نحوه افزایش کیفیت پرینت در پرینتر لیزری و جوهری

دسته بندی ها :
نحوه افزایش کیفیت پرینت در پرینتر لیزری و جوهری

روش‌های مختلفی برای افزایش کیفیت پرینت، در پرینتر‌های لیزری و جوهری وجود دارد و هر کدام از این روش‌ها می‌توانند تاثیر بسیار مثبتی در چاپ عکس‌ها و متون بگذارند. در ادامه این مقاله قصد داریم، چند روش ساده و موثر برای افزایش کیفیت پرینت در چاپگر‌ها به شما بگوئیم.

تنظیم کیفیت چاپ در پرینترهای لیزری

روش‌های مختلفی، برای افزایش و تنظیم کیفیت چاپ در پرینترهای لیزری وجود دارد، که به راحتی به وسیله آن‌ها می‌توانیم کیفیت اسناد چاپی را بهبود ببخشیم. قبل از آن باید بدانید عوامل بیشماری مانند کیفیت عکس اصلی، کارتریج و کاغذ، تنظیمات و سرعت چاپ، گرما و رطوبت در کیفیت چاپ پرینتر‌های لیزری تاثیر گذار هستند.

قدم اول، تمیز کردن پرینتر فراموش نشود

قبل از هرکاری، ابتدا باید بدانید پرینتر نیز مانند هر وسیله‌ای، برای عملکرد بهتر و بیشتر به نظافت و تمیزکاری احتیاج دارد. برای محافظت از دستگاه در مقابل گرد و غبار، آن را به طور مرتب با دستمال لطیف به آرامی تمیز کنید. به یاد داشته باشید نشستن گرد و غبار و ذرات ریز، روی کارتریج‌های تونر می‌تواند تاثیر زیادی روی کیفیت چاپ پرینت داشته باشد. برای دانستن اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله نحوه تمیز کردن پرینتر لیزری را مطالعه کنید.

با استفاده از یک پارچه لطیف، به آرامی تمام قطعاتی که روی آن‌ها گرد و غبار نشسته است را تمیز کنید

قدم دوم، با کیفیت‌ترین کارتریج را انتخاب کنید

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، کارتریج می‌تواند در کیفیت چاپ پرینتر‌های لیزری بسیار تاثیر گذار باشد. از خرید کارتریج‌های تقلبی و ارزان قیمت بپرهیزید، این مواد تنها به پرینتر آسیب وارد کرده و شما را متحمل هزینه‌های فراوان خواهد کرد. اگر شارژ کارتریج را برای دستگاه انتخاب می‌کنید، اجازه دهید این پروسه به دست افراد ماهر انجام بگیرد. نصب و قرارگیری اشتباه کارتریج در دستگاه، می‌تواند مانع از پرینت گرفتن پرینتر شود. کارتریج‌های تونر زاپاس را، در بسته بندی خود در یک مکان تمیز به دور از رطوبت قرار دهید.

قدم سوم، رزولوشن پرینتر را بالا ببرید

تعداد نقاطی که توسط پرینتر شما، در هر اینچ مربع از سند درج می‌شود رزولوشن یا dpi نام دارد. هرچه رزولوشن بالا‌تر باشد، وضوح تصویر نیز بالا‌تر بوده و در نهایت کیفیت سند چاپ شده نیز بهتر خواهد بود. بنابراین اگر می‌خواهید عکس‌ها و یا نمودار‌های خود با پرینتر لیزری چاپ کنید و نگران کیفیت چاپ اسناد هستید، بهتر است رزولوشن پرینتر را در بالا‌ترین حد خود قرار دهید. به یاد داشته باشید کیفیت خود عکس اصلی نیز، در اینجا اهمیت دارد. بنابراین از چاپ عکس‌هایی با اندازه کوچک خودداری کنید. تنظیمات پرینتر را، در بالا‌ترین وضوح ممکن قرار دهید. برای اعمال این تنظمیات می‌توایند وارد منوی print شوید. در حالت معمول، تنظیمات dpi در بین ۷۲ تا ۲۴۰۰ قرار دارد.

خرید و یا شارژ کارتریج را تنها از طریق فروشگاه‌های معتبر انجام دهید.

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

برخی از مطالب مرتبط:

آموزش نصب و تنظیمات پرینتر hp laserjet-pro-mfp-m127fn

ویدیو/ فعال کردن HP Eprint به صورت وایرلس در پرینتر HP M۲۵۱nw

راهنمای خرید بهترین پرینترهای لیزری سیاه و سفید

تمام روش های صرفه جویی در مصرف جوهر پرینتر

نحوه تعویض کارتریج لیزری در پرینتر اچ پی همراه با ویدئو

قدم چهارم، کاغذ مناسب پرینترتان را پیدا کنید

به یاد داشته باشید، علاوه بر پرینتر و تنظیماتی که روی آن اعمال می‌کنید، انتخاب مواد مصرفی مناسب برای دستگاه نیز در کیفیت چاپ پرینت تاثیر گذار هستند. مواد مصرفی و ملزومات مناسب برای پرینتر، تنها کارتریج نیست و کاغذ را نیز شامل می‌شود. در تنظیمات پرینتر، قسمتی به نام دیتا شیت وجود دارد، که شما را در انتخاب کاغذ مناسب برای پرینترتان راهنمایی خواهد کرد. با مراجعه به این صفحه، متوجه نوع کاغذ و حتی سایز‌هایی که پرینتر می‌تواند آن را پرینت بگیرد خواهید شد.

قدم پنجم، سرعت پرینتر را بالا ببرید

با تنظیم کردن سرعت پرینتر لیزری، کیفیت چاپ آن را بالا ببرید. تنظیمات سرعت چاپگر می‌تواند، تاثیر بسیار زیادی در اشباع رنگ‌ها داشته باشد. اگر اشباع رنگ‌ها، در هنگام چاپ اسناد و تصاویر زیاد است سرعت چاپگر را بالا ببرید. اگر متون و عکس‌ها در حال محو شدن هستند، سرعت دستگاه را پایین بیاورید.

نه تنها در خرید کارتریج بلکه باید در انتخاب کاغذ مناسب پرینتر نیز دقت کنید

قدم ششم، حرارت و گرما را دور کنید

از چاپگر لیزری در برابر حرارت و گرمای بیش از حد مراقبت کنید. پرینتر را در محیطی خنک و مناسب قرار دهید، زیرا دمای بالا و گرمای بیش از حد می‌تواند روی کارکرد آن تاثیر گذاشته و کیفیت تصاویر و متون را پایین بیاورد. از گذاشتن پرینتر در مجاورت، وسایل گرمازا خودداری کنید.

قدم هفتم، درایور را بروزرسانی کنید

درایور پرینتر عامل اتصال چاپگر با سیستم است. این برنامه را همواره بروز و آپدیت نگه دارید. بروزرسانی سیستم عامل رایانه را نیز همواره، چک کنید. زیرا درایور‌های قدیمی و بروزرسانی سیستم عامل، می‌تواند در کیفیت چاپ و یا عدم پرینت گرفتن دستگاه بسیار موثر باشند. برای بروز رسانی درایور‌ها، به سایت اصلی کمپانی سازنده پرینتر مراجعه کنید. توجه داشته باشید، بروزرسانی درایور‌ها باید دقیق و کامل انجام شود، زیرا نصب نصفه و نادرست آن منجر به ایرادات نرم افزاری و در نهایت تعمیر پرینتر خواهد شد.

از قرار دادن پرینتر در مکان‌های گرم، خودداری کنید

تنظیم کیفیت چاپ در پرینترهای جوهری

طیف گسترده‌ای از عوامل وجود دارند که، می‌توانند باعث تاثیرات منفی در کیفیت پرینتر‌های جوهری شوند. این طیف گسترده می‌تواند به دلیل، نقص سخت افزاری و نرم افزاری، استفاده از کارتریج‌های معیوب، اشباع رنگ و یا تنظیمات نادرست چاپ باشد. قدم اول، به موقع پرینتر را خاموش کنید

چاپگر را هنگام استفاده از سیستم، خاموش کنید. روشن ماندن پرینتر جوهری تنها باعث جذب گرد و غبار و ذرات ریز به دستگاه خواهد شد. همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، گرد و غبار مانده روی قسمت‌های پرینتر می‌تواند در کیفیت چاپ دستگاه بسیار تاثیر گذار باشد.

بسیاری از موارد گفته شده برای افزایش کیفیت پرینت پرینتر لیزری، در مورد پرینتر جوهری نیز صدق می‌کند.

قدم دوم، بهترین عکس‌ها را انتخاب کنید

اغلب افراد پرینتر‌های جوهری را، مناسب‌ترین دستگاه برای چاپ با کیفیت عکس می‌دانند.. از طرفی دیگر نازل‌های پرینتر را نیز، همیشه تمیز نگه دارید. در این مقاله سعی کردیم، بهترین روش‌ها را برای افزایش کیفیت پرینت چاپگر لیزری و جوهری به شما بگوئیم. اکثر این روش‌ها عمومی بوده و برای هر دو مدل پرینتر جوهری و لیزری کاربرد دارند. اگر حتی با رعایت این روش‌ها هم، بهبودی در کیفیت چاپ پرینتر نمی‌بینید بهتر است برای جلوگیری از آسیب به قطعات دستگاه، برای تعمیر پرینتر اقدام کنید.

 

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

منبع

مطالب مرتبط

نظرات شما

نیاز به کمک دارید؟ با ما چت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉