مشکلات بعد از شارژ کارتریج و سوالات کاربردی شما

دسته بندی ها :
مشکلات بعد از شارژ کارتریج و سوالات کاربردی شما

در مقاله شارژ کارتریج چیست، با چگونگی شارژ انواع کارتریج آشنا شدیم، شارژ کارتریج با کیفیت‌های متفاوتی در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات شارژ کارتریج انجام می شود، با توجه به این کیفیت ممکن است بعد از انجام شارژ کارتریج پرینتر سوالات و مشکلاتی در زمینه کیفیت و نوع خروجی پرینترها برای شما به وجود بیاید، مشکلاتی مانند کیفیت نامناسب خروجی چاپگر، ارور و خطای کارتریج، سرعت پایین چاپ و…. ۱- علت پرینت کمرنگ چاپگر بعد از شارژ کارتریج

علت کمرنگ بودن پرینت چاپگر می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، این مشکل منحصر به برند یا مدل خاصی از پرینترها نیست. یکی از مهمترین عواملی که در کمرنگ شدن پرینت شما موثر است، کیفیت پودری است که در کارتریج شما موجود است. پودری که در کارتریج پرینتر ریخته می شود وظیفه چاپ محتوای شما را روی کاغذ دارد. اگر مقدار این پودر از حد لازم آن کمتر شده باشد یا پودر کارتریج کیفیت کافی را نداشته باشد، با خروجی کم رنگ پرینتر مواجه خواهید شد. ممکن است مشکل کمرنگ زدن چاپگر دقیقا بعد از شارژ کارتریج اتفاق افتاده باشد. در این صورت در مرحله اول بررسی هایتان، نوع کاغذ را چک کنید. در صورتی که کاغد غیر استاندارد بود از کاغذ معمولی (۸۰ گرم) استفاده کنید. اگر مشکل شما برطرف شد ایراد از کاغذ بوده و کارتریج سالم است.

۲- خطای خالی بودن کارتریج بعد از شارژ کارتریج

این ارور مربوط به چیپست است. در صورتی که دکمه ok را انتخاب کنید و این ارور از بین برود و بتوانید پرینت بگیرید مشکلی وجود نخواهد داشت و به دستگاه و کارتریج هم آسیبی وارد نمی‌کند، ولی در صورتی که امکان پرینت وجود نداشته باشد باید چیپست تعویض شود.

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

برخی از مطالب مرتبط:

رادیو وایرلس چیست، چه انواع و کاربردی دارد؟

ویدیو/ نکات کاربردی در مورد بازیابی‌ اطلاعات و هاردهای دست‌ دوم

واقعیت مجازی چیست ؟ چه کاربردی در آموزش مجازی دارد؟

با مدل تصمیم گیری RAPID و روش استفاده از آن آشنا شویم

آشنایی با کاربردی ترین روش های پیگیری مشتری

 

 3- چرا سرعت پرینتر بسیار کند است؟

سرعت پرینت دستگاه هیچ ارتباطی به کارتریج ندارد.

 

خرابی کابل اتصال به پرینتر؛ پایین بودن سرعت پرینتر می تواند به دلیل مشکلات سخت افزاری در کابل اتصال کامپیوتر به پرینتر هم باشد و در نتیجه دستور پرینت به درستی به چاپگر منتقل نشود. اگر کابل متناسب با پورت USB پرینتر خود دارید، با کابل فعلی جایگزین کنید و سرعت پرینت را دوباره تست کنید.
تعداد دستورات ارسالی به پرینتر را کم کنید؛ در صورتی که چندین فایل برای ارسال به پرینتر دارید، آنها را یکی کنید و به صورت یک فایل برای پرینتر ارسال کنید. پرینتر شما با یک دستور پرینت دویست صفحه ای راحتتر کنار می آید تا با ۲۰ دستور پرینت ۱۰ صفحه ای.
اختلال در عملکرد سخت افزارهای پرینتر؛ فیوزینگ پرینتر، مشکلات درام و… می تواند عاملی برای کند شدن سرعت پرینتر شما باشد، اما این موارد را بید حتما یک کارشناس تعمیر پرینتر بررسی و رفع کند. لطفا از باز کردن قطعات پرینتر بدون داشتن تخصص کافی خودداری کنید.

۴- در دستگاه لیزری رنگی، یکی از کارتریج‌ها استفاده می‌شود. آیا می‌توان فقط همان یک کارتریج را داخل دستگاه قرار داد و پرینت گرفت؟

در پرینترهای لیزری رنگی حتما باید ۴ عدد کارتریج داخل دستگاه وجود داشته باشد..

۵- آیا با شارژ کارتریج کیفیت آن پایین می‌آید؟

طبیعتا کارتریج اورجینال نسبت به کازتریج شارز شده کیفیت بیشتری خواهد داشت ولی متاسفانه به دلیل بالا بودن قیمت کارتریج اورجینال بیشتر مشتریان کارتریج های خود را شارژ می کنند که البته پودر ، قطعات و طریقه شارژ کردن در کیفیت شارژ کارتریج بی تاثیر نیست به صورت کلی می توان گفت پس از شارژ کارتریج کیفیت کارتریج حدود ۲۰ درصد کاهش می یابد که توصیه می شود در صورتی که حساسیت پرینت بالا باشد (مثلا امور نقشه کشی) از کارتریج های اورجینال استفاده نمایید ولی در صورتی که پرینت خیلی حساس نباشد می توان کارتریج را شارژ نمود که البته شرکت تهران توسعه شبکه آداکشارز کارتریج را با تضمین انجام می دهد.

۶- آیا با شارژ کارتریج ظرفیت آن کاهش میابد؟

بنا به مدل کارتریج ها ظرفیت آنها نیز متغیر می باشد در صورت شارژ کارتریج تعداد پرینت آن (البته با استفاده از پودر با کیفیت بالا) حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ برگ کاهش میابد که دلیل این امر پودر غیر اورجینالی می باشد که در زمان شارژ استفاده می شود که بنا به نوع پودر تعداد پرینت متغیرمی شود.

۷- چند بار می‌توان کارتریج را شارژ کرد؟

شارژ کارتریج و تعداد دفعات آن بسته به میزان کیفیت دلخواه شما دارد، در مورد کارتریج های اصل ۱۵ تا ۳۰ بار قابلیت شارژ وجود دارد اما اگر بهترین کیفیت مد نظر شماست،بهترین کیفیت را تا ۱۰ بار شارژ خواهید داشت. در مورد کارتریج های طرح، تا ۱۲ مرتبه امکان شارژ کارتریج وجود دارد اما بهترین کیفیت پرینت را تا پنج بار شارژ خواهید داشت.

۸-آیا نوع شارژ کارتریج روی کیفیت چاپ موثر است؟

شرکت های مختلف تولید یا مونتاژ کارتریج، کیفیت های متنوعی را ارائه می دهند. شارژ کارتریج های با کیفیت می توانند در حد کارتریج های اصل کیفیت خوبی را در پرینت فایل ها داشته باشند، ماندگاری این کارتریج ها هم به صرفه تر است.

چرا در هنگام شارژ کارتریج درام هم باید تعویض شود؟

درام‌هایی که به صورت جدا از کارتریج هستند، دوام بالاتری نسبت به درام هایی که بر روی کارتریج سوار هستند دارند، معمولا درام‌های جدا پس از ۳ الی ۴ بار شارژ کارتریج نیاز به تعویض دارند، در صورتی که درام هایی که بر روی کارتریج سوار هستند، پس از هر ۲ بار شارژ باید تعویض شود. برای اطلاع بیشتر در زمینه تعویض درام در زمان شارژ کارتریج، روی این لینک کلیک کنید: چرا در هنگام شارژ کارتریج درام هم باید تعویض شود؟

۹- آیا شارژ کارتریج به دستگاه آسیب می رساند؟

طبیعتا کارتریج اورجینال نسبت به کارتریج شارژ شده مطمئن تر می باشد ولی با توجه به هزینه بالای کارتریج اورجینال شارژ کارتریج همراه با تضمین تهران توسعه شبکه آداکمقرون به صرفه می باشد.ولی در خصوص پرینتر های گارانتی با ضمانت تهران توسعه شبکه آداکدر صورت ایجاد اختلال در پرینتر به وسیله شارژ کارتریج دستگاه پرینتر از گارانتی خارج شده .

نکته: در دستگاه‌های جوهری نیز شرایط به همین شکل است.

در صورت تصمیم به خرید کارتریج جدید(کارتریج اصل یا طرح) می‌توانید در لینک زیر اطلاعات کامل را از کارشناسان توسعه شبکه آداکدریافت کنید:

منبع

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

مطالب مرتبط

نظرات شما

نیاز به کمک دارید؟ با ما چت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉