راهنمای خرید پرینترهای سه بعدی

دسته بندی ها :
راهنمای خرید پرینترهای سه بعدی

تکنولوژی جدید چاپ که چند سال اخیر وارد بازار شده، پرینتر سه بعدی هستند که برای مصارف خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای ساخت مدل اولیه از قطعات در صنعت، اسباب بازی‌های کودکان، ماکت و …، از این چاپگرهای سه بعدی استفاده می‌شود. در اینجا در رابطه با راهنمای خرید پرینترهای سه بعدی صحبت خواهیم کرد. همچنین بهترین راهکار برای تعمیر پرینتر را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

تمام نکاتی که باید قبل از انتخاب پرینتر سه بعدی بدانید

قبل از اینکه اقدام به خریدن پرینتر سه بعدی کنید؛ باید نکات مهمی رو رابطه با این دستگاه نسبتا گران بدانید. نکات مهم قبل از انتخاب پرینتر سه بعدی

۱- نوع پرینتر سه بعدی

با توجه به تنوع بالایی که پرینترهای سه بعدی دارند، باید ببینید که کدامیک مناسب کسب و کار شما هستند. پرینتر بر پایه فیلامنت می‌خواهید یا مواد پودری. پرینتری می‌خواهید که با حرارت مدل را می‌سازد و یا لیزر؟

در آخر هم باید ببینید که پرینتر خانگی می‌خواهید یا به یک پرینتر بزرگ صنعتی نیاز دارید.

۲- قیمت پرینتر سه بعدی

همانطور که می‌دانید پرینترهای سه بعدی بسیار گران هستند و مبلغ زیادی برای داشتن یک پرینتر سه بعدی و در ادامه هم مواد مصرفی آن باید پرداخت کنید. پس قبل از اینکه به فکر خریدن پرینتر سه بعدی بیوفتید، باید بودجه خود و میزان نیازتان را بررسی کنید. البته که هرچی کیفیت، سرعت و امکانات پرینتر بیشتر شود، قیمت آن هم افزایش خواهد داشت.

اگر هم یک پرینتر برای سرگرمی داخل منزل و ساخت ماکت‌های خود می‌خواهید، بهتر است به مدل‌های ایرانی که قیمتی مناسب دارند فکر کنید.

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

برخی از مطالب مرتبط:

راهنمای خرید مودم adsl و vdsl شاتل

 خرید کارت گرافیک؛ چه کارت گرافیکی برای چه کاری مناسب است

 کامل خرید و مقایسه پرینترهای hp

 خرید مودم ۵g

 خرید مودم مبین نت ؛ معرفی مودم‌های مبین نت

۳- کیفیت ساخت پرینتر سه بعدی

البته برخی از پرینترها برای ساخت اشکال و مدل‌ها، از ساپورت استفاده می‌کنند. سازه ساپورت پرینترهای سه بعدی کمک می‌کنند تا شکلی با دقت و ظرافت زیاد داشته باشید.

۴- مواد مصرفی پرینتر سه بعدی

در دسترس بودن مواد مصرفی پرینتر سه بعدی از مواد قابل توجه است. قبل از اینکه اقدام به خریدن پرینتر کنید، باید ببینید که آیا مواد مصرفی این پرینتر در بازار موجود هست یا خیر. زیرا در صورت موجود نبودن مواد مصرفی پرینتر، داشتن این دستگاه برایتان بی فایده است.

۵- ایمنی پرینتر سه بعدی

گاهی ممکن است در حین کار پرینتر سه بعدی، مواد سمی تولید شوند که برای انسان‌ها مضر است. پس باید فضایی که برای کار پرینتر سه بعدی انتخاب می‌کنید، دارای تهویه مناسبی باشد.

از دیگر موارد مربوط به پرینتر، داغ شدن آن در حین کار است، که از مشکلات پرینتر‌های سه بعدی محسوب می‌شود. باید توجه داشته باشید که با دستگاهی کار می‌کنید که بسیار خطرساز است.

در حین کار با پرینتر، مراقب حرارت بالای صفحه کار باشید.

بهترین پرینترهای سه بعدی

گاهی از سوی سایت‌های معتبر و مجلات تکنولوژی، بهترین پرینترهای سه بعدی معرفی می‌شوند که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد:

۱- AnyCubic Photon

این پرینتر وضوح چاپی در حدود ۲K دارد و قادر است اشیائی با حجم ۱۱۵ * ۶۵ * ۱۵۵ میلی‌متر را بسازد.

۲- Formlabs Form

این پرینتر از نوع رزینی است که کاربری بسیار آسانی هم دارد. به WiFi متصل شده و با توجه به انعطاف‌پذیر بودن مدل‌هایی که با آن می‌سازید، برای مصارف پزشکی، دندان‌سازی و حتی قالب‌گیری کاربرد دارد.

۳- Wanhao Duplicator

این محصول هم برپایه فناوری DLP است و قیمت بسیار ارزانی هم دارد. مدل‌های ساخته شده با این پرینتر هم دارای حجمی برابر با ۲۰۰ * ۶۸ * ۱۲۰ میلی‌متر دارد.

۴- Peopoly Moai

پرینتری بر پایه SLA است و قیمت بسیار ارزانی هم دارد. در حین خریدن این پرینتر، شما یک پک دریافت می‌کنید که در نهایت باید آن را مونتاژ کنید تا پرینتر آماده کار شود. مدل‌های ساخته شده با این پرینتر هم دارای حجمی برابر با ۱۸۰ * ۱۳۰ * ۱۳۰ میلی‌متر دارد.

۵- Ultimaker 3

این محصول یک پرینتر کوچک با کیفیت ساخت بالاست و مناسب برای طراحان حرفه‌ای است. در حین کار صدای پرینتر شما را آزار نداده و مدل‌های ساخته شده با این پرینتر هم دارای حجمی برابر با ۲۱۵ * ۲۰۰ * ۲۱۵ میلی‌متر دارد.

۶- Original PRUSA I3 MK2S KIT

اگر تمایل دارید که پرینترتان را خودتان بسازید، این کیت مناسب شماست. آن را خریده و خودتان مونتاژ کنید. فناوری ساخت آن بر پایه FDM است و هر لایه‌ای که می‌سازد، ارتفاعی در حدود ۵۰ میکرون دارد. مدل‌های ساخته شده با این پرینتر هم دارای حجمی برابر با ۲۵۰ * ۲۰۰ * ۲۱۰ میلی‌متر دارد.

۷- MONOPRICE MP SELECT MINI V2

اگر با هزینه کم می‌خواهید که یک پرینتر سه بعدی داشته باشید، این محصول را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

فناوری ساخت آن بر پایه FDM است و مواد اولیه سازگار با آن هم از نوع PLA و ABS هستند. هر لایه‌ای که می‌سازد، ارتفاعی در حدود ۱۰۰ میکرون دارد. مدل‌های ساخته شده با این پرینتر هم دارای حجمی برابر با ۱۲۰ * ۱۲۰ * ۱۲۰ میلی‌متر دارد. سرعت چاپ این پرینتر هم ۵۵ میلی‌متر بر ثانیه است.

۸- CREALITY CR-10

برای کسانی که علاقه زیادی که مونتاژ و سرهم کردن دستگاهی که می‌خرند دارند، این پرینتر هم گزینه مناسبی است. جالب اینجاست که این پرینتر FDM، قابلیت ساخت مدل‌هایی با ابعاد ۳۰۰ * ۳۰۰ * ۴۰۰ میلی‌متر را دارد. البته شما می‌توانید این حجم را تا ۵۰۰ * ۵۰۰ * ۵۰۰ میلی‌متر افزایش دهید.

اینها تنها نمونه‌هایی از بهترین پرینترهای سه بعدی هستند که می‌توانید خریداری کنید.

حجم مدل قابل ساخت و سرعت پرینتر، از المان‌های قابل توجه است.

قیمت پرینت ۳ بعدی؛ پرینترهای سه بعدی ارزان

قیمت پرینترهای ۳D بسیار گران است. البته محصولاتی که در ایران تولید می‌شوند، قیمت نسبتا ارزان‌تری دارند. پرینترهایی که محصول کشورمان هستند، قیمتی در حدود ۶ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان دارند.

اما پرینترهای که برای امور تخصصی ساخته شده‌اند هم قیمتی گران‌تر و تا حدود ۴۰ میلیون تومان دارند.

پرینترهای سه بعدی ارزان هم نمونه‌های رومیزی خانگی هستند که برای ساخت مدل‌های کوچک طراحی شده‌اند.

اگر قصد شما فقط ساختن مدل‌هایی است که خودتان طراحی کرده‌اید، یک پرینتر رومیزی مناسب کار شماست.

خرید قلم سه بعدی

البته این ابزار بهترین گزینه برای سرگرمی کودکان خواهد بود. عملکرد این قلم به این صورت است که الیاف فیلامنت را با استفاده از حرارت ذوب کرده و از نازل خارج می‌کند.

در هر سنی که باشید، قلم سه بعدی می‌تواند شما را سرگرم کند.

محصولات پرینترهای سه بعدی

کاربرد پرینترهای سه بعدی در صنایع گوناگون، بسیار متداول شده‌است. برای ساخت ابزار کار، مدل‌های اولیه در صنعت خودرو، اسباب بازی کودکان، جواهرات، ماکت و مجسمه، ابزارهای کاربردی و تزیینی، لوازم شخصی، نمونه‌های اولیه در ساخت دستگاه‌های غول پیکر و هر شی و دستگاه دیگری که به ذهنتان برسد را می‌توان با پرینتر سه بعدی ساخت.

امروزه ساخت هیچ ابزار و مدلی با پرینتر سه بعدی غیرممکن نیست.

بیشترین مصرف پرینتر سه بعدی، ساخت تجهیزات پزشکی و پروتزهای پزشکی و دندانپزشکی است. همچنین برای ساخت ارتودنسی‌های شفاف هم از این پرینترها استفاده می‌شود.

بهترین پروتزهای پزشکی را با استفاده از پرینتر سه بعدی می‌سازند.

پرینترهای سه بعدی خوراکی

البته در حوزه چاپ مواد غذایی، محدودیت‌هایی وجود دارد و نمی‌توان از تمام مواد اولیه‌ای که مصرف می‌شود برای چاپ استفاده کرد. در حال حاضر، تنها از مواد اولیه‌ای که خاصیت پوره شدن دارند برای پرینت سه بعدی استفاده می‌شود. موادی مانند: شکلات، خامه، خمیر پنکیک، پوره سیب زمینی، سبزیجات و …

هر ماده اولیه که امکان پوره شدن داشته باشد را می‌توان برای پرینت سه بعدی مواد غذایی استفاده کرد.
استفاده از پرینتر سه بعدی برای مواد غذایی فضانوردان کاربرد زیادی داشت.

منبع

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

مطالب مرتبط

نظرات شما

نیاز به کمک دارید؟ با ما چت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉