استوریج QNAP چیست و چه مزایایی دارد؟

دسته بندی ها :
استوریج QNAP چیست و  چه مزایایی دارد؟

استوریج QNAP چیست ؟ استوریج های مختلفی در بازار وجود دارند که فناوری ساخت و امکانات آن ها متفاوت است. برای خرید استوریج حتما به تحقیق و مشورت نیاز خواهید داشت. ما در فالنیک، طی مقالات مختلف به معرفی و بررسی استوریج ها و ویژگی‌های آن ها می پردازیم. آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم، معرفی استوریج کیونپ و بررسی مزایای آن، مقایسه آن با هارد اکسترنال، بررسی مشخصات و ویژگی‌های آن است. با توسعه شبکه آداکهمراه باشید.

استوریج QNAP چیست؟

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

NAS استوریج کیونپ، استوریج‌هایی با یک یا چند هارد درایو هستند که امکان اتصال همیشگی به اینترنت را دارند. کیونپ مرکز بکاپ شما یا همان دستگاه استوریجی است که همه فایل‌ها و مدیاهای مهم شما مانند عکس‌ها، ویدئو‌ها و موسیقی را ذخیره می‌کند. فرض کنید، کیونپ همان هارد درایو خارجی شماست اما به جای اینکه مجبور باشید آن را همراه خود داشته باشید، در خانه قرار می‌گیرد و از طریق اتصال اینترنت، شما یا اعضای خانواده‌تان در هر زمان و هر مکان به دیتاهای خود دسترسی خواهید داشت.

استوریج کیونپ، سیستم ذخیره سازی مرکزی شما با چندین هارد درایو است که همیشه به اینترنت متصل و همیشه (هرجا و هر زمان) در دسترس است. با وجود سیستم عامل QTS یا QNAP Turbo Operating System، به راحتی می‌توانید از استوریج کیونپ استفاده کرده و راهکارهای جامع و قابل سفارشی سازی آن را استفاده کنید که شامل مدیریت فایل، مدیریت بکاپ و مدیریت دانلود‌، مجوز‌های دسترسی و غیره، به صورتی قدرتمند است. استفاده از همه این قابلیت‌ها به دانش پیچیده‌ای از آی تی نیاز ندارد.

NAS استوریج QNAP زندگی شما را به شکل شگفت انگیزی آسان می‌کند.

چرا به استوریج QNAP نیاز دارید؟

همیشه نگرانی برای ذخیره داده‌ها وجود داشته و دارد. سالها پیش هارد اکسترنال، راحت‌ترین راهکار ذخیره سازی را در اختیارمان قرار می‌داد و راه ساده‌ای برای ذخیره سازی فایل‌ها بود، تا وقتی فرمت فایل درست بود و حجم بیشتر از ظرفیت هارد اکسترنال نداشت و یا خراب نبود، می‌شد از هارد اکسترنال استفاده کرد. اما راهکار‌های ذخیره سازی قدیمی دیگر پاسخگوی نیاز زندگی مدرن نیستند.

راهکاری که استوریج کیونپ ارایه می‌دهد این است امکان بکاپ گیری از داده‌های شما را فراهم کرده و بدون نگرانی در مورد زمان و مکان، می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این راهکاری که استوریج کیونپ ارایه می‌دهد، نقش کلیدی در بکاپ گیری، امنیت و ذخیره سازی فایل‌های شما ایفا می‌کند. در ادامه دلایل مهمی که باعث می‌شود به فکر جایگزینی هارد اکسترنال با کیونپ استورج باشید را ارایه می‌دهیم.

چرا استوریج کیونپ را با هارد اکسترنال جایگزین کنیم؟

در این قسمت می‌خواهیم هشت دلیل برای کنار گذاشتن هارد اکسترنال و استفاده از کیونپ را بررسی کنیم:

۱. بکاپ گیری فایل: با کیونپ هرگز فایل‌های خود را از دست نمی‌دهید. این راهکار، هر اتفاقی که بیفتد مانند خرابی هارد درایو یا حتی گم شدن کامپیوتر و لپ تاپتان، به عنوان راهکار بکاپ گیری شما عمل می‌کند.

هیچ هارد اکسترنالی برای بکاپ گیری فایل‌های شما مناسب نیست. اما QTS چندین گزینه‌ بکاپ گیری آسان را بدون توجه به نوع سیستمی که استفاده می‌کنید، فراهم می‌کند. راهکارهای بکاپ گیری کیونپ با توجه به سیستم شما ممکن است یکی از این موارد باشد:

  1. Apple Time Machine for Mac
  2. QNAP NetBak Replicator for Windows

  3. USB one-touch copy function
  4. remote backup via RTRR/rsync
  5. cloud backup solutions

بدین ترتیب، Disaster Recovery کاملی فراهم می‌شود.

۲. به اشتراک‌گذاری اطلاعات: به جای آنکه منتظر آپلود فایل و پیوست کردن آن به ایمیل باشید، می‌توانید با به اشتراک‌گذاری لینک فایل‌های پروژه، موسیقی‌ها، فیلم‌ها و آلبوم‌هایتان، آن‌ها را به آسانی و سرعت به اشتراک بگذارید.

دیگر لازم نیست هارد اکسترنال و USB با خود داشته باشید چرا که می‌توانید به فایل‌های خود در NAS استوریج، همیشه، همه جا و با هر دستگاهی، راحت و ایمن، دسترسی داشته باشید. دیگر لازم نیست فایل‌های خود را جداگانه با دیگران به اشتراک گذارید. QTS به شما راهکار‌های ساده‌ای پیشنهاد می‌کند تا راحت‌تر از همیشه بتوانید پیوست‌های ایمیل‌های خود و لینک‌های به اشتراک گذاشته شده را به اشتراک بگذارید.

۳. به اشتراک گذاری فایل‌ها بین پلت‌فرم‌ها برای همکاری تیمی:

هاردهای اکسترنال، یعنی محدودیت به یک دستگاه در یک زمان اما در پروژه‌های تیمی که همه اعضای تیم نیاز به دسترسی همزمان به اسناد و فایل‌ها از محل خود دارند، استفاده از هارد اکسترنال سخت و مشکل‌ساز است. کیونپ، پروتکل‌های SMB/CIFS و NFS و AFP را پشتیبانی می‌کند پس اعضای تیم با سیستم‌های ویندوز، یونیکس، لینوکس، Mac، اندروید و iOS می‌توانند به فایل‌ها دسترسی داشته باشند. کیونپ همزمانی فایل‌ها را بین دستگاه‌های مختلف فراهم می‌کنند که باعث افزایش کارآمدی و همکاری بین بخش‌های یک مجموعه و یا شعبات ادارات می‌شوند.

۴. امنیت فایل:

کیونپ استوریجی ایمن، مطمئن و قابل اطمینان برای شما است. این استوریج به عنوان ابر شخصی، فقط در اختیار شما قرار می‌گیرد و امکان بکاپ گیری اطلاعات در سرویس‌های ابری گوناگون را برای کاربر فراهم می‌کند. محافظت‌های چند جانبه از اطلاعات شما به صورت تعبیه شده در کیونپ ها وجود دارد.

حفاظت از اطلاعات شما در برابر خطرات آنلاین و خرابی دیسک، کار آسانی نیست، اما با استفاده از RAID، اگر هاردتان هم خراب شود می‌توانید با جایگزین کردن ساده هارد سالم با هارد معیوب، اطلاعات خود را Restore کنید. کیونپ انواع RAID‌ که برای تمامی سناریوها مناسب است را پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این مکانیزم‌های امنیتی شامل تایید دو مرحله‌ای، رمزنگاری فولدر‌های به اشتراک‌گذاری شده و اخطار‌های آنی به دستگاه موبایل شما باعث می‌شوند اطلاعاتتان ایمن باشند.

پیشنهاد مطالعه
هشت دلیل برای کنار گذاشتن هارد اکسترنال و استفاده از کیونپ

۵. متمرکز کردن و سازمان‌دهی اطلاعات: آیا تاکنون پیش آمده که بخواهید به اطلاعات ذخیره شده در دستگاه دیگری، دسترسی داشته باشید؟ دسترسی به فایل‌هایی که با کیونپ متمرکز شده، برای شما، دوستان، خانواده و همکارانتان در هر زمان و هر مکانی آسان است.

آیا تا به حال شده که در کامپیوتر یا هارد اکسترنال، به دنبال فایلی بگردید و پیدایش نکنید؟ اگر همه اطلاعات، به طور متمرکز در یک مکان نگهداری شود، در نتیجه می‌توانید فقط در عرض چند ثانیه، فایل‌های خود را پیدا کنید. داده‌های مورد نظرتان را با Qsirch در QNAP، به سرعت پیدا کنید.  قاعدتا جستجوی فایلی خاص، مخصوصا وقتی نیاز ضروری به آن دارید، بسیار نا امیدکننده است.

Qsirch موتور جستجو در QNAP است که امکان جستجوی هوشمند دارد و دقیقا همان چیزی که شما به دنبالش هستید را سریع و آسان پیدا می‌کند. Qsirch از Intelligent Predictive Search بهره می‌برد: با شروع تایپ شما، کلمات کلیدی را در نتایج جستجو هایلایت می‌کند تا بتوانید نتیجه درست و مورد نظرتان را به آسانی بیابید. و در عین حال از سرچ‌های قبلی شما یاد می‌گیرد و سرچ‌های بعدی شما را با سرعت بیشتری انجام می‌دهد.

۶. ذخیره سازی بیشتر:  حجم و رزولوشن فایل‌ها روز به روز بیشتر می‌شود. کیونپ نقش مهمی در متمرکز سازی فایل‌هایی که هرگز نمی‌خواهید از دست بدهید دارد.

۷. دسترسی از راه دور: کیونپ دستگاه بکاپ گیری اکسترنال شماست و حتی می‌تواند قدرتمندتر حضور داشته باشد، چرا که این استوریج با اتصال همیشگی به اینترنت، امکان دسترسی دائمی شما به دیتاها را در هر زمان و هر مکان فراهم می‌کند. همچنین اپلیکیشن‌های اختصاصی زیادی را می‌توانید بر روی گوشی نصب و استفاده کنید.

۸. از مرکز چند رسانه‌ای خانه‌تان لذت ببرید: با استوریج امن و متمرکزی که NAS استوریج کیونپ ارایه می‌دهد، می‌توانید سروری خانگی داشته باشید تا محتواهای خود را از طریق HTML، AirPlay، Chromecast، iTunes، Plex، DLNA و بلوتوث که دستگاه‌های مختلفی آن را پشتیبانی می‌کنند، پخش و استریم کنید. کیونپ شما سیستم چند رسانه‌ای بسیار توانمندی است که به شما امکان پخش مدیای خود در فضاهای مختلف را  می‌دهد.

امروزه با افزایش حجم دیتاهای تولید شده، هارد‌های اکسترنال قدیمی به اندازه قبل، مناسب و کارآمد و ایمن نیستند. راهکار NAS استوریج راهکاری عمومی برای کارها و فعالیت‌های قرن ۲۱ است که زندگی مدرن امروزی را پشتیبانی می‌کند. NAS استوریج کیونپ، راهکاری هوشمند و کارا برای ذخیره فایل، بکاپ گیری و اشتراک‌گذاری ایمن است. برای خرید استوریج کیونپ روی لینک بزنید.

پیشنهاد مطالعه

با NAS استوریج QNAP، ابر شخصی خودتان را دارید!

امروزه همه به نوعی از ذخیره سازی داده به صورت مجازی استفاده می‌کنند. اما از کجا می‌دانید که فایل‌های‌تان واقعا امن هستند؟ سرویس‌های ابری مانند دارپ باکس، شامل هزینه هستند. وقتی هم که به فایل دسترسی دارید، چه کسی می‌داند که واقعا چه کسی این دسترسی را دارد؟ آیا نباید فایل‌های شخصی شما فقط مال خود شما باشد؟ این شما هستید که مشخص می‌کند چه کسِ دیگری به فایل شما می‌تواند دسترسی داشته باشد.

با QNAP NAS ها، روی ابر شخصی خودتان کنترل داشته باشید و برخلاف سرویس‌های ابری عمومی، نیازی به هزینه اضافی برای ذخیره سازی نیست.

با وجود Exclusive Virtualization Station می‌توانید روی NAS خود، دسکتاپ‌های مجازی، هاست کنید. در نتیجه هر وقت بخواهید می‌توانید با هر مرورگر وبی دسترسی داشته باشید. همچنین نیازی نیست همراه خود، چند کامپیوتر با سیستم عامل‌های مختلف داشته باشید، QNAP شما را پشتیبانی می‌کند.

مشخصات و ویژگی های استوریج های کیونپ

انواع تکنولوژی در استوریج های QNAP باعث می‌شود قابلیت‌هایی که در قسمت قبل شمردیم، برایتان فراهم شود و وجه تمایز استوریج کیونپ با دیگر استوریج ها و دستگاه های ذخیره سازی باشد. با داشتن آگاهی و دانش لازم و کافی خواهید توانست محصول استوریج بهتر و مناسب‌تری خریداری کنید. در ادامه ۲۰ تکنولوژی در QNAP Storage را بررسی می‌کنیم.

با معرفی تکنولوژی‌های به کار رفته در QNAP استوریج ها شما را با این دسته از محصولات استوریج آشنا می‌کنیم. این تکنولوژی‌های عبارتند از:

۱- پورت PCIe در کیونپ استوریج

استوریج های کیونپ دارای اسلات افزونه PCIe هستند که باعث شتاب‌دهی به اپلیکیشن‌هاست: اسلات کارت QNAP QM2 روی آن قابل نصب است تا بتوان M.2 SSD Cache و اتصالات ۱۰GbE را اضافه کرد. اگر کارت شبکه بی‌سیم سازگار با آن را نصب کنیم، می‌توانیم از QNAP Storage به عنوان اکسس پوینت وایرلس استفاده کنیم. حتی می‌توانیم با نصبUSB 3.1 10 GbE Card ، راحت‌تر بکاپ هایمان را به / از چند اکسترنال استوریج منتقل کنیم و اتصال UBS را سرعت بخشیم.

استوریج های کیونپ دارای اسلات افزونه PCIe هستند که باعث افزایش کارایی می‌شود.

۲- اسلات کارت QM2 در کیونپ استوریج

اسلات کارت‌های PCIe در QNAP ها، از دو تا اسلات M.2 SSD و اتصالات ۱۰GbE پشتیبانی می‌کنند که البته مدل‌های دارای  10GbE Connectivity به صورت پیش‌فرض با شبکه ۵GbE/2.5GbE/1GbE/100MbE هم سازگارند. با وجود این اسلات افزونه، می‌توانید کارایی NAS را با فعال کردن تکنولوژی‌های SSD Caching و Qtier Auto-Tiering افزایش دهید. اسلات کارت QM2 مجهز به ماژول کولینگ اختصاصی است که QM2 را در سطح بالای کارایی نگه می‌دارد حتی وقتی حداکثر حجم کاری درحال اجرا باشد!

امکان استفاده از اسلات کارت QM2 در کیونپ استوریج وجود دارد.

۳- پشتیبانی از SSD Caching

استفاده از SSD Cache کارایی کلی سیستم را افزایش می‌دهد و برای بهبود گردش کارها اپلیکیشن‌های Random IOPS Demanding مانند مجازی سازی، عالی است.

۴- تکنولوژی Qtier Auto-Tiering

این تکنولوژی در کنار ۲.۵″ SSD و M.2 SSD و SATA درایو های با ظرفیت بالا، در بهبود کارایی استوریج بسیار موثر است. M.2 SSD آپشنال است.

درایو M.2 ممکن است گرمای زیادی تولید کند در نتیجه نصب هیت سینک روی M.2 SSD توصیه می‌شود.

۵- کیونپ استوریج، مناسب در ماشین‌های مجازی

در استوریج کیونپ، پیاده‌سازی محیط‌های مجازی سازی با Virtualization Station و Container Station انجام می‌شود که راهکاری هیبریدی برای مجازی سازی در دستگاه NAS است. در نتیجه کیونپ استوریج ها، استوریجی مناسب برای VM های هاست و اپلیکیشن‌های متمرکز شماست.

Virtualization Station، امکان هاست ماشین‌های مجازی روی استوریج های کیونپ و دسترسی به آنها از طریق مرورگر وب یا VNC را می‌دهد. همچنین قابلیت‌های زیر را فراهم می‌کند:

  • پشتیبانی از چند سیستم عامل
  • ایجاد سریع VM
  • بکاپ و ری‌استور کردن VM
  • Import و Export کردن VM

  • Snapshot
  • Device Management برای مدیریت متمرکز VM ها

Virtualization Station به QNAP استوریج ها، ماشین های مجازی و Container ها امکان به اشتراک گذاری پورت LAN مشخصی را می‌دهد و دیگر محدودیتی در کارایی شبکه وجود ندارد، سوییچ های مجازی سرعت بالا انتقال داده بین VM ها و Container ها و NAS را از طریق اینترفیس داخلی بسیار افزایش می‌دهد.

استوریج های کیونپ دارای قابلیت Container Station هم هستند که تکنولوژی‌های مجازی سازی LXC و Docker را یکپارچه می‌کند. در این کیونپ استوریج، امکان اجرای چندین سیستم‌های لینوکسی ایزوله را دارید. همچنین دانلود اپ از Docker Hub Registry که به صورت تعبیه شده وجود دارد هم دارید.

در اپلیکیشن‌های Container شده از روش مجازی سازی در سطح سیستم عامل استفاده می‌شود بدون این که کل ماشین مجازی را برای هر اپ، لانچ کرد.

۶- Snapshot در کیونپ

با وجود Snapshot، دیگر نگران فقدان داده یا Data Loss نباشید. Snapshot ها در Turbo NAS امکان ثبت وضعیت را هر زمان که بخواهید برایتان فراهم می‌کند. اگر مشکل ناخواسته‌ای برای سیستم پیش آید، می‌توانید آن را به وضعیت قبل که Snapshot ثبت کرده برگردانید. برای دریافت اطلاعات دقیق درباره اسنپ شات در کیونپ مطلب “بررسی کامل قابلیت اسنپ شات در استوریج کیونپ و آموزش نحوه استفاده از آن” را بخوانید.

۷- مدیریت متمرکز و از راه دور ویندوز و لینوکس و دستگاه‌هایIPMI-compatible با وجود QRM+

به سادگی می‌توانید QRMAgent را روی دستگاه‌های ویندوز و لینوکس خود نصب کنید و وضعیت سیستم آنها را در اینترفیس مدیریتی QRM+ ببینید. مدیریت متمرکز با QRM+ در NAS، امنیت دستگاه و زیرساخت آی تی را بهتر و عیب‌یابی و آنالیز کارایی منابع شبکه را بسیار آسان می‌کند.

۸- سرویس‌های اتوماسیون وب با IFTTT Agent

با استفاده از IFTTT، گردش کارهای خود را به صورت خودکار در بیاورید. IFTTT یا همان If This Then That، یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های اتوماسیون وب است. با QNAP IFTTT Agent تعداد نامحدودی برنامه مبتنی بر وب روی وب‌سایت IFTTT ایجاد می‌کنید که اتوماسیون بهتر و بهره‌وری بالاتری فراهم می‌کند. مثلا اگر شرط خود را هر عکس جدید (با استفاده از Android Photos service) تعریف کنیم و کاری که باید انجام شود را Download the URL to QNAP NAS (با استفاده از سرویس کیونپ)، پس (Then) تمام عکس‌های گرفته شده با دستگاه اندروید به صورت خودکار در استوریج QNAP NAS دانلود می‌شود. نتیجه اینکه با IFTTT Agent می‌توانید استوریج های کیونپ را هوشمندتر از پیش کنید:

If Any new photo Then Download the URL to QNAP NAS.

۹- بکاپ، ریکاوری و سینک داده

Hybrid Backup Sync در زمینه بکاپ اطلاعات، سینک و همگام‌سازی فایل و Disaster Recovery به کمک شما می‌آیند تا بتوانید بکاپ اطلاعات خود را به آسانی و با امنیت، از NAS به فضاهای ذخیره سازی لوکال، ریموت یا کلود تهیه کنید. زمانی که سیستم کرش کند یا سخت افزار مهمی خراب شود، می‌توانید دیتا را سریع از این فضاهای استوریجی ری‌استور کنید، Downtime را به حداقل برسانید و به طور کلی ضررها را کاهش دهید.

۱۰- QTS؛ هوشمندترین سیستم عامل NAS

در QTS، سرویس‌های جدیدی که بر پایه عامل هوشمند ارایه می‌شود، مدیریت و عملکرد سیستمی را ساده کرده است. QTS که User Friendly است، دسکتاپ هوشمندی دارد که باعث می‌شود شما به سرعت کار مطلوب خود را پیدا کنید، اطلاعات سیستمی را به صورت بلادرنگ مانیتور کنید، چندین پنجره اپلیکیشنی را باز کنید تا چندین کار را به طور همزمان و با کارایی بهتر انجام دهید و تجربه استفاده از کلود را بهینه کرده و قابلیت‌های پیشرفته‌ای ارایه دهد. QTS و سیستم‌های دوتایی لینوکسی، مناسب برای عصر اینترنت اشیا هستند. QTS-Linux dual system ها در استوریج های کیونپ مبتنی بر تکنولوژی‌های پیشرفته مجازی سازی کیونپ است.

۱۱- ذخیره اطلاعات در محیط‌های مجازی شده

استوریج های کیونپ دارای قابلیت iSCSI/IP-SAN هستند و از VMware و Citrix پشتیبانی می‌کنند. همچنین با Microsoft VMware و Windows Server 2012 R2 سازگاری دارند. در نتیجه پیاده‌سازی و مدیریت انعطاف پذیر در محیط‌های مجازی را برایتان فراهم می‌کند.

QNAP استوریج ها از VMware VAAI و Microsoft ODX پشتیبانی می‌کنند و با آفلود کردن لود سرور برای سرور ESXi و Hyper-V، کارایی را افزایش می‌دهند. از پلاگین QNAP vSphere Client و QNAP SMI-S provider هم پشتیبانی می‌کنند که کارایی عملیاتی و مدیریت را اپلیکیشن‌های مجازی سازی افزایش می‌دهد.

۱۲- Qfiling، اتوماسیون سازماندهی به فایل‌ها

سازماندهی فایل‌های خود را با Qfiling به صورت خودکار انجام دهید: مرتب سازی فایل‌ها در چند فولدر، باعث کاهش زمان مورد نیاز برای پیدا کردن فایل‌های مهم می‌شود. کاربران می‌توانند فایل‌ها را دسته‌بندی و شرایط فایل‌بندی را مشخص کنند. همچنین می‌توانند کارهای فایل‌بندی را زمان‌بندی کنند تا در فواصل زمانی مشخص، بر اساس تنظیمات شما آرشیو و سازماندهی فایل انجام شود.

۱۳- Qsirch؛ جستجوی آسان و راحت فایل‌ها

در کنار Qfiling، اپ Qsirch اپ دیگری در استوریج کیونپ است. هر دوی این اپ ها بهره‌وری را بسیار افزایش می‌دهند و به شکل قابل توجهی زمان کمتری برای جستجوی فایل‌ها در NAS صرف می‌کنید در نتیجه وقت بیشتری برای کارهای دیگر خواهید داشت. Qsirch تاریخچه سرچ را هم در اختیار شما می‌گذارد تا سریع‌تر به فایل‌هایی که قبلا سرچ شده‌اند دسترسی یابید. افزونه گوگل کروم، Qsirch Helper را هم می‌توانید استفاده کنید تا هنگام استفاده از سرچ گوگل، فایل‌های ذخیره روی NAS خود را بتوانید سرچ کنید.

معرفی اپ Qsirch در استوریج کیونپ

۱۴- QmailAgent؛ ایمیل متمرکز و مدیریت مخاطبین برای بهبود گردش کارهای ارتباطی

مدیریت ایمیل‌ها و اطلاعات مخاطبین که در چند کامپیوتر، دستگاه و اکانت وجود دارد، کار سختی است. با کمک گرفتن از QNAP QmailAgent و Qcontactz به صورت متمرکز، ایمیل‌ها و اطلاعات مخاطبین را ذخیره و مدیریت کنید، آنها را در تمام دستگاه‌ها و در هر زمان، قابل دسترس کنید و در نهایت، با موتور جستجوی Qsirch به آسانی و هر وقت خواستید، ایمیل‌ها و مخاطبین خاص را پیدا کنید. کاربران iOS و اندروید، می‌توانند چندین اکانت ایمیل را با دستگاه موبایل خود چک کند، بین ایمیل‌ها بچرخند و ایمیل ارسال کنند.

اگر همراه با QmailAgent از Qsirch کنید در نتیجه امکان سرچی قدرتمند در ایمیل‌ها دارید و می‌توانید بین تمام فایلهای .eml ذخیره شده روی کیونپ استوریج جستجو کنید. در کل مدیریت و سرچ در بین انبوه ایمیل‌ها راحت‌تر خواهد بود.

۱۵- نرم افزار Qfinder Pro

پیکربندی اولیه استوریج QNAP، آپدیت Firmware و مانت کردن از کارهایی است که می‌توانید با نرم افزار Qfinder Pro به راحتی انجام دهید. برای آشنایی بیشتر، مطلب “ویدیو/ آموزش راه اندازی استوریج کیونپ با نرم افزار Qfinder Pro” را بخوانید.

۱۶- Qsync؛ اشتراک گذاری و Sync کردن فایل‌ها روی دستگاه‌ها

با وجود قابلیت Qsync، کیونپ استوریج ها تبدیل به دیتاسنتری امن برای Sync و ذخیره فایل‌ها می‌شوند. هر فایلی که در QNAP Storage آپلود می‌شود، با تمام دستگاه‌های متصل به آن مانند کامپیوترها، لپ تاپ ها و موبایل، سینک می‌شود. به منظور افزایش انعطاف پذیری در Collaboration و اشتراک گذاری فایل‌ها، فولدرهای شیر شده را هم می‌توانید Sync کنید. اسلات کارت SDXC باعث دسترسی مستقیم و راحت‌تر و بکاپ گیری آسان‌تر فایل‌های ذخیره شده می‌شود.

۱۷- راهکار جامع نظارت با امنیت شبانه روزی

Surveillance Station در واقع نظارت تحت شبکه حرفه‌ای و سیستم مدیریت ویدئو یا VMS که اینترفیس مدیریتی کاربرپسندی ارایه می‌دهد که با بیش از سه هزار دوربین IP Camera سازگار است و قابلیت توسعه به لایسنس‌های IP camera channel را هم دارد. مثلا کیونپ استوریج TS-453BU-RP به صورت رایگان، ۴ تا IP camera channel ارایه می‌دهد که با خرید لایسنس‌های اضافه می‌توانید آن را به ۴۰ کانال برسانید.

Surveillance Station از مانیتورینگ بلادرنگ، و ضبط و پخش صدا و تصویر پشتیبانی می‌کند که البته امکان کاستومایز کردن تنظیمات را هم برایتان فراهم است. با نصب اپ Vmobile روی دستگاه‌های اندروید و iOS، می‌توانید مدیریت کانال‌های تحت مانیتورینگ خود را در هر زمان و هر مکان انجام دهید و یا با نصب اپ موبایلی Vcam می‌توانید دستگاهتان را به دوربین تحت شبکه تبدیل کنید و ضبط را به صورت لحظه‌ای در کیونپ استوریج انجام کنید.

مانیتورینگ بلادرنگ، ضبط و پخش صدا و تصویر در دوربین مداربسته با استوریج QNAP

۱۸- راهکار جدید نظارتی QVR Pro

کیونپ استوریج ها از نسخه بتا و آزمایشی QVR Pro پشتیبانی می‌کنند که سیستم حرفه‌ای QNAP QVR را با سیستم عامل QTS یکپارچه می‌کند. فضای تخصیص یافته و مستقل ذخیره سازی را برای اطلاعات نظارتی در NAS خود تعیین کنید و از مزایای ارتقاپذیری و مدیریت استوریج از QTS استفاده کنید.

۱۹- سوییچ سریع و مقرون‌به‌صرفه ۱۰GbE

با سوییچ های QNAP 10GbE/NBASE-T، شبکه خود را با قیمتی پایین آپگرید کنید. با شبکه ده گیگابیتی، از سرعت بالای انتقال لذت ببرید و پهنای باند مورد نیاز کارهایی مانند مجازی سازی که به پهنای باند مناسبی نیاز دارند، را به راحتی انجام دهید.

کیونپ، کارت شبکه ۱۰GbE PCIe را برای استوریج  و پی سی های ویندوزی و لینوکسی ارایه می‌دهد تا بتوان از مزایای محیط‌های LAN با سرعت بالا استفاده کرد.

۲۰- افزایش ظرفیت استوریج با Vitual JBOD

علاوه بر انکلوژرهای افزونه استوریج امکان توسعه ظرفیت استوریج کیونپ با استفاده از VJBOD وجود دارد؛ QNAP VJBOD یا JBOD مجازی در واقع JBOD مبتنی بر شبکه است که با استفاده از استوریج استفاده نشده دیگر NAS استوریج های کیونپ را می‌توان فضای ذخیره سازی را افزایش داد.

VJBOD از اتصالات ۱۰GbE/40GbE و پورت ترانکینگ (لینکی برای اتصال چند پورت LAN) پشتیبانی می‌کند که کارایی و قابلیت اطمینان استوریج VJBOD را افزایش می‌دهد.

افزایش ظرفیت استوریج با Vitual JBOD

۲۱- افزایش ظرفیت استوریج با اتصال انکلوژر افزونه کیونپ

با استفاده از QTS که مدیریت استوریج را انجام می‌دهد به آسانی می‌توان افزایش ظرفیت استوریج را کنترل کرد و مدیریت انکلوژر افزونه استوریج را انجام داد. توجه کنید که انکلوژرهای افزونه کیونپ را نمی‌توان با استفاده از پورت USB، مانت کرد.

۲۲- خروجی ۴K HDMI

برخی کیونپ استوریج ها، از Intel HD Graphics پشتیبانی می‌کند که اینتل‌های پیشرفته نسل ۹ هستند، در نتیجه دیکدینگ سخت افزاری ۴K H.264/H.265 به صورت دو کاناله و تبدیل کد بلادرنگ و رمزگذاری، برایتان فراهم است که امکان تبدیل ویدئو به فایل فرمت های استاندارد که به راحتی روی چند دستگاه اجرا شود را ارایه می‌کند. کیفیت پخش بر اساس فاکتورهایی مانند نرم افزار پخش، فایل فرمت ها، مصرف سیستم و پهنای باند متفاوت خواهد بود.

با QNAP HD Station می‌توانید از HD Player استفاده کرده و از مالتی مدیاها لذت ببرید اما برای پشتیبانی از H.265، باید Codex Pack یا QVR Pro یا HD Player دانلود و نصب شود. با اتصال استوریج هایی با این قابلیت، به گیرنده HDTV یا A/V، می‌توانید از تماشای ویدئو با رزولوشن ۴K لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه

مقایسه راهکار ذخیره سازی USB Quick Access و NAS و iSCSI SAN در QNAP

راهکارها مختلف ذخیره سازی، محدودیت‌های ذخیره سازی مبتنی بر DAS که فقط امکان اتصال به یک دستگاه را داشتید، کنار زده و سرعت بیشتری را برای تان فراهم می‌کند. در برخی مدل‌های کیونپ استوریج ها، سه نوع و حالت انتقال دیتا وجود دارد که نه تنها مستقل از شبکه است بلکه به طور همزمان و بدون استفاده از پهنای باند هم می‌توانند کار کنند در نتیجه شما می‌توانید نهایت بهره‌وری را در انجام کارهای مالتی تسکینگ داشته باشید. حالا بیایید ببینیم سه راهکار کیونپ در این زمینه چیست.

مقایسه راهکارهای ذخیره سازی در کیونپ استوریج ها

ابتدا این سه روش را نام می‌بریم و در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم:

  1. USB Quick Access Mode
  2. Ethernet NAS Mode
  3. iSCSI SAN block-based Mode

استفاده از USB Quick Access Mode

در حالت USB Quick Access، امکان اتصال مستقیم PC و Mac را به استوریج دارید و می‌توانید از اپلیکیشن Qfinder Pro هم استفاده کنید. برای برقراری تعادل بین امنیت و راحتی کار، مد USB Quick Access، سه نوع Access Authentication دارد. تنظیمات این سه روش به راحتی در شبکه و سوییچ مجازی روی اینترفیس QTS قابل پیکربندی است:

  1. EveryOne: به همه، اجازه دسترسی به اطلاعات ذخیره شده روی NAS را از طریق QuickAccess می‌دهد اما نیازی به نام کاربری و رمز عبور ندارید.
  2. Select Users and Groups: در این حالت تنها کاربران و گروه هایی اجازه دسترسی به اطلاعات ذخیره شده روی NAS را از طریق QuickAccess دارند که دارای مجوز باشند. در این حالت هم به نام کاربری و رمز عبور نیاز دارید.

حالت USB در برخی استوریج های کیونپ به کاربران، امکان انتقال مدیا فایل های بزرگ را می‌دهد. این راهکار بسیار سریع و راحت است و با اتصال به این پورت به راحتی می‌توانید به اطلاعات روی NAS دسترسی یابید.

پیکربندی USB QuickAccess Authentication

برای پیکربندی دسترسی ها در Quick Access به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. به Control Panel بروید و گزینه Network & Virtual Switch را انتخاب کنید. با این کار پنجره Network & Virtual Switch باز می‌شود.
  2. بهNetwork بروید و گزینه Interfaces را انتخاب کنید.
  3. به تبUSB Quick Access  بروید.
  4. حالا روی   کلیک کنید. با این کار، پنجره پیکربندی باز می‌شود.
  5. حال می‌توانید یکی از حالت‌های All Nas Users و EveryOne و Select Users and Groups را انتخاب کنید.
پیکربندی USB QuickAccess Authentication

استفاده از Ethernet NAS Mode

برخی مدل های کیونپ استوریج مانند TS-451A با داشتن ویژگی شبکه اترنت، می‌تواند به صورت انعطاف پذیر و همزمان، اشتراک گذاری فایل را بین چندین دستگاه انجام دهد. برای فراهم کردن اشتراک گذاری در شبکه های ویندوز و لینوکس و یونیکس و Mac، از پروتکل های SMB/CIFS و NFS و AFP استفاده می‌کند.

برای اینکه به آدرس Ethernet IP روی QNAP Storage دست یابید تا به آن متصل شوید، از Qfinder Pro استفاده کنید.

استفاده از Ethernet NAS Mode

استفاده از iSCSI SAN block-based Mode

برخی کیونپ استوریج ها از iSCSI SAN پشتیبانی می‌کند. بعد از اینکه iSCSI Target را روی این استوریج ایجاد کردید می‌توانید با کامپیوتر و با استفاده از NAS IP به iSCSI وصل شوید.

به کاربران و کلاینت های iSCSI نام Initiator نهاده‌اند و این کاربران می‌توانند دستورات SCSI را به دستگاه های ذخیره سازی SCSI که نام Target دارند ارسال کنند.

iSCSI پروتکل محبوب در SAN است چون برخلاف Fiber Channel به کابل و کابل‌کشی خاص نیاز ندارد. همچنین با استفاده از زیرساخت شبکه موجود، در فواصل طولانی هم می‌توان از iSCSI بهره برد اما به هرحال مشکل فاصله همچنان در SAN وجود دارد.

برخی از مطالب مرتبط:

نرم افزار مدیریت چرخه عمر محصول چیست و چه کاربردی دارد؟

HTML5 چیست و چرا باید در آموزش مجازی مورداستفاده قرار گیرد؟

CRM مبتنی بر ابر چه ویژگی‌هایی دارد؟

DNS چیست؟ چه کار می کند؟ چگونه تنظیم می شود؟

کارت hba چیست و چه وظیفه ای دارد؟

منبع

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

مطالب مرتبط

نظرات شما

نیاز به کمک دارید؟ با ما چت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉