آسان ترین روش ها برای نوشتن ایمیل تبلیغاتی جذاب

دسته بندی ها :
آسان ترین روش ها برای نوشتن ایمیل تبلیغاتی جذاب

آسان ترین روش ها برای نوشتن ایمیل :  مارکتینگ یکی از استراتژی‌های مهم بازاریابی است. این استراتژی قدیمی هنوز هم یک روش خوب برای جذب مخاطبان جدید است؛ اما موفقیت یک کمپین تا حد زیادی به نحوه نوشتن ایمیل تبلیغاتی و ایجاد کمپین بستگی دارد.

اولین ایمیل بازاریابی در سال ۱۹۸۷ ارسال شد و فروش خوبی ایجاد کرد؛ به همین دلیل، از این سال ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی یکی از شیوه‌های مهم جذب مخاطب شد. ارسال ایمیل یک روش خوب برای ارتباط پویا با مخاطبان است. کسب و کارها می‌توانند با ارسال ایمیل حاوی اطلاعات ارزشمند و مفید برای کاربر، آن‌ها را برای کلیک بر روی لینک سایت خود ترغیب کنند؛ پس آشنایی با تکنیک‌های نوشتن متن و طراحی ساختار ایمیل تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد.

در این مقاله فالنیک، شما را با تکنیک‌های نوشتن ایمیل تبلیغاتی، باید و نبایدهای طراحی آن‌ آشنا می‌کنیم. برای داشتن یک کمپین موفق باید از یک نرم‌افزار ارتباط با مشتری استفاده کنید. نرم‌افزار مایکروسافت داینامیک crm یکی از بهترین گزینه‌ها برای این کار است.

اصول مهم برای نوشتن ایمیل تبلیغاتی و داشتن کمپین تبلیغاتی موفق

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

هدف از هر کسب و کاری از ارسال ایمیل تبلیغاتی، باز کردن ایمیل توسط مخاطب و رسیدن آن به فراخوان است. برای رسیدن به این دو هدف بهتر است ایمیل‌های خود را به روش زیر بنویسید و طراحی کنید:

انتخاب موضوع ایمیل

در اولین مرحله، مخاطب هنگام باز کردن ایمیل خود، موضوعات ایمیل‌ها را می‌بیند؛ پس انتخاب موضوع اولین و مهمترین گام در نوشتن ایمیل تبلیغاتی است. برای انتخاب موضوع ایمیل، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • بیان یک فوریت: شما می‌توانید در موضوع ایمیل خود به فروش یا ارائه خدمات در یک بازه زمانی کوتاه با تخفیف ویژه اشاره کنید. بیان کردن دوره زمانی، مخاطب را ترغیب می‌کند که ایمیل را باز کند.
  • برانگیختن حس کنجکاوی: موضوع ایمیل خود را مبهم، رازگونه و همسو با هدف خود انتخاب کنید تا کنجکاوی مخاطب باعث شود که برای اطلاعات بیشتر، ایمیل را باز کند. دقت کنید، گاهی ابهام موضوع باعث می‌شود که مخاطب ایمیل را باز نکرده به زباله‌دان انتقال دهد؛ پس در این مورد اعتدال را حفظ کنید.
نوشتن عنوان جذاب برای ایمیل، مشتری را ترغیب به باز کردن آن می‌کند.
  • تخفیف‌ها: همه افراد تخفیف و بن خرید را دوست دارند؛ پس برای ترغیب مخاطب به باز کردن ایمیل، در موضوع حتما به تخفیف یا بن خریدی که برای او در نظر گرفته‌اید، اشاره کنید.
  • استفاده از اسم مخاطب در عنوان: تحقیقات ثابت کرده‌اند که استفاده از نام شخص در ایمیل، باعث افزایش نرخ باز کردن ایمیل توسط مخاطب می‌شود.

برخی از مطالب مرتبط:

بررسی به روز ترین راهکارهای ذخیره سازی اطلاعات

روش های تست پرینت رنگی و سیاه و سفید

نکات کلیدی برای شناسایی هاردهای بالک و OEM

روش تحلیل و اولویت بندی MOSCOW چیست و چه کاربردی دارد؟

چه فیلدهایی می‌توان در Microsoft Dynamics CRM ایجاد کرد؟

نوشتن متن ایمیل تبلیغاتی

برای نوشتن متن ایمیل تبلیغاتی هم می‌توانید از تکنیک‌های زیر استفاده کنید:

  • شخصی‌سازی ایمیل‌های ارسالی: علایق و نیازهای هیچ دو مشتری یکسان نیست؛ پس قبل از ارسال ایمیل، مشتری خود را بشناسید. با استفاده از نرم افزار CRM می‌توانید مشتری‌ها را دسته‌بندی کنید. بعد از این کار، برای هر گروه ایمیل خاص خودش را ارسال کنید.
  • ایده گرفتن از متن ایمیل‌های تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ: یکی از روش‌های نوشتن ایمیل تبلیغاتی جذاب، ایده گرفتن از ایمیل‌های کسب و کارهای موفق است.
  • داستانی بودن متن: اگر متن ایمیل شما یک روال داستانی و ساده داشته باشد، مخاطب به خواندن آن ترغیب می‌شود. شما باید دقت کنید که با داستانی کردن متن، حجم آن زیاد نشود؛ چون با دیدن انبوهی از نوشته، مخاطب از خواندن ادامه متن صرف نظر می‌کند. تجربه نشان داده است که ایمیل‌های با طول ۵۰ تا ۱۲۵ کلمه نرخ پاسخگویی بیشتری دارند.
  • ساده بنویسید: برای خوانایی بهتر است متن ایمیل شما ساده باشد. استفاده از کلمات سخت و غیرمعمول، علاقه مخاطب به خواندن کامل متن را کاهش می‌دهد.
نوشتن یک متن ساده در ایمیل، باعث افزایش نرخ کلیک مخاطب می‌شود.
  • از افعال دوم شخص استفاده کنید: استفاده از افعال دوم شخص، هنگام خواندن ایمیل به شخص، این احساس را می‌دهد که متن برای او طراحی شده است.
  • فراخوان برای کلیک: بعد از داستانی بودن، باید برای مخاطب یک فراخوان در نظر بگیرید؛ مثلا «برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید» یا «برای کد تخفیف اینجا را کلیک کنید».

طراحی قالب ایمیل تبلیغاتی

طراحی قالب ایمیل فروش هم یک اصل مهم در جذب مخاطب برای خواندن ایمیل تا انتها و رسیدن به فراخوان است. ایمیل‌هایی که طراحی شلوغی دارند باعث زدگی مخاطب می‌شوند. تصویر زیر یک نمونه خوب از طراحی ایمیل تبلیغاتی است.

نوشتن و طراحی ایمیل ساده، مخاطب ترغیب به باز کردن فراخوان می‌کند.

برای تصاویر ایمیل حتما متن جایگزین در نظر بگیرید تا در صورت باز نشدن عکس در ایمیل مخاطب، متن جایگزین مفهوم تصویر را به او برساند.

با توجه به هدف کمپین خود، قالب ایمیل مشخصی را طراحی کنید. قالب ایمیل تبلیغات محصول باید با ایمیل تخفیفات فصلی و پست بلاگ متفاوت باشد.

تجربه شرکت‌های بزرگ از کمپین‌های ایمیل مارکتینگ نشان می‌دهد که استفاده از تعداد زیادی تصویر، نرخ تعامل مشتری را کم‌تر می‌کند؛ پس برای طراحی و نوشتن ایمیل تبلیغاتی اصل سادگی را همیشه در نظر بگیرید.

نوشتن ایمیل تبلیغاتی و ایمیل فروش چه زمانی موثر است؟

هدف افراد از ثبت ایمیل خود در سایت‌های مختلف، اطلاع از اخبار و موضوعات مختلف است. این اخبار و موضوعات می‌تواند تخفیف‌های ماهانه یا فصلی، اخبار روز یا مشخصات یک محصول جدید باشد. با توجه به این موضوع، ایمیل تبلغاتی باید در زمان مناسب و با اطلاعات مرتبط ارسال شود.

انتخاب زمان مناسب ارسال ایمیل، باعث افزایش بازدهی کمپین می‌شود.

تعیین زمان ارسال ایمیل فروش هم مهم است. گاهی ایمیل شما در انتهای لیست ایمیل‌های مخاطب قرار می‌گیرد و دیده نمی‌شود. برای حل این مشکل باید با شناخت مخاطبان، زمان چک کردن ایمیل توسط آن‌ها را پیش‌بینی کنید. بعد از این کار، مخاطبان را در دسته‌های مختلف طبقه‌بندی کنید. بعد از طبقه‌بندی، ارسال ایمیل برای هر دسته را در ساعت خاصی انجام دهید.

تجربه نشان داده است که ایمیل‌های با طول کلمه ۵۰ تا ۱۲۵ کلمه نرخ پاسخگویی بیشتری دارند.

آنالیز ایمیل های تبلیغاتی، علت نداشتن بازدهی مناسب چیست؟

آنالیز نکردن ایمیل‌های ارسالی و تکرار یک روش، می‌تواند علت بازدهی پایین کمپین‌ها باشد.

با استفاده از ابزارهای خاص می‌توان میزان موفقیت ایمیل مارکتینگ را بررسی کرد.

تجزیه و تحلیل ایمیل و اطلاعات حاصل از آن می‌تواند نشان دهند که شیوه نوشتن ایمیل تبلیغاتی  شما درست است یا خیر. برای داشتن بازدهی مورد انتظار بهتر است از روش‌های زیر استفاده کنید:

تست A/B برای ارزیابی شیوه نوشتن ایمیل تبلغاتی

همه افراد سلیقه یکسانی ندارند و گاهی شما اطلاعات کاملی درباره مخاطبان خود ندارید. در این شرایط با نوشتن ایمیل تبلیغاتی به دو روش با طراحی متفاوت و ارسال آن‌ها، میزان نرخ کلیک (CTA) در هر دو را بررسی کنید. با انجام تست A/B که به آن تست تقسیم می‌گویند میزان موفقیت هر ایمیل بررسی می‌شود.

 KPIهای نوشتن ایمیل تبلیغاتی خود را تنظیم کنید

برای ارزیابی ایمیل‌های تبلیغاتی چهار معیار وجود دارد:

  • میزان تحویل ایمیل: بعد از ارسال ایمیل، میزان تحویل ایمیل را بررسی کنید.
  • بررسی نرخ باز کردن ایمیل: تعداد افرادی که بعد از دریافت، ایمیل شما را باز می‌کنند.
  • نرخ کلیک: تعداد افرادی که بعد از باز کردن ایمیل، روی لینک شما کلیک کرده‌اند.
  • بررسی نرخ افرادی که درخواست لغو ارسال ایمیل دارند: برخی از افراد بعد از دریافت ایمیل شما، درخواست لغو اشتراک از خبرنامه و سامانه ایمیل شما را می‌دهند.

با استفاده از این چهار معیار می‌توانید دلایل شکست کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود را شناسایی کنید. با شناسایی دلایل شکست، در طراحی کمپین‌های بعدی این کارهای را انجام نخواهید داد. شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارسال انبوه ایمیل، نرم‌افزارهایی برای ارزیابی این معیارها دارند.

نتیجه نوشتن ایمیل تبلیغاتی موفق ایجاد اعتماد در مخاطبین، روابط واقعی و طولانی مدت با آن‌هاست. بسیار مهم است که چه نوع ایمیلی را برای چه گروهی از مخاطبان در کدام مرحله خرید ارسال کنید. نرم افزار CRM یک ابزار مفید برای شناخت مخاطبان در هر مرحله از خرید است. استفاده از این نرم افزار علاوه بر افزایش دقت شما، نیاز به نیروهای انسانی را هم کاهش می‌دهد.

منبع

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

مطالب مرتبط

نظرات شما

نیاز به کمک دارید؟ با ما چت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉