابل انجام است. برای ریست درام برادر ۲۱۴۰، فقط کافیست درپوش پنل جلویی را باز کرده و کارتریج را از محفظه پرینتر خارج کنید. سپس کارتریج را از پوشش آن باز کرده و دوباره داخل پوشش و در نهایت داخل پرینتر قرار دهید. این کار را با دقت انجام دهید تا کارتریج و درام آن آسیب نبینند.

ریست تونر برادر ۲۷۰۰

برای استفاده‌کنندگان پرینتر، ناراحت‌کننده‌ترین پیغامی که مشاهده می‌کنند، پیغام خطای Repalce Toner و Repalce Drum بعد از تعویض و شارژ کارتریج است. زمانی که بعد از شارژ و تعویض کارتریج با این مشکل روبرو می‌شود، به این معناست که پرینتر دچار مشکل شده‌است.

اما راه حل رفع این قبیل خطاها در پرینترهای برادر، ریست تونر برادر ۲۴۰۰ است. برای ریست تونر پرینتر برادر، ابتدا باید درب پنل جلوی پرینتر را باز کرده و حدود ۵ ثانیه دکمه OK را فشار دهید تا عبارت Repalce Drum روی صفحه نمایش ظاهر شود. سپس به ترتیب دکمه‌های (۰۰*)، (از چپ به راست) را از فشار دهید. در نهایت درپوش پنل پرینتر را بسته و دستگاه را تست کنید.

نحوه ریست درام پرینترهای مدل ۲۷۴۰ و ۲۷۲۰ برادر هم به همین روش انجام می‌شود.

ریست تونر برادر ۲۵۴۰

نحوه ریست تونر برادر ۲۵۴۰، کمی با مدل‌های دیگری که گفتیم متفاوت است. در این مدل پرینتر ابتدا باید درپوش پنل جلوی دستگاه را باز کرده و دکمه OK را برای مدت ۵ ثانیه نگه دارید و بعد از آن دکمه Start را فشار دهید.

سپس دکمه + را فشار دهید تا روی صفحه نمایش پرینتر، عدد ۰۱ نمایش داده شود. بعد از آن دکمه – را فشار دهید تا روی صفحه نمایش عدد ۰۰ نمایش داده شود. در پایان هم دوباره دکمه OK را بفشارید و درپوش پنل پرینتر را ببندید.

در ریست تونر پرینتر، به پیغام‌های دستگاه توجه کنید.

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

برخی از مطالب مرتبط:

آموزش کامل نصب iis روی ویندوز ۱۰

هوشمندسازی آموزش مجازی چیست و چه مزایایی دارد؟

سازه ساپورت پرینترهای سه بعدی چیست؟

آموزش تصویری تنظیمات پرینت در گوگل کروم

بررسی کامل قابلیت اسنپ شات در استوریج کیونپ و آموزش نحوه استفاده از آن

ریست تونر برادر ۷۳۶۰

شاید با دیدن پنل کنترل پرینتر برادر ۷۳۶۰، تصور کنید که کار با این دستگاه سخت و پیچیده است. اما به راحتی با فشردن چند دکمه، قادر هستید تونر پرینتر خود را ریست کنید.

برای ریست تونر برادر ۷۳۶۰، ابتدا درپوش پنل جلویی را باز کرده و دکمه Clear را چند ثانیه نگه دارید تا پیغام Replace Drum روی صفحه نمایش نمایان شود.

سپس به ترتیب دکمه‌های (۰۰*)، (از چپ به راست) را از فشار دهید. در نهایت درپوش پنل پرینتر را بسته و دستگاه را تست کنید.

در صورتی که برای ریست کردن پرینتر برادر خود مشکل دارید. می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید تا آنها از راه دور مشکل را برطرف کنند.
جهت مشاوره و تماس با کارشناس فنی می‌توانید از خط ثابت با شماره تلفن ۹۰۹۹۰۷۱۸۴۳ تماس بگیرید.
از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰پاسخگوی شما هستیم.

ریست تونر برادر ۷۳۴۰

نحوه ریست کردن تونر پرینتر برادر ۷۳۴۰ به این صورت است که ابتدا باید درپوش پنل چلوی پرینتر را باز کرده و دکمه Clear/Back را بفشارید. خواهید دید که پیغام Replace Drum روی صفحه نمایش نمایان می‌شود. به این پیغام توجهی نکنید و به ترتیب دکمه‌های (۰۰*)، (از چپ به راست) را از فشار دهید. در نهایت درپوش پنل پرینتر را بسته و دستگاه را تست کنید.

دکمه‌های (۰۰*) را بدون تاخیر و پشت سرهم وارد کنید.

ریست درام برادر ۲۱۳۰

نحوه ریست درام پرینتر برادر مدل ۲۱۳۰ هم شبیه به مدل‌های دیگر است. به این صورت که ابتدا درب پنل جلوی پرینتر را باز کرده و دکمه GO را تا زمانی که تمامی چراغ‌های پرینتر روشن شوند، نگه دارید و سپس آن را رها کنید.

سپس دوباره دکمه GO را دو بار متوالی فشار دهید تا چراغ‌های پرینتر دوباره روشن شوند. حال دوباره به تعداد ۵ بار دکمه GO را بفشارید. پرینتر شما ریست شده و چراغ شروع به کار روشن خواهد شد. پرینتر را خاموش و روشن کرده و از آن استفاده کنید.

ریست تونر برادر ۲۳۲۰

برای ریست کردن تونر برادر ۲۳۲۰، ابتدا درپوش پنل جلوی پرینتر را باز کرده و پرینتر را خاموش می‌کنیم. سپس دکمه GO را به همراه دکمه روشن / خاموش فشار تا پرینتر روشن شود. سپس ۹ بار دکمه GO را بفشارید. بعد از اینکه چراغ‌های پرینتر روشن شدند.

سپس دوباره به تعداد ۵ مرتبه دکمه GO را بزنید و درپوش پنل را ببندید. خواهید دید که پرینتر به حالت آماده به کار خواهد رفت.

دیدید که ریست کردن پرینتر برادر بسیار آسان بود و به راحتی انجام می‌شود. ریست کردن پرینتر اچ پی و حتی کانن هم به همین راحتی قابل انجام است.

 

منبع

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

مطالب مرتبط

نظرات شما

نیاز به کمک دارید؟ با ما چت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉