بررسی تخصصی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10

دسته بندی ها :
بررسی تخصصی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10

 

بررسی تخصصی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 از تکنولوژی‌های روز دنیا مانند پردازنده‌های Intel Xeon Scalable با ۲۸ هسته، ۱۲GB SAS و ۳ ترابایت حافظه ۲۹۳۳ MT/s استفاده می‌کند. آیا علاوه بر قیمت سرور، امنیت و کارایی نیز مواردی است که در دیتاسنتر خود به آن اهمیت می‌دهید؟ Density بالا در سرور یعنی در ابعاد کوچک، ظرفیت بالایی وجود دارد. حال سوال این است که آیا دوست دارید با سروری با Density بالا بتوانید با خیال راحت و مطمئن، اقدام به پیاده‌سازی مجازی سازی، دیتاسنتر و یا HPC کنید؟

.

یکی از سرورهای High Performance اچ پی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 است که کارایی آن نسبت به نسل قبلی بهتر هم شده است که این واقعیت به دلیل استفاده از نسل جدید پردازنده‌های اینتل، خانواده Scalable است. مشابه سرور دو یونیته HPE DL380 Gen10 از ظرفیت حافظه یکسانی برخوردار است اما ظرفیت ذخیره‌سازی و گزینه‌های توسعه‌ای در آن کمتر است.

به تازگی نیز با عرضه نسل دوم خانواده Scalable، از مزایای بیشتری هم بهره خواهیم برد که به دلیل استفاده از تکنولوژی Cascade Lake در این نسل است. در ادامه به این مزایا بیشتر می پردازیم.

 

سرور HPE DL360 Gen10 بسیار راحت و بدون دردسر می‌تواند امنیت، چابکی و انعطاف پذیری را به شما هدیه دهد. با پشتیبانی از نسل اول پردازنده‌های Intel Xeon Scalable، در مقایسه با نسل قبلی یعنی سرورهای نسل ۹ اچ پی، می‌تواند تا ۷۱ درصد، افزایش کارایی و تا ۲۷ درصد، افزایش تعداد هسته را فراهم کند. به علاوه حافظه‌های جدید HPE DDR4 SmartMemory که سرعت ۲۶۶۶ MT/s را ارائه می‌دهند، ۳ ترابایت ظرفیت را فراهم می‌کنند و افزایش ۶۶ درصدی کارایی را نیز ارائه می‌دهند.  حال که از نسل دوم پردازنده های Intel Xeon Scalable پشتیبانی می شود، همچنین افزایش ۶۱ درصدی کارایی را در مقایسه با نسل ۹ شاهد هستیم. (مقایسه بین Intel Xeon Platinum 8280 و E5-4699 v4 انجام شده است)

.

حافظه‌ها در سرورهای نسل ۱۰ که با پردازنده های نسل اول Intel Xeon Scalable کار می کنند، در مقایسه نسل ۹، افزایش ۶۶ درصدی در پهنای باند را فراهم می‌کنند:

Gen10 = 12 Channels x 2666 data rate x 8 bytes = 256 GB/sec.

Gen 9 = 8 channels x 2400 x 8 bytes = 154 GB/Sec.

۲۵۶/۱۵۴ = ۱.۶۶ or Gen10 is 66% greater bandwidth.

اکنون هم با این حافظه ها در کنار نسل دوم پردازنده های Intel Xeon Scalable افزایش ۸۲ درصدی را در پهنای باند ارایه می کنند:

Gen10 = 12 Channels x 2933 data rate x 8 bytes = 281 GB/sec.

Gen 9 = 8 channels x 2400 x 8 bytes = 154 GB/Sec.

۲۸۱/۱۵۴ = ۱.۸۲ or Gen10 is 82% greater bandwidth.

این سرور نسل ۱۰ اچ پی از ۱۲ عدد حافظه HPE Persistent Memory و NVDIMM و ۱۰ عدد NVMe پشتیبانی می‌کند که کسب‌وکار شما را متحول می‌کند. HPE PErsistent Memory با نسل دوم پردازنده های Scalable پشتیبانی می شوند و NVDIMM ها با نسل اول این پردازنده ها. پیاده‌سازی، آپدیت، مانیتور کردن و نگهداری به ساده‌ترین شکل ممکن فراهم است که توسط HPE OneView و HPE iLO 5 انجام می‌شود. اگر از نظر فضای فیزیکی دارای محدودیت هستید، سرور HPE DL360 G10، پلت‌فرمی امن برای حجم‌های کاری متنوع شماست. همچنین برای استفاده به عنوان foundational server نیز مناسب است.

ویژگی‌های جدید

  • طراحی نوآورانه با انعطاف پذیری بیشتر که امکان ترکیب ذخیره‌ سازی را در یک کیس فراهم کرده و ظرفیتی ارائه می‌دهد که حجم‌های کاری دینامیک‌تر و پویاتری را پشتیبانی می‌کند.
  • با پشتیبانی از HPE Persistent Memory، کارایی افزایش می‌یابد چراکه سرعت رم با پایداری در ذخیره‌سازی ترکیب شده است.
  • حفاظت، تشخیص و حذف با ویژگی‌های امنیتی تعبیه شده در HPE iLO 5، مانند Silicon Root of Trust ،Runtime Firmware Validation و Secure Recovery. فراهم است.
  • بهبود ویژگی های امنیتی iLO مانند Server Configuration Lock و  iLO Security Dashboard و Workload Performance Advisor
  • پشتیبانی از پردازنده‌های اول و دوم Intel Xeon Scalable با ۲۸ هسته: 2 پردازنده و تعداد هسته‌های ۴ تا ۵۶ هسته.
  • پشتیبانی از حافظه‌های نسل ۱۰ اچ پی با سرعت  2933 MT/s با ظرفیتی بین ۱ تا ۴.۵ ترابایت به ازای هر سوکت. در واقع رم‌های جدید اچ پی هستند و باعث افزایش کارایی در حجم‌های کاری Memory-intensive Application (حافظه‌محور) می‌شود.
  • ارایه SKUهای Segment optimized processor برای پشتیبانی از پسوندهای Y و N و V و S
  • امکانات بیشتر در هارد درایوها و NICها

ویژگی‌های جدید در سرور HPE DL360 G10 همراه با عرضه نسل دوم پردازنده های Scalable- مرداد ۹۸

۱- ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲GB 2666 Persistent Memory Kit featuring Intel® Optane™ DC persistent memory
۲- ۱۲۸GB 4Rx4 PC4-2933-L Smart Kit
۳- ۹۶۰GB, 1.92/2.0/3.84/4.0/7.68/15.36TB NVMe Read Intensive SFF SSDs
۴- ۸۰۰GB 1.6/3.2/6.4TB NVMe Mixed Use SFF SSDs
۵- ۷۵۰GB NVMe Write Intensive SFF SSDs
۶- HPE Ethernet 10Gb 2p 524SFP+ Adapter
۷- HPE Ethernet 10Gb 2p 548SFP+ Adapter

ویژگی‌های جدید در سرور HPE DL360 G10 همراه با عرضه نسل اول پردازنده های Scalable

۱-  New! Entry level WW Model-1 sku
۲-  NVDIMMs available to ship
۳-  High capacity 12TB LFF drives
۴-  Large capacity 15.3TB SSDs
۵-  HPE Sepcific IST Processor offering Gold 6143 and Platinum 8165 bins
۶-  7.68TB capacity SATA RI SSDs
۷-  4TB capacity NVMe drives
۸-  4TB capacity PCIe accelerator cards

۹-  Smart Array P824i-p MR Gen10 (24 Internal Lanes/4GB Cache/CacheCade) 12G SAS PCIe Controller
۱۰-  240GB & 480GB SATA MU M.2 SFF SCM DS SSDs
۱۱-  New SMB focused offers regionally released as “Smart Buy Express” in the U.S. and Canada, “Top Value” in Europe, and “Intelligent Buy” in Asia Pacific and Japan
۱۲-  HPE Specific Intelligent Systems Tuning Gold 6143 and Platinum 8165 Processors
۱۳-  New AMD and NVIDIA Graphics card options

ویژگی‌های جدید در سرور HPE DL360 G10 – آذر ۹۷

۱- Xeon Gold 5117 Processor
۲- Smart Array P824i-p MR Gen10 (24 Internal Lanes/4GB Cache/CacheCade) 12G SAS PCIe Controller
۳- ۲۴۰GB & 480GB SATA MU M.2 SFF SCM DS SSDs
۴- HPE StoreFabric – ‘CN1200R 10GBASE-T’ and ‘CN1300R 10/25Gb Dual Port’ Converged Network Adapters

 

بررسی سخت‌افزاری

پردازنده

این سرور اچ پی از چیپست اینتل سری C621 و حداکثر دو پردازنده جدید اینتل سری برونز، سیلور، گلد و پلاتینوم پشتیبانی می‌کند که از ۴ تا ۲۸ هسته را بسته به بودجه و مدلی که انتخاب می‌کنید فراهم می‌کند. پس حداکثر تعداد هسته‌های قابل پشتیبانی در سرور HPE DL360 G10 برابر است با ۵۶ هسته. در نتیجه در کنار ۳ ترابایت حافظه می‌توان Containerها و ماشین‌های مجازی بیشتری فراهم کرد. برق این سیستم با وجود یک یا دو عدد منبع تغذیه HPE Flexible Slot با ظرفیت ۵۰۰، ۸۰۰ و ۱۶۰۰ وات تامین می‌شود که ۹۴ تا ۹۶ درصد صرفه‌جویی را همراه دارد.

با پشتیبانی از نسل دوم پردازنده های Scalable و پشتیبانی از رم های ۲۹۳۳، افزایش ۷ تا ۱۱ درصدی در کارایی هسته نسبت به نسل اول فراهم می شود.

حافظه و رم

پردازنده‌ها از ۶ کانال حافظه که هر یک می‌توانند دو ماژول حافظه داشته باشند پشتیبانی می‌کنند که در مجموع به ازای هر پردازنده ۱۲ اسلات رم وجود دارد. در پیکیربندی دو پردازنده‌ای، از ۲۴ اسلات رم می‌توان استفاده کرد که حداکثر سرعت آن ۲۶۶۶ MT/s است.

اگر از ماژول‌های ۱۲۸ گیگابایتی LRDIMM در همه ۲۴ اسلات استفاده شود، ۳ ترابایت حافظه خواهیم داشت. اگر از ماژول‌های ۳۲ گیگابایتی RDIMM در همه ۲۴ اسلات استفاده شود، ۷۶۸ گیگابایت حافظه خواهیم داشت. توجه داشته باشید که ترکیب انواع ماژول‌های حافظه ممکن نیست.

.

سرور GL360 G10 به همراه پردازنده های نسل دوم Sclable قابلیت پشتیبانی از ۳ ترابایت حافظه HPE Persistent Memory را به ازای هر CPU دارد یعنی در کل ۶ ترابایت فراهم می کند.

در تصویر زیر حداکثر ظرفیت و انواع رم ها که به همراه نسل اول پردازنده های Scalable در این سرور نسل ۱۰ پشتیبانی شده را می بینید.

در تصویر زیر حداکثر ظرفیت و انواع رم ها که به همراه نسل دوم پردازنده های Scalable در این سرور نسل ۱۰ پشتیبانی شده را می بینید. تفاوت را خواهید دید.

به چند نکته زیر در زمینه حافظه های سرور DL360 G10 توجه کنید:

.

  • NVDIMM ها فقط در پردازنده های نسل اپول شتیبانی می شوند و فقط با RDIMM ها قابل ترکیب هستند.
  • HPE Persistent Memory فقط در پردازنده های نسل دو پشتیبانی می شود. (فقط Platinum 8200 و Gold 6200 و Gold 5200 و ۴۲۱۵)
  • ترکیب RDIMM و LRDIMM ممکن نیست.
  • حداکثر سرعت حافظه به نوع حافظه، پیکربندی حافظه و مدل پردازنده بستگی دارد.
  • در نسل اول پردازنده ها، پردازنده های دارای پسوند M باید به ازای هر سوکت، ۱.۵ ترابایت حافظه را پشتیبانی کنند. (مانند ۸۱۶۰M)
  • در نسل دوم پردازنده ها، پردازنده های دارای پسوند M یا L باید به ازای هر سوکت،به ترتیب ۲ و ۴.۵ ترابایت حافظه را پشتیبانی کنند (مانند ۸۲۷۶M و ۸۲۷۶L).
  • ۲۹۳۳ MT/s DIMM فقط توسط پردازنده های نسل دوم Intel Xeon Scalable شامل 82xx و ۶۲xx و ۵۲xx پشتیبانی می شود.
  • ۲۶۶۶ MT/s DIMM فقط توسط پردازنده های نسل اول Intel Xeon Scalable شامل 81xx و ۶۱xx و ۵۱xx پشتیبانی می شود.
مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

برخی از مطالب مرتبط:

وب سرور چیست؟

اصطلاحات و نکات مهم در خرید سرور و استوریج و قطعات

بررسی تخصصی سرور HPE ProLiant ML350 Gen10

تخصصی سرور HPE ProLiant ML350 Gen9

مشخصات اتاق سرور استاندارد و بهترین شرایط نگهداری سرور

حافظه‌های پایدار یا Persistent Memory

حافظه‌های HPE Persistent Memory، سطوح بسیار بالایی از کارایی و Data Resiliency را برای دیتابیس‌ها و حجم‌های کاری تحلیلی فراهم می‌کنند. این حافظه‌ها عملیات Application Checkpoint را تا ۲۷ برابر سریع‌تر و عملیات بازیابی یا Restores را تا ۲۰ برابر سریع‌تر انجام می‌دهند. لازم به ذکر است که حافظه‌های پایدار اچ پی، سریع‌ترین حافظه‌های پایدار موجود در بازار در مقیاس TB-Scale هستند. تکنولوژی HPE Persistent Memory، اولین حافظه‌های دائمی و پایدار را در دنیا فراهم کرده‌اند که بر روی محاسبه پرولیانت‌های اچ پی تاثیر به سزایی دارند. زیرا حداکثر زمان Uptime را ارائه می‌دهند و در سرورهای نسل ۱۰ تا ۲۰ برابر، زمان restart time در دیتاسنتر کاهش یافته است.

تکنولوژی حافظه پایدار یا Nonvolatile DIMM، ترکیبی از سرعت و طول عمر DRAM با ذخیره‌سازی پایدار حافظه فلش است که نتیجه آن افزایش کارایی سیستم و قابلیت اطمینان است. این تکنولوژی همچنین هیبرید (DIMM (Hybrid DIMM نیز نامیده می‌شود و مزایای بسیاری را در زمینه سرعت و کارایی، هزینه و امنیت داده برای اپلیکیشن‌های سرور و استوریج کلاس انترپرایز فراهم می‌کند. همچنین برای شتاب‌بخشی اپلیکیشن‌ها نیز قابل استفاده است.

.

NVDIMMها برای محیط‌هایی که محاسبات آنها در مقیاس بالاست (hyperscale) ایده‌آل است یعنی محیط‌هایی که بر محاسبه مبنی بر کلود، تحلیل کلان‌داده‌ها، دیتابیس‌های High Performance و همچنین اپلیکیشن‌هایی با زمان تاخیر کم مانند High Frequently Trading یا HFT تمرکز دارند. (HFT در واقع پلت‌فرمیست که حجم زیادی از خرید و فروش را در زمان بسیار کم انجام می‌دهد یعنی تراکنش‌هایی با سرعت بسیار بالا اجرا می‌شوند مانند بانک‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و غیره.) حافظه‌های NVDIMM برای اپلیکیشن‌های دیتابیسی و تحلیلی که محاسبه Substantial نیاز دارند، مناسب است.

از آنجاییکه این سرور دو پردازنده را پشتیبانی می‌کند و در سرورهای نسل ۱۰، هر پردازنده از ۶ اسلات NVDIMM پشتیبانی می‌کند، در هر کیس از ۱۲ عدد حافظه دائمی NVDIMM می‌توان استفاد کرد. ظرفیت این حافظه‌ها نسبت به نسل اول آنها ۲ برابر شده و سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 برای هر سیستم حداکثر ۱۹۲ گیگیابایت را فراهم می‌کند. چرا که NVDIMMهای ۸ گیگابایتی جای خود را به NVDIMMهای ۱۶ گیگابایتی داده‌اند.

ذخیره‌سازی

چند مدل کیس و شاسی وجود دارد که بسته به نیاز خود می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید:

  • ۸ عدد SFF در قسمت جلو و امکان استفاده از Drive Cage با دو عدد SFF یا دو عدد NVMe و یا دو عدد dual UFF
  • ۱۰ عدد درایو SFF NVMe در قسمت جلو
  • ۴ عدد درایو LFF در قسمت جلو

ویژگی خاصی که در این سرور نسل ۱۰ اچ پی قرار دارد، وجود ده عدد SFF NVMe است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند که SAS، SATA و NVMe را در یک کیس واحد، با هم ترکیب کنید: ۸+۲ SFF و ۴ LFF که از امکان جدید uFF و M.2 پشتیابنی می کند.

.

بررسی تخصصی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 یعنی با وجود امکان پیکربندی انعطاف پذیرتر در ۱۰SFF و ۴LFF، در کنار ۱۰NVMe PCIe SSD، کارایی، ظرفیت و قابلیت اطمینان بسیار بهتری در اختیار شماست و نیازهای متفاوت مشتریان و حجم‌های کاری به شکلی مقرون‌به‌صرفه ارایه می‌شود.

هارد درایوهای دوتایی NVMe که در قسمت پشتی نصب می‌شوند، ۲.۵ اینچی هستند که هر کدام دو uFF (Micro Form Factor) و کارتریج M.2 دارد و در مجموع ۴ عدد uFF در دو smart carriers وجود دارد.

کیس این سرور از امکان ذخیره‌سازی جدید uFF و m.2 پشتیبانی می‌کند و انتخاب دیگر شما می‌تواند یک تک درایو SFF و یا یک درایو دوتایی uFF با دو کارتریج M.2 باشد که در پیکربندی تمامی کیس‌ها قابل دسترس است. این درایوهای پشتی که به صورت اختیاری قابل استفاده است، برخی از اسلات‌های PCIe شما را اشغال می‌کند. ادمین‌ها می‌توانند از انواع کنترلرهای ذخیره‌سازی Smart Array هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی استفاده کنند. هم کیس‌های ۴-Bay و هم کیس‌های ۸-Bay می‌توانند از Optional Optical Drive پشتیبانی کنند.

همان طور که در تصویر زیر می بینید با پشتیبانی از LFF های ۱۴ ترابایتی در این سرور نسل ۱۰ اچ پی، می توانیم حداکثر ظرفیت ۵۶ ترابایت داشته باشیم. همچنین با پشتیبانی از SFF های ۱۵.۳ ترابایتی می توان این ظرفیت را به ۱۶۸.۳ ترابایت رساند که بیشترین ظرفیت قابل استفاده در سرور DL360 G10 است.

کنترلر

در تمامی کیس‌ها، کنترلر نسل ۱۰ و تعبیه شده S100i Smart Array وجود دارد که از ۱۴ پورت SATA و Software RAID پشتیبانی می‌کنند. ادمین‌ها می‌توانند از کنترلرهای متنوعی که مخصوص پلت‌فرم نسل ۱۰ ارایه شده‌اند و از RAIDهای مختلف پشتیبانی می‌کنند، بهره‌مند شوند.

کنترلر پیش‌فرض و تعبیه شده در این سرور مانند دیگر سرورهای نسل ۱۰ اچ پی، کنترلر HPE Dynamic Smart Array S100i است که از هارد درایوهای SATA با امکان پشتیبانی از Data، Boot و Media را فراهم می‌کند. این کنترلر نسل ۱۰ اچ پی، اغلبِ نیازهای شما را برآورده می‌کند چرا که  انعطاف پذیری لازم را با انتخاب کنترلرهایی با سرعت ۱۲ Gbps و امکان کار در هر دو حالت SAS و HBA فراهم می‌کند.

.

کنترلرهایی که در سرور HPE DL360 G10 پشتیبانی می‌شود به صورت زیر است:

  1. HPE Smart Array S100i SR Gen10 SW RAID
  2. HPE Smart Array E208i-a SR Gen10 Controller
  3. HPE Smart Array E208i-a SR G10 LH Controller
  4. HPE Smart Array E208i-p SR Gen10 Controller
  5. HPE Smart Array E208e-p SR Gen10 Controller
  6. HPE Smart Array P408i-a SR Gen10 Controller
  7. HPE Smart Array P408i-a SR G10 LH Controller
  8. HPE Smart Array P408i-p SR Gen10 Controller
  9. HPE Smart Array P408e-p SR Gen10 Controller
  10. HPE Smart Array P816i-a SR Gen10 Controller
  11. HPE Smart Array P816i-a SR G10 LH Controller

نکته: اگر به GPGPU نیاز دارید باید کنترلری از نوع LH و Low Profile Heatsink استفاده کنید تا بتوان GPU را در کیس قرار داد.

اسلات‌های افزونه یا Expansionها

سرور HPE DL360 G10 از ۵ عدد پورت USB 3.0 پشتیبانی می‌کند: یکی در قسمت جلو، دو تا در قسمت پشت و دو تا به صورت داخلی. همچنین از حداکثر ۳ اسلات PCIe 3.0 پشتیبانی می‌کند که مستقل از تعداد پردازنده، قابل استفاده است. در صورت تمایل می‌توانید از رایرزهای اختیاری هم استفاده کنید که از انواع کارت‌ها شامل رایزر کارت گرافیک، رایزر SATA M.2، رایزر NVMe پشتیبانی می‌شود اما برای استفاده از رایزر ثانویه که از ۳ اسلات PCIe پشتیبانی می‌کند، تنها حالتی است که نیاز به دو پردازنده است. قابلیت توسعه بی‌همتا که از ویژگی‌های سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 است در طراحی تک یونیته و دارای Density در این سرور اچ پی فراهم شده که با پشتیبانی از ۳ اسلات PCIe 3.0 ممکن می‌شود.

کارت شبکه

دارای ۴ کارت شبکه تعبیه شده‌ی یک گیگابیتی است و در کنار امکان انتخاب HPE FlexibleLOM و یا PCIe standup 1GbE, 10GbE, or 25GbE قادر است انعطاف‌ پذیری را در پهنای باند شبکه و فابریک شما فراهم کند در نتیجه شما می‌توانید همگام با رشد و توسعه کسب‌وکار خود، نیازهای خود را تامین کنید.

نوآوری‌های امنیتی

بررسی تخصصی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 اچ پی، چیپ سیلیکونی BMC مخصوص خود را طراحی کرده که از آن به عنوان HPE iLO یاد می‌شود. BMC مخفف عبارت baseboard management controller است که یک سرویس پراسسور مخصوص است که وظیفه آن مانیتور کردن وضعیت فیزیکی دستگاه و سخت‌افزار است مثلا یک کامپیوتر یا یک سرور شبکه و هر سخت‌افزار دیگری. این کار را با سنسورها و ارتباط با ادمین سیستم که از طریق اتصالات مستقل صورت می‌گیرد، انجام می‌دهد. BMC بخشی از IPMI یا Intelligent Platform Management Interface است که معمولا روی ماردبورد و بورد اصلی دستگاهی که قرار است مانیتور شود، قرار دارد.

اچ پی تغییرات اساسی در فریمور اصلی سرور ایجاد کرده که شامل موارد HPE iLO، UEFI، ME و SPLD است. این تغییر در چیپ سیلیکونی اچ پی، Silicon Root of Trust را فراهم کرده که کار حفاظت را به عهده دارد. فریمور اصلی سرور مستقیما در سیلیکون قرار گرفته و تامین امنیت در سرورهای نسل ۱۰ اچ پی به صورت تعبیه شده در چرخه عمر سرور وجود دارد که با تکنولوژی Silicon Root of Trust انجام می‌شود.

.

میلیون‌ها خط از کدهای فریمور، قبل از بوت سیستم‌عامل سرور اجرا می‌شود که برای اینکار از Runtime Firmware Verification استفاده می‌شود که با HPE iLO Advanced Premium Security Edition فعال می‌گردد. فریمور سرور هر ۲۴ ساعت اعتبار فریمور اصلی سرور را بررسی می‌کند.

در صورت بروز خطا و تشخیص کدهای نامعتبر، Secure Recovery باعث می‌شود فریمور سرور بتواند به آخرین وضعیت مناسب و یا تنظیمات کارخانه‌ای برگردد.

بررسی تخصصی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 ماژول TPM یا Trusted Platform Module ویژگی دیگر امنیتی در سرورهای اچ پی است که در سرورهای نسل ۱۰ اچ پی از نسخه TPM 2.0 استفاده می‌شود. این ماژول از دسترسی‌های غیرمجاز به سرور جلوگیری می‌کند و آرتیفکت‌ها و ابزارهایی را که برای اعتبارسنجی سرور لازم است را ذخیره می‌کند. مورد استفاده این آرتیفکت‌ها هنگامی است که در سرور باز شود و یا لاگ‌های Intrusion Detection kit ایجاد شود. یعنی وقتی درپوش سرور باز شده باشد، لاگ‌های Intrusion Detection Kit اعلام هشداری مبنی بر این جریان به ادمین شبکه صادر می‌کنند.

مشخصات فنی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10

 family:

  • Intel® Xeon® Scalable 8100/8200 series
  • Intel® Xeon® Scalable 6100/6200 series
  • Intel® Xeon® Scalable 5100/5200 series
  • Intel® Xeon® Scalable 4100/4200 series
  • Intel® Xeon® Scalable 3100/3200 series

Number of processors: ۱ or 2

 core available:  ۲۸ / ۲۶ / ۲۴ / ۲۲ / ۲۰ / ۱۸ / ۱۶ / ۱۴ / ۱۲ / ۱۰ / ۸ / ۶ / ۴

 cache:

  • ۸.۲۵ MB L3
  • ۱۱.۰۰ MB L3
  • ۱۳.۷۵ MB L3
  • ۱۶.۵۰ MB L3
  • ۱۹.۲۵ MB L3
  • ۲۲.۰۰ MB L3
  • ۲۴.۷۵ MB L3
  • ۲۷.۵۰ MB L3
  • ۳۰.۲۵ MB L3
  • ۳۳.۰۰ MB L3
  • ۳۵.۷۵ MB L3
  • ۳۸.۵۰ MB L3

 speed: ۳.۸ GHz

Form factor: ۱U

Power supply type: ۲ Flex Slot

Expansion slots: ۳

Maximum memory:

  • ۳.۰ TB with 128 GB DDR4
  • ۶.۰ TB with HPE 512GB 2666 Persistent Memory Kit

Memory slots: ۲۴ DIMM slots

Memory type:

  • HPE DDR4 SmartMemory
  • HPE Persistent Memory

 type: HPE NVDIMM-N: Only available on 1st Generation Intel Xeon Scalable Processors

NVDIMM rank: Single rank

 capacity: ۱۶ GB

Drive supported:

۴ LFF SAS/SATA

  • ۸ SFF SAS/SATA + 2 NVMe
  • ۱۰ SFF SAS/SATA, 10 SFF NVMe
  • ۱ SFF or 1 Dual UFF rear drive optional depending on model

System fan features: Hot-plug redundant standard

Network controller: HPE 1 Gb 331i Ethernet adapter 4-ports per controller and/or optional HPE FlexibleLOM

Storage controller: HPE Smart Array S100i and/or 1 HPE Essential or Performance RAID controller

Product dimensions (H x W x D):

  • SFF Drives: 8.73 x 44.54 x 67.94 cm
  • LFF Drives: 8.73 x 44.54 x 73.02 cm

Weight: ۱۴.۹ kg minimum, 19.5 kg maximum

Security: Optional locking Bezel Kit, Intrusion Detection Kit, and HPE TPM 2.0

Infrastructure management:

  • HPE iLO Standard with Intelligent Provisioning (embedded)
  • HPE OneView Standard (requires download)
  • HPE iLO Advanced
  • HPE iLO Advanced Premium Security Edition
  • HPE OneView Advanced (require licenses)

Warranty: Flanic (IranHP)

 

منبع

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

مطالب مرتبط

نظرات شما

نیاز به کمک دارید؟ با ما چت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉