آموزش تصویری تنظیمات پرینت در گوگل کروم

دسته بندی ها :
آموزش تصویری تنظیمات پرینت در گوگل کروم

 

 تصویری تنظیمات پرینت در گوگل کروم

تصویری تنظیمات  گوگل کروم طیف گسترده‌ای از خدمات را ارائه می‌دهد، اما با این حال گاهی اوقات مشکلات خاصی در عرضه این خدمات رخ می‌دهد. آموزش مرحله به مرحله تنظیمات  در گوگل کروم

  • ابتدا گوگل کروم را باز کرده و به صفحه‌ای که قصد پرینت آن را دارید مراجعه کنید.
  • شما می‌توانید در پنجره print preview، گزینه More Settings را مشاهده کنید. آن را انتخاب کنید.
آموزش مرحله به مرحله پرینت در
اولین گزینه‌ای که در بخش More Settings، مشاهده خواهید کرد مربوط به اندازه کاغذ یا paper size است. روی فلش کنار آن کلیک کرده و از روی لیست باز شده که شامل a4، a5 و letter و…بهترین مورد را انتخاب کنید.
  • در قسمت margins می‌توانید حاشیه‌های پیشفرض گوگل کروم را تغییر دهید. پس روی فلش کلیک کرده تا لیست کشویی برای شما باز شده و بتوانید حاشیه استاندارد خود را تغییر دهید. چهار گزینه در این لیست مشاهده خواهید کرد. default که حاشیه پیشفرض است، None که هیچ حاشیه‌ای نمی‌اندازد، minimum که کمترین حاشیه را انتخاب می‌کند و custom که به شما امکان می‌دهد میزان حاشیه را به صورت دستی تنظیم کنید.

حالا بخش scale را می‌ببینید، با کمک این گزینه می‌توانید مقدار جایگذاری محتویات هر صفحه وب را در یک کاغذ مشخص کنید. با کلیک روی فلش کنار این گزینه، لیست کشویی برای شما باز خواهد شد که دو گزینهdefault و custom را به شما نشان خواهد داد. با انتخاب default پرینتر تنظیمات پیشفرض را اعمال خواهد کرد. اما با انتخاب custom می‌توانید، میزان قرارگیری محتویات هر صفحه وب را داخل یک کاغذ به صورت دستی تنظیم کنید.

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

 برخی از مطالب مرتبط:

آموزش نصب و تنظیمات پرینترهای hp p2035

واقعیت مجازی چیست ؟ چه کاربردی در آموزش مجازی دارد؟

HTML5 چیست و چرا باید در آموزش مجازی مورداستفاده قرار گیرد؟

تنظیمات پرینت در pdf، چگونه از pdf پرینت بگیریم

آموزش تنظیمات پرینت در مرورگر موزیلا

  • حالا کمی به پایین آمده و به بخش option برسید. این گزینه اغلب اوقات دارای دو بخش headers and footer و background graphics است. اگر پرینتر شما از قابلیت چاپ دورو نیز پشتیبانی بکند، گزینه two-sided نیز به این دو مورد اضافه خواهد شد.

headers and footer، سربرگ و آدرس وب را نشان می‌دهد، البته می‌تواند اطلاعات دیگری را نیز در این قسمت چاپ کند. اگر تیک این گزینه را بردارید، موارد گفته شده چاپ نخواهند شد.

background graphics، تصاویر یا رنگ‌های پس زمینه صفحه وب را در پرینت نشان خواهد داد. تیک این گزینه را بردارید، تا رنگ‌ها و عکس‌های پس زمینه از پرینت شما حذف شوند.

حالا که تنظیمات لازم در بخش More Settings را اعمال کردید، باید به بخش ابتدایی پنجره پیش نمایش پرینت برگردید و آنجا نیز موارد لازم را تغییر دهید.

آموزش مرحله به مرحله تنظیمات پرینت
Destination

اگر از چند پرینتر مختلف استفاده می‌کنید، با این گزینه می‌توانید پرینتر را تغییر داده و از دستگاه دیگر برای چاپ سند استفاده کنید. همچنین با استفاده از  Destination، می‌توانید از صفحه وب مورد نظر نسخه pdf بگیرید. فقط کافیست روی دکمه change کلیک کرده و نام پرینتر مورد نظر و یا گزینه save to pdf را انتخاب کنید.

شما حتی با انتخاب گزینه save to google drive، می‌توانید فایل مورد نظر را در گوگل درایو ذخیره کرده و در هر زمانی که مایل بودید از آن پرینت بگیرید.

All

اگر قصد دارید از کل صفحه وبی که می‌بینید پرینت بگیرید، گزینه all را بزنید. اما اگر صفحات مشخصی را انتخاب و یا می‌خواهید یک یا دو صفحه را چاپ کنید، باید شماره آن‌ها را در حاشیه خالی زیر وارد کنید.

Copies

چه از فایل word پرینت بگیرید یا صفحه وب، در هر صورت copies یک معنی بیشتر ندارد. می‌خواهید چند نسخه از فایل مورد نظر پرینت بگیرید؟ تعداد کپی‌ها را مشخص کنید.

Layout

در حالت عادی و به طور پیشفرض، اسناد در حالت portrait چاپ می‌شوند. یعنی سند در حالت عمودی پرینت خواهد شد. اما اگر تمایل دارید صفحه وب فضای بیشتری از کاغذ را بگیرد و عریض تر باشد، گزینه land scape را بزنید.

Color

اگر از پرینتر رنگی استفاده کنید، بخش color نیز در این قسمت به شما نشان داده خواهد شد. در بخش color، با دو گزینه color و black and white روبرو خواهید بود. اگر می‌خواهید از سند مورد نظر پرینت رنگی بگیرید، color را انتخاب و اگر قصد شما پرینت سیاه و سفید است black and white را بزنید. اگر بعد از اعمال تنظیمات مورد نظر، سند پرینت شده از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و بسیار کمرنگ است وقت آن رسیده که برای شارژ کارتریج اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه
آموزش مرحله به مرحله تنظیمات در گوگل کروم

مشکل پرینت در گوگل کروم

حالا که با تنظیمات پرینت در گوگل کروم آشنا شدید، به راحتی می‌توانید از صفحه وب مورد نظر خود پرینت بگیرید. اما باید بدانید که همیشه پرینت از سایت آسان نبوده و گاهی با مشکل پرینت در گوگل کروم مواجه خواهید شد. در ادامه مقاله قصد داریم به معرفی راهکاری، برای حل این مشکل بپردازیم.

حذف و نصب مجدد گوگل کروم

ابتدا باید Google Chrome را باز کرده و از طریق customize and control google chrome مسیر زیر را طی کنید.

Settings menu > More tools > Clear browsing data

آموزش  مرحله تنظیمات پرینت در گوگل کروم

گزینه time range را روی all time بگذارید و Browsing history، Cached images and files و Cookies and other site data را بررسی کرده و ببینید که فعال باشند. سپس باید CLEAR DATA را بزنید و گوگل کروم را ببندید.

 مرحله به مرحله تنظیمات پرینت در گوگل کروم

روی Accept زده و سپس next را بزنید.

سپس سیستم خود را دوباره راه اندازی کرده و بعد آخرین نسخه از گوگل کروم را دانلود و آن را نصب کنید و ببینید که مشکل پرینت برطرف شده است یا نه.

پیشنهاد مطالعه

حذف چاپگر‌های بدون استفاده

گوگل کروم را باز کرده و روی دکمه menu یا شکل سه نقطه کلیک کرده و سپس از روی لیست باز شده گزینه settings را بزنید. در بخش settings می‌توانید گزینه advanced را ببینید. روی آن کلیک کرده و سپس Google Cloud Print را بزنید.

اکنون شما در بخش Manage Cloud Print Devices هستید، اکنون دکمه Manage، که کنار نام پرینتر‌ها قرار دارد را مشاهده می‌کنید. روی دکمه Manage پرینتر‌هایی که از آن‌ها استفاده‌ای ندارید، کلیک کرده و سپس delete را بزنید. فقط باید چاپگر مورد نظر را باقی بگذارید.

سیستم را خاموش و دوباره راه اندازی کنید و ببینید که مشکل برطرف شده است یا نه؟

استفاده از کلید‌های ترکیبی!

اگر هنوز با مشکل پرینت در گوگل کروم مواجه هستید، می‌توانید با استفاده از کلید‌های CTRL + SHIFT + P مشکل را به طور موقت حل کنید. همانطور که اشاره کردیم، استفاده از کلید‌های CTRL + SHIFT + P مشکل را برای همیشه برطرف نکرده و حالتی موقتی دارد.

منبع

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

مطالب مرتبط

نظرات شما

نیاز به کمک دارید؟ با ما چت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉