مشکلات پرینترهای سه بعدی

دسته بندی ها :
مشکلات پرینترهای سه بعدی

مشکلات پرینترهای سه بعدی اگر از کاربران پرینتر لیزری هستید و می‌خواهید با شناخت مشکلات پرینترهای سه بعدی، کیفیت دستگاه خود را بالا برده و به سرعت آن را عیب یابی کنید، این مقاله را از دست ندهید. زیرا لیست کاملی از مشکلات پرینترهای سه بعدی را برای شما، در این مقاله ذکر کرده‌ایم.

پرینتر سه بعدی چیست

بگذارید ابتدا با پاسخ به این پرسش که، پرینتر سه بعدی چیست شروع کنیم. شاید در سال‌های گذشته کمتر کسی فکر می‌کرد که روزی بشر، بتواند از تصاویر دو بعدی و دیجیتالی، وسایلی واقعی و سه بعدی بسازد و این مانند یک رویا یا آرزویی دور به نظر می‌آمد. اما این رویای در ظاهر دست نیافتنی، به وسیله پرینتر‌های سه بعدی تحقق یافته است. این پرینتر می‌تواند، وسایل و قطعاتی سه بعدی از تصاویر دیجیتالی و دو بعدی درون کامپیوتر شما بسازد. بدین صورت که برای ساخت این قطعات، از موادی کامپوزیتی استفاده کرده و لایه‌های نازکی از این مواد را به صورت افقی و برش‌هایی نازک روی هم قرار می‌دهد. در این مقاله تمرکز ما روی مشکلات پرینتر‌های سه بعدی و راهکاری برای رفع آن‌ها است، بنابراین در زمانی دیگر به معرفی انواع پرینتر‌های سه بعدی می‌پردازیم.

پرینتر سه بعدی چه کاربردی دارد

ممکن است این سوال نیز برای شما پیش آمده باشد که، تبدیل تصاویر دیجیتالی به وسایل سه بعدی چه کاربردی دارد یا به طور دقیق‌تر پرینتر سه بعدی چه کاربردی دارد؟ باید بگوئیم، این تکنولوژی در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. مشکلات پرینترهای سه بعدی

هیچ وسیله‌ای بی عیب نیست، پرینتر‌های سه بعدی نیز از این قانون جدا نیستند. گاهی اوقات شما با ایرادات کوچک و بزرگی در کارکرد پرینتر سه بعدی روبرو می‌شوید که، خودش را در قطعات سه بعدی نشان می‌دهد. در ادامه مقاله قصد داریم، به معرفی انواع مشکلات پرینترهای سه بعدی بپردازیم و راهکاری برای آن ارائه دهیم.

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

برخی از مطالب مرتبط:

مشکلات بعد از شارژ کارتریج و سوالات کاربردی شما

راهنمای کامل خرید و مقایسه پرینترهای hp

مقایسه ماژول های GBIC و SFP

کامل‌ترین راهنمای خرید پرینتر‌های خانگی

مشکلات شبکه workgroup و راهکارهای رفع آن

خروجی کمتر از حد استاندارد

هر پروفایلی در نرم افزار پرینتر سه بعدی، دارای تنظیماتی است که مشخص می‌کند دستگاه باید چه مقدار پلاستیک را اکسترود کند. در این مرحله دستگاه به ما اطلاعاتی در مورد میزان فیلامنت خروجی نمی‌دهد و ممکن است در حین چاپ سه بعدی وسیله مورد نظر، فیلامنت کمتری از حد استاندارد تعیین شده، از نازل خارج شود. در چنین شرایطی شما با کمبود اکستروژن روبرو هستید.

باید بدانید کمبود اکستروژن در پرینتر‌های سه بعدی، ریشه در دلایل زیادی دارد. اما اصلی‌ترین دلیل برای این مشکل، می‌تواند مربوط به اندازه نامناسب فیلامنت باشد. اگر قطر فیلامنت، با اندازه استاندارد آورده شده در نرم افزار پرینتر سه بعدی هماهنگی نداشته باشد، باعث بروز چنین مشکلی می‌شود. البته عامل دیگری که باعث کمبود میزان اکستروژن می‌شود، گرفتگی نازل پرینتر سه بعدی است. می‌توانید برای درک بهتر این مشکل، مقاله گیرکردن فیلامنت در نازل را مطالعه کنید.

بنابراین بهتر است برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، بخش‌های داخلی و خارجی نازل پرینتر را بررسی کنید. همچنین رو به اتمام بودن فیلامنت نیز، می‌تواند باعث بروز چنین مشکلی شود. البته در اکثر پرینتر‌های سه بعدی، دستگاه به شما مانند رو به اتمام بودن کارتریج در پرینتر هشدار خواهد داد. همانطور که کاربران پرینتر لیزری با دیدن هشدار برای شارژ کارتریج و یا تعویض آن اقدام می‌کنند، شما نیز باید برای تعویض فیلامنت اقدام کنید.

اگر فیلامنت از حد استاندارد کمتر باشد، شما شاهد فاصله‌هایی روی لایه‌های قطعه سه بعدی خواهید بود

رشته شدن پرینت سه بعدی

به پرینت سه بعدی خود نگاه می‌کنید و متوجه رشته‌های باریکی می‌شوید که از آن بیرون زده است. اما این اتفاق به چه دلیل رخ می‌دهد؟ هنگامی که اسکترود در حال حرکت به سوی مکانی جدید است، رشته‌های نازکی از پلاستیک به آرامی از سر نازل بیرون می‌زند. در چنین شرایطی پرینت شما یا دارای پرز‌هایی پلاستیکی و یا رشته‌های باریک و بلند است. تنظیمات مختلفی در برنامه نرم افزاری پرینتر‌های سه بعدی وجود دارد که، برای رفع این مشکل به شما کمک خواهند کرد اما موثر‌ترین اقدام retraction نام دارد. با برای اعمال retraction باید به نرم افزار پرینتر سه بعدی مراجعه کرده و گزینه Edit Process Settings را انتخاب کرده و سپس باید روی تب the Extruder کلیک کنید. از برقراری حالت retraction در همه اکسترود اطمینان حاصل کنید.

شکاف و جدایی لایه‌ها

اغلب نازل‌های پرینتر‌های سه بعدی، در حدود ۰.۳ و یا ۰.۵ میلی متر قطر دارند. در بهترین شرایط باید، ارتفاع لایه حدود ۲۰ درصد کوچک‌تر از قطر نازل باشد.

گرمای بیش از حد

باید بدانید پلاستیکی که از اکسترودر دستگاه خارج می‌شود، دمایی در حدود ۱۹۰ تا ۳۱۰ درجه سلسیوس دارد. این پلاستیک گرم، قابل انعطاف بوده و می‌تواند به راحتی شکل‌های مختلفی را به خود بگیرد. شاید یکی از علت‌های اصلی گرم شدن بیش از حد پلاستیک این باشد که، ماده به اندازه کافی و به سرعت خنک نمی‌شود. بنابراین بهتر است لایه‌ها را، به سرعت خنک کنید تا از تغییر شکل آن‌ها جلوگیری کنید. می‌توانید برای خنک کردن پلاستیک، از فن خنک کننده پرینتر سه بعدی استفاده کنید.

گرمای بیش از حد دستگاه، سبب می‌شود پلاستیک به راحتی شکل‌های مختلفی به خود بگیرد

به یاد داشته باشید، اگر سرعت پرینتر بسیار بالا است و خیلی سریع هر لایه را چاپ می‌کنید، ممکن است زمان کافی برای خنک کردن لایه‌ها را نداشته باشید. برای حل این مشکل باید، از سرعت پرینت بکاهید تا زمان کافی برای خنک کردن لایه‌ها را داشته باشید. گزینه‌ای به نام Speed ​​Overrides را مشاهده خواهید کرد که وظیفه دارد سرعت اتوماتیک چاپ برای لایه‌های کوچک را کاهش دهد. به عنوان مثال اگر به نرم افزار پرینتر سه بعدی اجازه دهید که، سرعت برای لایه‌هایی که به کمتر از ۱۵ ثانیه برای چاپ نیاز دارند را تنظیم کند، برنامه به صورت خودکار سرعت چاپ این لایه‌های کوچک را کند خواهد کرد. اگر بعد از آشنایی با مشکلات پرینتر سه بعدی، هنوز قصد خرید آن‌ها را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنینم که مقاله راهنمای خرید پرینتر‌های سه بعدی را مطالعه کنید.

 

منبع

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

مطالب مرتبط

نظرات شما

نیاز به کمک دارید؟ با ما چت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉