چگونه مشکل عدم شناسایی پرینتر در شبکه را برطرف کنیم؟

دسته بندی ها :
چگونه مشکل عدم شناسایی پرینتر در شبکه را برطرف کنیم؟

در سال‌های اخیر استفاده از پرینتر در خانه‌ها و ادارات بسیار رایج شده است. برای اینکه دستگاه‌های مختلف بتوانند بدون کابل به پرینتر وصل شوند، اتصال پرینتر به کامپیوترها از طریق شبکه کاربرد پیدا کرده است. اما گاهی اوقات به دلایل مختلف پرینتر در شبکه شناسایی نشده و دردسرهای مختلفی به‌وجود آورد. در نتیجه تصمیم گرفتیم راه‌‌های برطرف کردن این مشکل را در مطلبی آموزش ‌دهیم، پس با ما همراه شوید.

چگونه از اتصال پرینتر به شبکه مطمئن شویم؟

اولین قدمی که برای حل مشکل وصل نشدن پرینتر به شبکه باید انجام دهید، این است که از وصل بودن پرینتر به شبکه مطمئن شوید. برای اینکار کافیست کار‌های زیر را انجام دهید:

  • از سالم بودن سیم برق، پریز  مطمئن شوید.
  • بررسی کنید که دستگاه به درستی به پریز وصل و چراغ سبز آن روشن باشد.
  • آیکون در قسمت درایورهای  قابل مشاهده باشد.
  • لوازم مصرفی مثل کاغذ، کارتریج به میزان کافی در دستگاه وجود داشته باشد.

چگونه اتصال شبکه را بررسی کنیم؟

پس از بررسی وضعیت اتصال به شبکه باید از وصل بودن خود شبکه مطمئن شوید. فرقی ندارد که از طریق وایرلس(wifi)  یا کابل به شبکه وصل شده است. نکته مهم این است که خود شبکه ایرادی نداشته باشد.

اگر از طریق کابل Lan به  وصل شده باید وضعیت کابل و درصورت اتصال از طریق وای فای باید درست بودن رمز وای فای را چک کنید.

 

وصل نشدن پرینتر به شبکه به علت پر بودن صف چاپ

یکی از دلایلی که می‌تواند علت وصل نشدن به شبکه باشد، پر بودن صف انتظار است. برای مدیریت فایل‌های ارسالی برای چاپ می‌توانید نرم افزارهای مدیریت فایل  را روی کامپیوتر نصب کنید. در اینصورت بعد از پر شدن صف چاپ  برنامه به شما هشدار داده و می‌توانید فایل‌های اضافی را حذف کنید.

قدیمی بودن درایور پرینتر

قدیمی بودن درایور چاپگر نیز یکی از علت‌های وصل نشدن پرینتر به شبکه است. چنانچه از نصب درایور، مدت زیادی گذشته است یا درایورهای قدیمی روی دستگاه نصب کرده‌اید؛ باید به سایت کمپانی پرینتر سر بزنید و آخرین نسخه درایور را که سازگار با ویندوزتان است، دانلود و نصب کنید.

 

علت شیر نشدن چاپگر در شبکه؛ چگونهPrint Sharing  را فعال کنیم؟

یکی از اقداماتی که می‌توانید برای حل مشکل عدم شناسایی پرینتر در شبکه انجام دهید، فعال کردن قابلیت Print Sharing  است. با فعال سازی این قابلیت می‌توانید بسیاری از مشکلات نرم افزاری پرینترها را حل کنید. برای فعال سازی پرینت شیرینگ اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. از طریق کنترل پنل به قسمتNetwork and Sharing Center  وارد شوید.
  2. در منوی سمت چپ گزینه Change advanced sharing settings را انتخاب کنید.
  3. در صفحه باز شده عبارت Turn on file and printer sharing را علامت گذاری کنید.
  4. پس از فعال سازی این قابلیت باید از فعال بودن کارت شبکه کامپیوتر مطمئن شوید.
  5. برای مطمئن شدن از کارت شبکه در قسمت Network and Sharing Center روی گزینه Change adapter settings را بزنید.
  6. در پنچره باز شده روی آیکون Ethernet کلیک راست کرده و واردProperties شوید.
  7. از بین لیست باز شده گزینه File and Printer Sharing for Microsoft Networks را فعال و دکمه Ok را بزنید.
 

رفع مشکلات پرینت اسپولر

یکی از آیتم‌هایی که ممکن است به عدم شناسایی پرینتر در شبکه منجر شود، ایراد در قسمت spool printer است. برای رفع این مشکل باید ابتدا پرینت اسپولر را غیر فعال کرده و بعد از تنظیم شدن دوباره آن را فعال کنید.تنظیمات و نحوه رفع مشکل این قسمت را می‌توانید مقاله پرینت اسپولر چیست و چگونه می‌توان آن را متوقف کرد؟ را مطالعه کنید.

 

تغییر محل قرارگیری پرینتر

اگر دستگاه از طریق wifi به شبکه متصل است، دور بودن از مودم و ضعیف بودن سیگنال می‌تواند علت شناسایی نشدن در شبکه باشد. برای حل این مسئله باید در صورت امکان دستگاه را در نزدیک‌ترین فاصله از مودم نصب کنید.

آفلاین شدن پرینتر در شبکه

در اینصورت باید  را از حالت آفلاین خارج کنید تا ایراد برطرف شود. برای اینکار کافیست اقدامات زیر را انجام دهید:

  • از روشن بودن دستگاه و شبکه وای فای مطمئن شوید.
  • پرینتر را در کامپیوتر به حالت پیش فرض انتخاب کنید.
  • حافظه پرینتر را خالی کنید.
  • اتصال چاپگر از دستگاه را قطع کرده و بعد از چند دقیقه دوباره وصل کنید.
  • کامپیوتر را Restart کرده و دوباره وضعیت را بررسی کنید.
  • پرینتر خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

باید دستگاه را به دست افراد کار بلد بسپارید تا تعمیر پرینتر را به روش اصولی انجام دهند. با این کار می‌توانید علاوه بر مشکل شبکه از سلامت قسمت‌های دیگر دستگاه مطمئن شوید یا حتی شارژ کارتریج را انجام دهید.

 

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

منبع

مطالب مرتبط

نظرات شما

نیاز به کمک دارید؟ با ما چت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉