پرینتر hp در ویندوز کار نمی کند

دسته بندی ها :
پرینتر hp در ویندوز کار نمی کند

پرینتر hp: 

چندین فایل و سند را به پرینتر hp ارسال کرده‌اید و منتظر چاپ اسناد هستید، اما متوجه می‌شوید پرینتر hp در ویندوز کار نمی کند و آفلاین است. بسیاری از کاربران، بعد از ارتقا سیستم عامل ویندوز، برای استفاده مجدد از پرینتر دچار مشکل می‌شوند. در ادامه به مشکلات نصب پرینترهای hp در ویندوز می‌پردازیم و راهکار‌هایی را برای آن ارائه خواهیم کرد.

مشکل نصب پرینترهای hp در ویندوز ۱۰

بعد از ارتقا سیستم عامل به ویندوز ۱۰، متوجه شده‌اید که پرینتر کار نمی‌کند و یا قابلیت‌های آن محدود شده‌اند. به control panel رفته و با کلیک روی devices and printers می‌فهمید، دستگاه در حالت آفلاین قرار گرفته است. به یاد داشته باشید بعد از ارتقا سیستم عامل، ممکن است برای نصب پرینتر اچ پی در ویندوز ۱۰ با مشکل مواجه شوید. زیرا سیستم عامل ویندوز ۱۰ خود به خود، درایور‌ها و برنامه‌هایی که با آن سازگار نباشند را حذف و یا غیر فعال خواهد کرد.

بروزرسانی:

برای رفع مشکل نصب پرینترهای hp در ویندوز ۱۰، کافیست درایور پرینتر اچ پی را بروزرسانی کنید. برای بروزرسانی یا دانلود درایور پرینتر‌های اچ پی، باید وارد سایت رسمی کمپانی شوید. وقتی وارد صفحه مخصوص این پرینتر در سایت رسمی اچ پی می‌شوید، باید تنظیماتی را در هنگام دانلود و یا آپدیت آن اعمال کنید. در قسمت detected operating system  تنظیمات را از ویندوز پیش فرض به ویندوز ۱۰ تغییر دهید تا درایور مخصوص را دریافت کنید. بعد از دریافت درایور مخصوص ویندوز ۱۰ پرینتر، آن را روی سیستم نصب کنید.

سیستم عامل ویندوز ۱۰:

 درایور‌ها و نرم افزار‌هایی که با آن سازگار نباشند را حذف خواهد کرد شما به صورت دستی نیز می‌توانید، درایور پرینتر را آپدیت کنید. کافیست کنترل پنل را باز کرده و به قسمت device manager بروید و پرینتری که قصد آپدیت درایور آن را دارید را انتخاب کنید. در چنین شرایطی در کنار نام پرینتر مورد نظر، یک علامت زرد رنگ مشاهده می‌کنید. حالا روی نام دستگاه راست کلیک کرده و گزینه update driver software را بفشارید. صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد، که دو گزینه دارد. گزینه اول search automatically for updated driver software را انتخاب کرده، تا تمامی کار‌ها به صورت خودکار انجام شود.

آپدیت:

یک روش دیگر برای آپدیت درایور پرینتر، استفاده از سرویس windows update است. برای استفاده از این سرویس کافیست وارد منوی start  شده و گزینه settings را انتخاب کنید. با باز شدن این صفحه، روی گزینه  update and security کلیک کرده و سپس به قسمت چپ رفته و دکمه windows update  را فشرده و روی check for updates بروید، تا ویندوز اتوماتیک بروزرسانی را انجام دهد. اگر آپدیت یا درایور جدیدی موجود باشد، ویندوز ۱۰ لیستی از آن را به شما نشان خواهد داد. در صورت مشاهده درایور پرینتر، آن را انتخاب کرده و گزینه install update را بفشارید تا روی سیستم نصب شود.

برخی مطالب مرتبط:

مشتری مداری چیست و اهمیت مشتری مداری در کسب و کار

آموزش raid بندی در hp سرور g7 و g6 و g5

انواع دسکتاپ کاربران در VDI

۱۱ ترفند کاربردی در ویندوز

نحوه تعویض کارتریج پرینتر hp لیزری رنگی HP M252 و HP M277

مشکل نصب پرینترهای hp در ویندوز ۷

قبل از اینکه برای رفع مشکل نصب پرینترهای hp در ویندوز ۷، به سراغ تعمیرکار بروید تا با تعمیر پرینتر و با صرف هزینه‌های بسیار این ایراد را بر طرف کنید، ابتدا خودتان این موارد را که در ادامه گفته خواهد شد بررسی کنید. اگر پرینتر اچ پی شما، در سیستم عامل ویندوز ۷ آفلاین و غیر فعال است، ابتدا باید تنظیمات و اتصالات پرینتر و سیستم را بررسی کنید.

ابتدا:

در اولین قدم پرینتر اچ پی را یک بار خاموش و روشن کنید، بعد از راه اندازی مجدد، از روشن بودن پرینتر اطمینان حاصل کنید. سپس سیم برق پرینتر را چک کرده و از وجود جریان برق مطمئن شوید. حالا باید اتصالات کابل usb پرینتر را کنترل کرده و سالم بودن آن را چک کنید. اگر اتصال پرینتر به سیستم از طریق کابل شبکه است، باید بدانید خرابی آن می‌تواند این اتصال را قطع کرده و پرینتر را آفلاین کند. اگر از ارتباط بی سیم برای اتصال پرینتر و رایانه استفاده می‌کنید و حالا پرینتر hp در ویندوز کار نمی کند، باید با نقطه دسترسی بی سیم یا اکسس پوینت، میزان درستی ارتباط را بسنجید.

 

مشکل پرینترهای hp در ویندوز ۷، پرینت اسپولر را دوباره راه بندازید

پرینت اسپولر وظیفه مدیریت فایل‌هایی که، برای پرینت به پرینتر ارسال می‌شوند را بر عهده دارد. این سرویس دسترسی چندین کاربر به پرینتر را مدیریت می‌کند. گاهی اوقات کارکرد این سرویس، دچار مشکل شده و پرینتر نمی‌تواند دستور چاپ را دریافت کند و در حالت آفلاین قرار می‌گیرد. در چنین شرایطی برای رفع مشکل پرینترهای hp در ویندوز ۷، باید پرینت اسپولر را دوباره راه بندازید. برای راه اندازی مجدد پرینت اسپولر کافیست دکمه‌های R و windows، را باهم بفشارید تا پنجره Run باز شود. در این پنجره عبارت msc را تایپ و دکمه Enter را فشار دهید. پنجره‌ای به نام services باز خواهد شد، دنبال عبارت print spooler بگردید، در چنین شرایطی سرویس پرینت اسپولر باید Running باشد. روی آن دوبار کلیک کرده، stop و سپس ok را بفشارید.

پرینت اسپولر:

پرینت اسپولر وظیفه مدیریت فایل‌هایی که برای چاپ به پرینتر ارسال می‌شوند را دارددر صورتی که برای نصب پرینتر hp در کامپیوتر خود مشکل دارید. می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید تا آنها از راه دور مشکل را برطرف کنند.جهت مشاوره و تماس با کارشناس فنی می‌توانید از خط ثابت با شماره تلفن ۹۰۹۹۰۷۱۸۴۳ تماس بگیرید. از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰پاسخگوی شما هستیم.

مشکل نصب پرینترهای hp در ویندوز ۸.۱

به پرینتر دستور چاپ می‌دهید، اما با پیغام خطا‌های مختلفی مواجه می‌شوید. این یکی از مشکل نصب پرینترهای hp در ویندوز ۸.۱ است. گاهی اوقات این پیغام خطا به فریز شدن صفحه کامپیوتر منجر خواهد شد. در ادامه به شما چند راهکار برای رفع این خطا‌ها و بر طرف کردن مشکل خواهیم گفت. برای رفع این مشکل، ابتدا باید به دنبال ایراد در پرینتر باشید. بنابراین در قدم اول، تمامی کابل‌ها و اتصالات پرینتر را بررسی کنید. کابل‌ها باید به درستی به سیستم متصل شده باشند.

 

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

منبع

مطالب مرتبط

نظرات شما

نیاز به کمک دارید؟ با ما چت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉