مشکل پرینت نگرفتن پرینتر و راه حل‌های آن؟

دسته بندی ها :
مشکل پرینت نگرفتن پرینتر و راه حل‌های آن؟

چرا پرینتر پرینت نمی گیرد؟

مشکلاتی مثل عدم ارسال دستور پرینت از کامپیوتر به پرینتر، عدم نصب یا مختل شدن درایور دستگاه، اختلال در کابل اتصال کامپیوتر به پرینتر یا اختلال در شبکه وایرلس و یا مشکلات سخت افزاری دستگاه پرینتر.

نگران نباشید، ما برای شما راهکارهایی را پیشنهاد می‌کنیم تا با انجام آنها بتوانید ایراد پرینت نگرفتن پرینتر را حل کنید. اما در وهله اول در صورتیکه با ماشین اداری و نحوه تنظیمات آنها آشنایی کافی ندارید، برای رفع مشکلات  خود روی لینک تعمیر کلیک کنید و از خدمات تخصصی و سریع توسعه شبکه آداکدر این زمینه استفاده کنید.

بررسی وضعیت روشن بودن پرینتر

ابتدا یک بار کامپیوتر (لپ تاپ یا دسکتاپ) خود را خاموش و روشن کنید. شاید خنده دار باشد اما در اولین مرحله قبل از هر کاری در حل مشکل پرینت نگرفتن چاپگر، اول تست کنید که  روشن باشد.

بررسی سالم بودن کابل پرینتر

کابل  یکی از قطعات سخت افزاری آن محسوب می‌شود.  کابل اتصال  با کامپیوتر (کابل USB) را جدا کرده و دوباره وصل کنید و پرینت خود را دوباره تست کنید، اگر چاپ انجام شد مشکل از کابل شما بوده است.

تست درایور پرینتر

یکی از مشکلاتی که باعث چاپ نکردن  می‌شود عدم نصب درایور، آپدیت نبودن آن و یا پاک شدن احتمالی فایل‌های آن است.

یکی از مشکلاتی که باعث چاپ نکردن می‌شود عدم نصب درایور، آپدیت نبودن آن و یا پاک شدن احتمالی فایل های آن است. وظیفه درایور این است که در زمان نصب، پورت مربوط به را شناسایی کرده و یک آیی دی یا شماره به آن اختصاص دهد. برای بررسی وجود درایور  مراحل زیر را طی کنید:

  •  خود را در این صفحه پیدا کنید.
  • حالا کابل یو اس بی  را یک بار از کامپیوتر جدا کرده و چند ثانیه صبر کنید.
  • سپس کابل را وصل کنید تا آیکن  شما از حالت کمرنگ به پررنگ دربیاید.

 

بررسی نصب بودن  و درایور آن در ویندوز

اگرنصب بود؛ آیکون شما باید پر رنگ باشد و علامت هشدار (به رنگ زرد) روی آن نباشد. اگر هم آیکون  شما در لیست نبو، درایو خود را دوباره نصب کنید. در صورت نداشتن درایور خود به دانلود درایور  مراجعه کرده و آخرین درایور  خود را دانلود کنید.

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

برخی مطالب مرتبط:

آموزش نصب exchange 2019 و راه اندازی ایمیل داخلی

آموزش راه اندازی استوریج کیونپ با نرم افزار Qfinder Pro

روش های تست پرینت رنگی و سیاه و سفید

چگونه مشکل پرینت گرفتن تکراری را برطرف کنیم؟

آموزش گرفتن اسنپ شات در vmware و تنظیمات آن

بررسی شبکه وایرلس پرینتر

اگر اتصال از طریق وایرلس است، یک بار مودم خود را خاموش و روشن کنید.

وضعیت ready پرینتر

از READY بودن  خود مطمئن شوید. اگر شما صفحه نمایش دارد، مطمئن شوید که پیغام خطایی را نشان نمی‌دهد و کلمه READY را بر روی صفحه نمایش، نشان دهد. اگر هم صفحه نمایش ندارد و فقط چراغ های LED دارد مطمئن شوید که چراغ سبز روشن است و چراغ نارنجی چشمک‌زن نباشد.

پاک کردن حافظه پرینتر

یکی از دلایلی که باعث هنگ کردن یا حتی پرینت نگرفتن آن می‌شود، پر شدن حافظه موقت است. هنگامی که چند فایل با تعداد صفحات و حجم متفاوت به  ارسال می‌شود، حافظه موقت که در آن مدیریت صف  صورت می‌گیرد، پر می‌شود و در بسیاری از مواقع دستور پرینت متوقف می شود. برای تخلیه حافظه  خود کافیست اقدامات زیر را انجام دهید:

  • از طریق کنترل پنل وارد قسمت Device and Printer شوید.
  • روی آیکون  خود راست کلیک کرده و See What’s Printing را انتخاب کنید.
  • از منوی گزینه Cancel All Documents را انتخاب کنید.

چک کردن کاغذهای درون پرینتر

اگر روی پ خطایی می‌بینید و  کار نمی‌کند، ابتدا وجود کاغذ را در بررسی کنید. همچنین دقت کنید کاغذها منگنه یا سوزن یا گیره‌ای به همراه خودشان به داخل  نبرده باشند. چاپگرهای قدیمی خودشان باعث ایجاد کمی رطوبت در محفظه کاغذ می‌شوند. مقدار زیاد کاغذ را در این محفظه قرار ندهید.

بررسی کارتریج پرینتر

تمام شدن کارتریج و یا یا خشک شدن جوهر در چاپگرهای جوهری هم می‌تواند دلیل مهمی برای پرینت نگرفتن و از فایل تصویری یا متنی شما باشد.

پرینت اسپولر را بررسی کنید

پرینت اسپولر سرویسی برای مدیریت فایل‌هایی است که برای پرینتر و یا پرینت سرور ارسال می‌شود و دسترسی به چاپگرها توسط چندین کاربر را مدیریت می‌کند. این سرویس این امکان را دارد تا فرمان چاپی را حذف، کنسل و یا آن‌ها را اولویت بندی کند. با این سرویس قادر به کنترل بیشتری روی صف چاپ هستید.
پرینت اسپولر یک سرویس در ویندوز شماست که فایل‌های ارسالی شما را برای ارسال به پرینتر و دستور چاپ مدیریت می‌کند. این سرویس می تواند فرمان چاپی را حذف، کنسل و یا بین دستورات چاپ اولویت بندی قرار دهد. با این سرویس کنترل کاملی روی صف چاپ پرینتر شما صورت می‌گیرد. یکی از دلایلی که دستگاه شما پرینت نمی گیرد، پرینت اسپولر است. این سرویس اگر از کار بیفتد و یا دچار اختلال شود به شما خطای اسپولر پرینت را نمایش می‌دهد.

ارور پرینت اسپولر
opertaion could not be completed(error 0x000006ba).the local print spooler service is not running

برای رفع مشکل اسپولر پرینت، این روال را انجام بدهید.

  • ابتدا کلیدهای ترکیبی “ویندوز” و حرف “R” را روی کیبورد خودتان بگیرید.
  • ید.پنجره ای که باز می‌شود تمام سرویس‌های ویندوز را نمایش خواهد داد.
  • در بین این سرویس‌ها به دنبال Print Spooler بگردید.
  • روی نام این سرویس راست کلیک کنید و آیتم properties را انتخاب کنید.
  • در این حالت گزینه‌های stop و start را خواهید دید.

در بیشتر مواقع زمانی که اسپولر دچار اختلال می شود، وضعیت سرویس به حالت stop در می آید، شما می‌توانید سرویس را دوباره استارت کنید و با این کار دوباره پرینتر به کار خواهد افتاد.

محل دسترسی به پرینت اسپولر
ریست کردن اسپولر پرینت در ویندوز

پر شدن فضای درایو کامپیوتر

زمانی که دستورات چاپ به پرینتر ارسال می‌شوند، توسط درایور پرینتر دریافت و ترجمه می‌شوند. این کار حجم فایل مربوط به پرینتر را در درایو کامپیوتر شما بیشتر می‌کند.

در نتیجه اگر پرینتر پیغام خطا نشان می‌دهد باید مشکل آن را برطرف کرده و دوباره وضعیت را تست کنید. مانند نداشتن کاغذ – گیر کردن کاغذ داخل دستگاه – تمام شدن کارتریج.

 

منبع

مطالب مرتبط

نظرات شما

نیاز به کمک دارید؟ با ما چت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉