برخورد با مشتری با ۱۴ تکنیک موثر

دسته بندی ها :
برخورد با مشتری با ۱۴ تکنیک موثر

برخورد با مشتری با ۱۴ تکنیک موثر : برخورد با مشتری یکی از اصول بسیار مهم در موفقیت کسب و کارها است. هر چقدر هم که محصول شما باکیفیت باشد یا کارکنان حرفه‌ای و کارآمدی داشته باشید اگر در ارتباط برقرار کردن با مشتری مشکل داشته باشید، نمی‌توانید موفقیت چندانی بدست بیاورید. ما در وبلاگ توسعه شبکه آداکتصمیم گرفته‌ایم که در مورد نحوه برخورد با مشتری اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم و در مورد نرم افزار سی آر ام  و تاثیر مثبت آن در ارتباط با مشتریان با شما صحبت کنیم. پس همراه ما باشید تا در مورد این ۱۴ اصل مهم با شما صحبت کنیم.

۱.در برخورد با مشتری به او احترام بگذارید

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

برخی از مطالب مرتبط:

یکپارچگی Microsoft Dynamics CRM با دیگر محصولات مایکروسافت

آپدیت فریمور پرینتر HP M605 با فلش مموری

آشنایی با نرم‌افزار مانیتورینگ PRTG؛ نرم افزارهای مانیتورینگ شبکه

آموزش مجازی چیست ؟ آشنایی با آموزش سبز

پرینتی آسان با نرم‌ افزار HP Print

سلام و خوش آمدگویی در هنگام ورود به محل کسب و کار، مهم‌ترین و اولین مرحله از ارتباط با مشتری است. رفتار همراه با احترام می‌تواند تاثیر خوبی در مشتری داشته باشد. سعی کنید با مشتری تماس چشمی برقرار کنید، به او لبخند بزنید. مشتری را دعوت به نشستن یا دیدن محصولات کنید.

فرقی نمی‌کند شرکت شما B2B یا B2C باشد، تمام کارکنان بخش‌های مختلف شرکت باید نسبت به برخورد با مشتری رفتاری مناسب داشته باشند و راحتی و آسایش او را مد نظر قرار دهند.

۲.در ارتباط برقرار کردن با مشتری مراقب رفتارهای اجتماعی‌تان باشید

فروشنده حرفه‌ای در برخورد با مشتری فاصله‌ی اجتماعی‌اش را رعایت می‌کند. گاهی مشتری نیاز به سکوت و آرامش دارد تا بتواند جنس مورد نظر خود را انتخاب کند. فروشنده حرفه‌ای تمام حواسش به مشتری است؛ اما تا زمانیکه مشتری از او کمک نخواسته، به او نزدیک نمی‌شود.

گاهی مشتری برای انتخاب جنس نیاز دارد که تنها باشد. فروشنده با رعایت فاصله، مراقب است تا اگر مشتری از او کمک خواست، به او پاسخ دهد.

۳.در برخورد با مشتری، بایستید

توجه داشته باشید، وقتی قرار است با مشتری صحبت کنید، از او بخواهید بنشیند یا خود به احترامش سرپا بایستید. اینکه شما بنشینید و مشتری ایستاده باشد، کار صحیح و مودبانه‌ای نیست.

اگر مشتری ناراضی و عصبانی به محل کسب شما آمد، در قدم اول بپذیرید که او ناراحت است و این وظیفه شماست که مشکلش را حل کنید.

۴.با مشتری شاکی، حرفه‌ای برخورد کنید

یکی دیگر از نکات مهم که در ارتباط برقرار کردن با مشتری باید در نظر بگیرید، ارتباط درست با مشتری ناراضی است. اگر مشتری ناراضی و عصبانی به محل کسب شما آمد، در قدم اول بپذیرید که او ناراحت است و این وظیفه شماست که مشکلش را حل کنید.

یکی از روش‌های تاثیرگذار در برخورد با مشتری، دادن حس مهم بودن به اوست.

قدم دوم این است که به دقت به حرف‌هایش گوش دهید؛ چون مشتری ناراضی دوست دارد که مشکلش شنیده و درک شود. قدم بعدی این است که حرف‌هایش را بار دیگر با هم تکرار کنید و در آخر با او همدردی کرده و عذرخواهی کنید و چند راه حل به او نشان دهید.

پس از اینکه با مشتری روی یک راه‌حل به توافق رسیدید، فورا اقدام کنید. حتی چند روز بعد پیگیر شوید که مشکل به طور کامل برطرف شده‌ یا نه!

۵.در مقابل مشتری از مشتری قبلی بدگویی نکنید

اغلب ما با این موضوع مواجه شده‌ایم که پشتیبان یا پاسخگو شروع به بدگویی از مشتری قبلی می‌کند. در این حالت اغلب با خود می‌گوییم: من هم بیرون بروم، پشت سرم بدگویی می‌کند. این شیوه برخورد با مشتری باعث می‌شود که او به شما اعتماد نکند.

۶.هرگز حرف مشتری را قطع نکنید

هرگز حرف مشتری را قطع نکنید. قطع کردن در حرف هر کس، از نظر اجتماعی درست نیست. اگر مجبور به این کار شدید، سریع به سراغ اصل مطلب بروید و به فرد مقابل بگویید نظرتان درباره ایده اصلی چیست.

۷.به نگرانی‌های مشتری پاسخ دهید

در دسترس مشتری باشید. اگر می‌خواهید مشتریانی وفادار داشته باشید که به شما اعتماد کنند، در مواقعی که مشتری نگران است، پاسخگوی نیازها و دغدغه‌هایش باشید.

۸.در مورد کالا یا خدمات از مشتری پیگیری کنید

اگر مشتری شما کالای جدیدی خریداری کرده است، حتما پس از خرید از مشتری پیگیر شوید که آیا در استفاده از محصول مشکلی دارد یا نه؟ روش استفاده از آن را می‌داند؟از مشتریان بابت خریدشان تشکر کنید. پیگیری سفارش به شما کمک می‌کند تا مشتریان ناراضی را بشناسید و در جهت رفع مشکل سریع اقدام کنید.

امروزه با وجود اپلیکیشن‌های مختلف و اینترنت، هر تجربه نامطلوبی ممکن است در فضای مجازی پخش شود و به برندتان لطمه بزند. بنابراین پیگیری سفارش، یک روش خوب در ارتباط برقرار کردن با مشتری است که از چنین اتفاق‌هایی جلوگیری می‌کند.

۹.روش‌های ارتباط با مشتری را شخصی کنید

به منظور ارتباط با مشتری بهتر است به جای صحبت از محصول، بیشتر مشورت و گفتگو داشته باشید تا مشتری متوجه حسن نیت شما شود.

۱۰.از پرسیدن سوالات منفی  پرهیز کنید

در ارتباط برقرار کردن با مشتری از سوالات منفی پرهیز کنید؛ چون مشتری را سردرگم می‌کند‌. به طور مثال وقتی می‌گویید: «برنامه ورد را نصب نکرده‌اید؟»، اگر طرف مقابل بگوید بله، مشخص نیست که منظور او چیست؟ بله نصب نکردم یا بله نصب کرده‌ام؟! بنابراین بهتر است بگویید:« برنامه ورد را نصب کرده‌اید؟» یا بپرسید:«چه نرم افزارهایی را نصب کرده‌اید؟»

۱۱.مراقب کلمات و عبارات خود باشید تا مشتری دچار سوء تفاهم نشود

اغلب ما این تجربه را داریم که از کلماتی استفاده کرده‌ایم که باعث سوءتفاهم شده‌است. به یاد داشته باشید در برخورد با مشتری، او را مورد خطاب قرار ندهید، چون مشتری احساس تهدید یا تحقیر می‌کند و حالت دفاعی به خود می‌گیرد. بنابراین در ارتباط با مشتری، قبل از هر حرکتی فکر کنید و گزینه‌های مختلف را بسنجید.

پیشنهاد مطالعه

۱۲. در ارائه اطلاعات فنی دقت کنید

گاهی اطلاعات فنی مشتری از شما کمتر است. در این شرایط مراقب باشید که بیش از حد تخصصی صحبت نکنید. استفاده از اصطلاحات تخصصی باعث گیج شدن مشتری می‌شود. بهتر است برای تشریح مفاهیم فنی از روش مقایسه و بررسی قابلیت‌های دو کالا استفاده کنید.

اطلاعات فنی محصول را به طور کامل و دقیق برای مشتری توضیح دهید. چون ممکن است اطلاعات فنی مشتری کمتر از شما باشد.

۱۳. در دسترس باشید

همواره در دسترس مشتری باشید و این کار را فقط به منظور رونق کسب و کارتان انجام ندهید. اگر می‌خواهید مشتری به شما اعتماد کند، در برخورد با او به نگرانی‌هایش پاسخ دهید و او را راضی نگه دارید.

۱۴.در برخورد با مشتریان از یک شیوه استفاده نکنید

به یاد داشته باشید در برخورد با مشتری فقط از یک شیوه استفاده نکنید. هر شخص را یک انسان منحصر به فرد فرض کنید که نیازها و خواسته‌های متفاوتی دارد. قرار نیست همه افراد نحوه تفکر، نیاز و روحیه یکسانی داشته باشند.

سعی کنید با توجه به بازخوردهای مشتری جملات خود را انتخاب کنید.

در این مقاله، ۱۴ روش ارتباط با مشتری را بررسی کردیم. یکی از ابزارهای بسیار مناسب که در برخورد با مشتری بسیار کارآمد است، نرم افزار سی آر ام است. استفاده از ابزار CRM، یکی از شیوه‌های بسیار کارآمد در مدیریت ارتباط با مشتری است. با کمک این ابزار شما می‌توانید هر مشتری را تحلیل کنید و رفتاری مناسب با او داشته باشید. شرکت فالنیک، نرم افزار CRM شرکت مایکروسافت، که یکی از سه نرم‌افزار برتر ارتباط با مشتری در دنیا است را بومی‌سازی و محیط آن را فارسی کرده است. به دلیل فارسی بودن، کار با این نرم‌افزار آسان است. برای مشاوره با کارشناسان ما می‌توانید با شماره ۵۴۵۹۱۹۸۳ تماس بگیرید.

منبع

مشاوره و خرید تجهیزات شبکه ، سرور، اکتیو، پسیو
شرکت توسعه شبکه آداک با بیش از 20 سال تجربه و سابقه فعالیت در زمینه فروش تجهیزات شبکه (اکتیو و پسیو)، سرورهای HPE و ملزومات ماشینهای اداری آماده مشاوره ، طراحی و خدمات مربوط به دیتاسنترها ، عرضه رک های دیجیتالی هوشمند مخصوص اتاق سرور، و خدمات کابل کشی طبق استاندارد BICSI و ، TIAتوسط تکنسین ها و مهندسین مجرب و با پشتوانه فنی بیش از ده ها قرارداد پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمانها، شرکت ها و کارخانجات صنعتی ایران، شما را تا مقصد پروژه همراهی خواهیم کرد. قبل از خرید با کارشناسان آداک در تماس باشید. شماره تماس 021-91303098 ده خط .

 

مطالب مرتبط

نظرات شما

نیاز به کمک دارید؟ با ما چت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ روی یکی از اعضای ما در بخش زیر کلیک کنید
ما معمولاً در کمتر از چند دقیقه پاسخ شما را می دهیم 😉