چقدر با نحوه استفاده از ال ام اس آشنا هستید؟

دسته بندی ها :
چقدر با نحوه استفاده از ال ام اس آشنا هستید؟
زمان مطالعه: 5 دقیقهسامانه ال ام اس (LMS) یا سیستم مدیریت یادگیری، تمام چیزهایی که یک سازمان برای آموزش در بستر اینترنت نیاز دارد، در اختیار شما قرار می‌دهد. انتخاب و همچنین نحوه استفاده از ال ام اس باید به ترتیبی باشد که هم افرادی که از فناوری استفاده می‌کنند و هم افرادی که از فناوری استفاده نمی‌کنند، بتوانند در محیط آن فعالیت کنند. به بیان دیگر، همه کاربران باید امکان استفاده از سامانه آموزش مجازی را داشته و نحوه استفاده از ال ام اس را بدانند.

هرچند که در مطالب گذشته به طور مفصل راجع ال ام اس صحبت کردیم، لازم است اینجا هم ضمن یک اشاره مختصر به مفهوم سامانه آموزش مجازی، بگوییم برنامه ال ام اس چیست.

LMS چیست؟

LMS مخفف عبارت Learning Management System و به معنی سیستم مدیریت یادگیری یا سامانه آموزش مجازی است. این پلتفرم نرم افزاری برای تشکیل، مدیریت و سازماندهی برنامه‌های آموزشی آنلاین و همچنین برقراری ارتباط میان فراگیران و اساتید، از بستر اینترنت استفاده می‌کند.

سیستم مدیریت یادگیری چیست

هدف سیستم LMS، بالا بردن قابلیت‌ سیستم‌های آموزشی و در نهایت افزایش یادگیری است، به ترتیبی که توسط عموم مردم، به راحتی قابل دسترسی و استفاده باشد.

یک سامانه LMS خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی سیستم مدیریت یادگیری

سیستم آموزش ال ام اس، ویژگی‌هایی دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • محیط ساده، کاربر پسند و امکان استفاده آسان
  • کیفیت بالای تبادل صدا و تصویر
  • پشتیبانی مناسب
  • امکان دسترسی سریع، بدون نیاز به نرم افزار یا افزونه‌های خاص
  • امکان ارتباط و تعامل دو طرفه فراگیران و اساتید
  • امکان شخصی سازی کدهای نرم افزار کلاس آنلاین
  • داشتن فضایی برای نوشتن (مانند تخته وایت‌ برد)
  • امکان یادآوری موارد مختلف (مانند زمان کلاس، تکالیف و…) به اساتید و فراگیران
  • امکان به اشتراک گذاری فایل‌ها
  • امکان انجام نظر سنجی و گرفتن امتحان آنلاین

سامانه آموزش مجازی راهبران، با امکانات کامل خود، جایگزین قدرتمند و کارآمدی برای سیستم‌های آموزشی سنتی به شمار می‌رود.

همه می‌دانیم که مهم‌ترین هدف هر سیستم، کاربران آن هستند. اگر کاربر و مخاطبی وجود نداشته باشد، دیگر نه محصولات و خدمات شما به فروش می‌رسد و نه هرگز متوجه خطاها و اشتباهات موجود در محصولات خود خواهید شد. بنابراین باید تمام تلاشتان را برای جذب و حفظ مخاطبان انجام دهید. اولین قدم برای انجام این کار، طراحی یک رابط کابری ساده و قابل فهم است. به شکلی که کاربر موقع کار با آن دچار مشکل نشود.

سامانه ال ام اس راهبران، به صورت اپلیکیشن عرضه شده و باعث می‌شود شما بتوانید فعالیت‌های آموزشی خود را به بهترین شکل ممکن کنترل کنید. شما با رعایت نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، می‌توانید روند فعالیت این سامانه را بهبود ببخشید و بازدهی آن را به بالاترین حد ممکن برسانید. اما چگونه و با چه راهکارهایی عملکرد و نحوه استفاده از ال ام اس را بهینه سازی کنیم؟

چگونه از سامانه LMS به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم؟

استفاده از سیستم مدیریت یادگیری

در بخش‌های قبل با سیستم آموزش مجازی و ویژگی‌های آن آشنا شدیم. اما بحث اصلی ما در این مطلب، نحوه استفاده از سامانه ال ام اس است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

برخی از مطالب مرتبط:

بررسی کامل قابلیت اسنپ شات در استوریج کیونپ و آموزش نحوه استفاده از آن

برگزاری کنفرانس HPE Discover 2017 از امروز در لاس‌وگاس امریکا

ال ام اس چیست ؟ چه ویژگی‌ها و مزایایی دارد؟

با قابلیت ذخیره‌ سازی فایل روی پرینتر آشنا شوید

با مفاهیم مشابه سامانه آموزش مجازی (TMS, SMS, CMS) آشنا شوید

 

عملکرد سیستم را به طور مداوم به روز رسانی کنید

برای بهترین نحوه استفاده از ال ام اس، سعی کنید همیشه از آخرین نسخه برنامه‌ها استفاده کنید، چرا که توسعه دهندگان در نسخه‌های به روز، معمولا امکانات جدیدی به برنامه اضافه کرده و مشکلات و خطاهای نسخه‌های قدیمی را نیز رفع می‌کنند. بنابراین عملکرد سیستم به نحو قابل توجهی بهبود و ارتقا پیدا می‌کند. پس به طور مستمر روز رسانی‌ها را پیگیری کنید.

با شبکه‌های اجتماعی در ارتباط باشید

همه می‌دانیم این روزها شبکه‌های اجتماعی اهمیت و محبوبیت زیادی دارند. به کمک ارتباط با رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید به گستره وسیعی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید. همچنین، برای آشنایی، به اشتراک گذاری، بهبود سئو و شناساندن سیستم خود به دیگران، می‌توانید از این رسانه‌ها استفاده کنید.

توجه داشته باشید که به اشتراک گذاری دوره‌های آموزش مجازی در پلتفرم‌های مختلف، باعث افزایش آگاهی فراگیران می‌شود و مخاطبان بیشتری را با دوره‌های آموزشی شما آشنا می‌کند.

از طراحی ریسپانسیو پشتیبانی کنید

طراحی ریسپانسیو

طراحی ریسپانسیو، نوعی فرایند طراحی سایت است که  امکان مشاهده صفحات وب را بر روی انواع دستگاه‌ها و صفحات نمایش به‌راحتی فراهم می‌کند.

برای آشنایی با طراحی ریسپانسیو، مطلب طراحی ریسپانسیو چیست و چرا اهمیت دارد را بخوانید.

در نحوه استفاده از ال ام اس، به طراحی ریسپانسیو حتما توجه کنید، یک سیستم LMS مفید و کارآمد باید به شکلی طراحی شده باشد که در دستگاه‌های هوشمند متفاوت، به درستی نمایش داده شود. به بیان دیگر، یک ال ام اس کارآمد و حرفه‌ای، متناسب با طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها و صفحات نمایش متفاوت آن‌ها طراحی می‌شود. چرا که ممکن است فراگیران و مخاطبان شما به دلایل مختلف به کامپیوترهای خود دسترسی نداشته باشند. به همین دلیل باید از نوعی سیستم مدیریت یادگیری استفاده کنید که قابلیت ریسپانسیو شدن داشته باشد.

در سامانه LMS، قابلیت ارسال پیام به فراگیران را ایجاد کنید

یک سامانه ال ام اس کارآمد و حرفه‌ای، باید فضای گفتگوی داخلی داشته باشد که مدرس و دانشجو بتوانند به صورت آنلاین با یکدیگر ارتباط و تعامل داشته باشند. این قابلیت باعث می‌شود تمام گفتگوها در یک مکان ذخیره شوند، همچنین از حواس پرتی فراگیران جلوگیری کرده و تمرکز در کلاس آنلاین را نیز افزایش می‌دهد. بنابراین در نحوه استفاده از ال ام اس، به این موضوع حتما توجه کنید.

میزان پیشرفت فرگیران را به طور مستمر پیگیری کنید

امروزه با وجود انواع نرم افزارهای آموزش مجازی و آنلاین، فراگیران، نمرات، ارزیابی‌ها و گزارش عملکرد خود را به سرعت دریافت می‌کنند. علاوه بر این می‌توانند عملکرد خود را بر اساس بازخوردها تنظیم کنند. خوب است بدانید، یک سامانه ال ام اس کارآمد، برای نظارت بر مراحل پیشرفت فراگیران، فضایی مناسب ایجاد می‌کند. برای نظارت در این فضا نیازی به باز کردن زبانه‌های جدید در مرورگر نیست. با این ویژگی، تجزیه و تحلیل کلاس آنلاین به وسیله سیستم مدیریت یادگیری آسان‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

به پایگاه‌های داده و کتابخانه‌ها، دسترسی نامحدود ایجاد کنید

در صورتی که در نحوه استفاده از ال ام اس، امکان دسترسی به کتابخانه‌ها و پایگاه‌های داده آنلاین وجود داشته باشد، فراگیران نرم افزار آموزش الکترونیکی، سریع‌تر و راحت‌تر مشکلات و ابهامات خود را برطرف خواهند کرد.

در نحوه استفاده از ال ام اس، لازم است یک فضای مخصوص برای جستجوی اصطلاحات اختصاصی دوره آموزشی در نظر گرفته شده باشد. علاوه بر این، خوب است در یک بخش دیگر، برای اصطلاحاتی که فراگیران برای اولین بار با آن‌ها روبرو می‌شوند، توضیحاتی در نظر گرفته شود. چرا که خواندن و شنیدن مکرر اصطلاحات دشوار باعث درک بهتر و سریع‌تر یادگیری خواهد شد.

برای تکمیل دوره در سیستم آموزش الکترونیک، جایزه در نظر بگیرید

تمام افراد از دریافت چیزی با عنوان هدیه یا جایزه خوشحال می‌شوند و این هدیه به عنوان یک عامل انگیزشی در روحیه آن‌ها اثر مثبتی دارد. یک سامانه آموزش مجازی خوب، سیستمی است که بعد از گذراندن دوره آموزش مجازی، به فراگیران پاداش می‌دهد.

هدیه

این هدایا معمولا به صورت طرح‌های تخفیف دار برای خرید ادامه دوره آموزش مجازی ارائه می‌شود. هدف اصلی از ارائه این پاداش‌ها، ایجاد حس رضایتمندی و موفقیت در فراگیران است.

سامانه LMS راهبران، ابزارهای اجرای آموزش مجازی را به صورت کامل به شما ارائه می‌دهد.

امروز با راهکارهایی برای بهترین نحوه استفاده از ال ام اس آشنا شدیم. شما با رعایت همین نکات ساده، می‌توانید از سامانه LMS خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

منبع

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

مطالب مرتبط

نظرات شما

نیاز به کمک دارید؟ با ما چت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉